Google

מדינת ישראל - לימור ניסים

פסקי דין על לימור ניסים

395/04 פ     19/04/2005




פ 395/04 מדינת ישראל נ' לימור ניסים




1


בתי המשפט
בית המשפט המחוזי בירושלים
פ 000395/04


בפני
:
כבוד השופט עוני חבש


19/04/2005




בעניין:

מדינת ישראל





המאשימה


נ ג ד


לימור ניסים




על ידי עו"ד ברגר


הנאשמת

גזר דין
1. הנאשמת הורשעה, על פי הודאתה במסגרת עסקת טיעון, בביצוע עבירות הצתה והיזק בזדון. הסדר הטיעון מתייחס גם לעניין העונש. על פי המוסכם, המאשימה תטען במקרה זה, בכפוף לתסקיר מבחן חיובי, לעונש מאסר אשר ירוצה בעבודות שירות. לעומתה, תבקש הסנגוריה עונש של שירות לתועלת הציבור, ופיקוח.
2. בא כוח המאשימה מבקש להטיל את הרף הגבוה מבין החלופות שבהסדר הטיעון, קרי מאסר בפועל אשר ירוצה בעבודות שירות לתקופה המקסימאלית, ואילו באת כוח הנאשמת מבקשת להסתפק בשירות לתועלת הציבור ובפיקוח כפי ששירות המבחן המליץ.
3. תסקיר המבחן אשר הוזמן לנאשמת, היה חיובי מאוד. מדובר בנאשמת בת 29, רווקה, בעלת אינטליגנציה תקינה. התסקיר מגולל את קורות חייה של הנאשמת. המסקנה אליה מגיע שירות המבחן היא שהאירוע במהלכו בוצעו העבירות היה אירוע חריג שאינו מאפיין את התנהגותה. מגיל צעיר, בהיותה בת בכורה, נפלה על שכמה אחריות כבדה של דאגה של טיפול באחיה ואחיותיה הצעירים ממנה, בגין ניתוחים שעברו הוריה, במהלכם תרמה אמה לאביה כליה, אשר הושתלה בגופו. הנאשמת היתה אישיות עצמאית מילדותה. היא הצליחה לפלס לעצמה דרך של עצמאות כלכלית ותפקודית, אף שסבלה מחסך רגשי במסגרת המשפחה.
באשר לקשריה עם המתלונן, התסקיר מפרט את תהפוכות הקשרים בין השניים. קשרים אלה התערערו בעקבות חזרתו של המתלונן לאורח חייו העברייני. המתלונן לא השלים עם החלטת הנאשמת לנתק עמו את הקשר ובתחבולות הוא המשיך את הקשר עמה, אף שהיו פרידות קצרות מדי פעם. ביום האירוע נכונה לנאשמת אכזבה גדולה. היא התרצתה ונענתה לניסיון נוסף להמשיך את הקשר ביניהם.
בשקלו את נסיבותיה האישיות והנפשיות של הנאשמת אל מול חומרת העבירה, ממליץ שירות המבחן להטיל עונש של שירות לתועלת הציבור של 150 שעות אותם תבצע בעמותת "חלב הארץ", עמותה המטפלת במועדות נוער במצוקה. היא תטפל בילדים ותעסוק בהעברת קורס איפור, עיסוק אותו רכשה, וכן צו מבחן למשך שנה.
על פי טענות הסנגורית, כאשר הגיעה לדירת המתלונן היא הוכתה על ידי המתלונן ועוד שניים ששהו בדירה באותה עת, חבר וחברתו של המתלונן. אחד החזיק אותה משני צדי גופה והאחרים הפליאו בה את מכותיהם. כתוצאה מכך, נפצעה הנאשמת וקיבלה טיפול רפואי בבית החולים.
לטענת הסנגורית, הנאשמת ביצעה את העבירה של הצתה כאשר היתה במצב נפשי הגובל בחוסר שפיות רגעי.
הנאשמת ניצלה את זכות המילה האחרונה והביעה חרטה עמוקה, שלדעתי כנה, על מעשיה. היא ציינה שכתוצאה ממעשיו של המתלונן, הוא הצליח להביאה להרגשה שכאילו "סוגרים עליה", כלשונה.
4. אין חולק כי העבירות בהן הורשעה הנאשמת הן חמורות, בעיקר נוכח הסכנה הרבה הטמונה בהתפשטות האש לבתי מגורים אחרים, כאשר אין כל שליטה של הנאשמת על כך. מול נסיבה זו, יש לזכות הנאשמת מספר שיקולים לקולא. אין לה עבר פלילי, לאחר ביצוע העבירה היא פנתה מידית למשטרה, הודיעה על מעשיה והודתה בהם, היא הודתה גם בבית המשפט וחסכה מזמנו של בית המשפט. לאור אורח חייה, ברור כי מקרה זה הנו חריג ביותר בחייה. גם אני בדעה שבעת שביצעה את העבירה, הנאשמת נתונה היתה בתחושות של חוסר אונים, ייאוש, מצוקה ואכזבה שאינם יודעים גבול, אשר הביאו לחוסר יכולת ויסות רגשי ולצורך באקט דרסטי המביע את עומק רגשותיה למה שחולל המתלונן בחייה.
כל אלה מביאים אותי להתייחס במידת הרחמים הראויה למצב בו היתה הנאשמת נתונה, אשר עשתה עלי רושם של אדם שרוצה לחיות ככל האדם, והנה נכנס לחייו גורם ששיבש את תוכניותיו ברגל גסה, ואף גרם לה עלבון קשה בעיני עצמה ובעיני אחרים הסובבים אותה.
לאור האמור, נסיבותיו המיוחדות של מקרה זה, כפי שנגלו לעיני, הופכות אותו למקרה מיוחד המחייב ענישה מתאימה. אי לכך, אני נמנע מלמצות את הדין עם הנאשמת ולהעדיף את הפן השיקומי על הפן העונשי. העדפת הפן העונשי לבטח היתה מביאה להתדרדרות הנאשמת מבחינה נפשית. אי לכך, אני מקבל את המלצת שירות המבחן ומורה כי עונשה של הנאשמת יעמוד על אלה:
1. 1. שירות לתועלת הציבור בהיקף של 150 שעות, אותן תבצע במועדון "חלב הארץ", כפי שיורה לה שירות המבחן. היה והתעורר צורך בשינוי תוכנית זו, השינוי ייעשה על ידי קצין המבחן עם הודעה על כך לבית המשפט ולפרקליטות.
2. 2. ניתן בזאת צו מבחן למשך שנה, בו תפעל הנאשמת על פי הוראות שירות המבחן.
3. 3. מאסר על תנאי של 6 חודשים אותם לא תרצה אלא אם תוך שנה מהיום היא תבצע עבירה מסוג העבירות בהן הורשעה.
הודע לנאשמת על זכות ערעור לבית המשפט העליון תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום י' בניסן, תשס"ה (19 באפריל 2005) במעמד הצדדים.

עוני חבש
, שופט




000395/04פ 053 עוני חבש








פ בית משפט מחוזי 395/04 מדינת ישראל נ' לימור ניסים (פורסם ב-ֽ 19/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים