Google

מדינת ישראל - מופיד עזיז אבו עיד , אשרף חסן בדרה

פסקי דין על מופיד עזיז אבו עיד | פסקי דין על אשרף חסן בדרה |

1968/06 פ     09/07/2006




פ 1968/06 מדינת ישראל נ' מופיד עזיז אבו עיד , אשרף חסן בדרה




8


בתי המשפט
בית משפט השלום ירושלים
ת"פ 1968/06


בפני
:
כבוד השופט אריה רומנוב


09/07/2006




בעניין:
מדינת ישראל





המאשימה


נ ג ד





1. מופיד עזיז אבו עיד
- ת"ז 944805985
2. אשרף חסן בדרה
- ת"ז 92151782




הנאשמים


ב"כ המאשימה: עו"ד בורשטיין

ב"כ הנאשם 1: עו"ד סואעד

ב"כ הנאשם 2: עו"ד רפאלי



גזר דין


1. הנאשמים הורשעו על-פי הודאתם בעובדות כתב האישום המתוקן בתיק שלפני, בשלוש עבירות של שהייה בלתי חוקית (בעבירה לפי סעיף 12(1) לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב-1952); בעבירה אחת של גניבת רכב (עבירה לפי סעיף 413ב לחוק העונשין, התשל"ז-1977); בעבירה אחת של פריצה לרכב (עבירה לפי סעיף 413ו לחוק העונשין), ובעבירה אחת של החזקת כלי פריצה (עבירה לפי סעיף 413ז לחוק העונשין).

2. מעובדות האישום הראשון עולה, כי בשעת לילה מאוחרת ב-24.3.06, נמצאו הנאשמים בשכונת רמות בירושלים, כשהם שוהים בישראל שלא כדין ומחזיקים בכליהם כלי פריצה. מעובדות האישום השני עולה, כי ביום 12.2.06, שהו הנאשמים בישראל שלא כדין, וגנבו רכב סובארו מרח' צונדק בשכונת רמות, לאחר שהתפרצו לתוכו באמצעות כיפוף החלון פנימה, שברו את המתנע והניעו את הרכב באמצעות מפתח צינורות ומברג שהיו ברשותם. הם יצאו עם הרכב משטח ישראל דרך המחסום. עוד עולה מאישום זה, כי ב-27.2.06 בשעת לילה מאוחרת, שהו הנאשמים בישראל שלא כדין, והתפרצו לרכב טויוטה קורולה לאחר שכופפו את החלון פנימה.

3. הנאשם 1 הנו רווק יליד 1984, תושב בידו, ולו הורים ו-5 אחים ואחיות. הנאשם סיים 5 שנות לימוד והחל לעבוד בגיל צעיר במוסך שבכפרו. הנאשם 1 נדון בעבר ל-3 חודשי מאסר ויום אחד לריצוי בפועל, ול-3 חודשי מאסר על-תנאי לשנתיים, וזאת בגין עבירות שהיה בלתי חוקית, זיוף תעודת זהות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו (ת"פ (שלום ת"א-יפו) 5588/05).

4. הנאשם 2 גם הוא רווק יליד 1984, תושב בית חנינא, המתגורר עם אמו ואחיו. אביו של הנאשם 2 נישא בשנית, ולו ילדים נוספים, מהם חמישה קטינים. הנאשם 2 נושא בנטל פרנסת המשפחה והחל לעבוד בגיל מוקדם, לאחר שהשלים 8 שנות לימוד בבית הספר. לדברי הנאשם 2, הוא עבד במשך 5 שנים בבית קפה בישראל, ואולם בסופו של דבר, פוטר מעבודתו נוכח היותו תושב האזור. לנאשם 2 אין עבר פלילי.

5. ב"כ המאשימה מבקש להטיל על הנאשמים מאסר בפועל "לתקופה ממושכת" (פרוט' עמ' 5, ש' 10), בהדגישו את ריבוי העבירות וסוגן, כעובדות המעידות, כי הנאשמים הנם "גנבי רכב וזהו בעצם מקצועם" (שם, ש' 5-6). לדעת ב"כ המאשימה, על בית המשפט לשקלל, בעת גזירת העונש, את העובדה כי הנאשם 1 ביצע את העבירות המיוחסות לו סמוך לאחר שחרורו ממאסרו בנובמבר 2005, וכן את העובדה, כי עבירות מסוג זה גורמות לנזק כלכלי ועוגמת נפש רבים לנפגעים מהן.

6. ב"כ הנאשם 1 דוחה, מצדו, את טענות ב"כ המאשימה, כאילו הנאשמים הנם גנבי רכב "שזהו מקצועם" (שם, ש' 12), שכן לדעתו, עובדות כתב האישום המתוקן בו הודו הנאשמים מלמדות, כי "המצוקה הכלכלית הקשה הזו היא שהובילה לביצוע העבירות" (שם, ש' 23-24). ב"כ הנאשם 1 מדגיש, כי הנאשמים הודו מיוזמתם במשטרה בשלב מוקדם, בעבירות שכלל לא יוחסו להם על-ידי המשטרה, ושאילולא הודאותיהם, לא היו בידי המשטרה כל ראיות לקשור את הנאשמים לאותן עבירות. לדעת ב"כ הנאשם 1, יש לזקוף עובדה זו לזכותם של הנאשמים, כמו-גם את נסיבותיהם המשפחתיות והכלכליות, וכן את העובדה שחסכו מזמנו של בית המשפט, הביעו חרטה אמיתית ונטלו אחריות על מעשיהם. ב"כ הנאשם 1 הדגיש, כי הודאתם המהירה והיזומה בעבירות, נבעה מרצונם "לנקות את השולחן והמצפון שלהם" (שם, ש' 20-21). ב"כ הנאשם 1 הזהיר מפני תוצאותיו ההרסניות של מאסר ממושך להמשך התפתחותו של הנאשם 1.

7. ב"כ הנאשם 2 מדגיש אף הוא, את הודאתם המהירה והיזומה של הנאשמים, אף במעשים שלא יוחסו להם בתחילה. ב"כ הנאשם 2 מדגיש עוד את נסיבותיו המשפחתיות והכלכליות הקשות של הנאשם 2 ואת העובדה, שאין לו כל עבר פלילי. לדברי ב"כ הנאשם 2, "הוא [הנאשם 2] רצה לספר הכל ולגמור עם השטויות. הנאשם 2 מביע חרטה" (פרו' עמ' 6, ש' 8-9). נוכח זאת, ונוכח חששו של ב"כ הנאשם 2 מהשלכותיו השליליות האפשריות של מאסר ממושך ביחס לנאשם 2, מבקש הוא להסתפק בתקופת מאסר קצרה.

9. ב"כ המאשימה מדגיש בטיעוניו לעונש, את הנזק שנגרם לציבור מאותם "גנבי רכב מקצועיים", שעליהם הוא מבקש למנות את הנאשמים. באי-כוח הנאשמים מצדם, שוללים גישה זו של ב"כ המאשימה, ומצביעים על נסיבות המקרה ונסיבותיהם האישיות של הנאשמים, כעובדות המפריכות את סברתו זו של ב"כ המאשימה.

10. אין ספק שהעובדה, כי במהלך תקופה של חודש וחצי נכנסו הנאשמים לישראל שלא כדין שלוש פעמים, וביצעו בה עבירות רכוש, הנה עובדה מדאיגה. עם זאת, בבואי לגזור את דינם של הנאשמים, יש לתת משקל לעובדות הבאות:

ראשית, בקשר לעבירה החמורה ביותר המיוחסת לנאשמים, היינו עבירת גניבת הרכב, לא היה למשטרה כל חשד כלפי הנאשמים, והיו אלה הנאשמים שמיוזמתם סיפרו למשטרה כי ביצעו עבירה זו. הוא הדין לגבי העבירה השנייה, שעניינה התפרצות לרכב וגניבה ממנו. גם כאן מדובר בעבירות, שחשיפתן הנה תוצאה של שיתוף הפעולה של הנאשמים עם המשטרה.

שנית, ככל שמדובר בעבירה של גניבת רכב, מדובר במכונית סובארו ישנה, מודל 1988, אשר אין כל תלונה ביחס לגניבתה. ככל שניתן להבין, גם אין תלונה ביחס לעבירה של ההתפרצות למכונית האחרת והגניבה מתוכה.

שלישית, מדובר בבחורים צעירים, אשר ניהלו עד כה אורח חיים נורמטיבי. בעניין זה יש להדגיש את העובדה, כי הנאשם 2 עבד במשך שנים לא מעטות בבית קפה, אצל מעסיקים יהודים, וכי המשך העבודה נמנע ממנו, שכן אין לו היתר כניסה לישראל.

בנסיבות אלה יש לקוות, שהמפגש הנוכחי של הנאשמים עם החוק לימד אותם את הלקח הנדרש לבל ישובו לבצע עבירות כגון אלה שעברו, או כל עבירה אחרת.

11. נוכח האמור, החלטתי להטיל על הנאשמים את העונשים הבאים:
א. ביחס לנאשם 1 -
1) 6 חודשי מאסר לריצוי בפועל מיום מעצרו, 24.3.06;
2) אני מחליט להפעיל את העונש של 3 חודשי המאסר על-תנאי שנגזר על הנאשם 1 בת"פ 5588/05 (שלום ת"א-יפו), באופן שחודשיים מתוכו ירוצו במצטבר לעונש בתיק זה, וחודש ירוצה בחופף; סה"כ על נאשם זה לרצות 8 חודשים, החל מיום מעצרו.
3) 4 חודשי מאסר על-תנאי למשך שנתיים מיום שחרורו, שלא יעבור עבירה לפי חוק הכניסה לישראל;
4) 6 חודשי מאסר על-תנאי למשך שנתיים מיום שחרורו, שלא יעבור כל עבירת רכוש.

ב. ביחס לנאשם 2 -
1) 6 חודשי מאסר לריצוי בפועל מיום מעצרו, 24.3.06;
2) 4 חודשי מאסר על-תנאי למשך שנתיים מיום שחרורו, שלא יעבור עבירה לפי חוק הכניסה לישראל;
3) 6 חודשי מאסר על-תנאי למשך שנתיים מיום שחרורו, שלא יעבור כל עבירת רכוש.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום.

ניתן היום י"ג בתמוז, תשס"ו (9 ביולי 2006) במעמד המתייצבים.

אריה רומנוב
, שופט

ב"כ המאשימה: אבקש להשמיד את כלי הפריצה.

החלטה

בהסכמה אני מורה על השמדת כלי הפריצה.

ניתנה היום י"ג בתמוז, תשס"ו (9 ביולי 2006) במעמד המתייצבים.


אריה רומנוב
, שופט











פ בית משפט שלום 1968/06 מדינת ישראל נ' מופיד עזיז אבו עיד , אשרף חסן בדרה (פורסם ב-ֽ 09/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים