Google

מואיד אבו עביד - מדינת ישראל

פסקי דין על מואיד אבו עביד |

8760/01 רעפ     24/07/2002




רעפ 8760/01 מואיד אבו עביד נ' מדינת ישראל




בבית המשפט העליון
רע"פ ‎8760/01

בפני
: כבוד השופטת ד' דורנר
המבקש: מואיד אבו עביד

נגד

המשיבה: מדינת ישראל
בקשת רשות ערעור על פסק-דין בית-המשפט המחוזי בחיפה מיום ‎18.10.01 בע"פ ‎2280/01 שניתן על-ידי כבוד השופטים ש' ברלינר, י' גריל וי' דר
בשם המבקש: בעצמו

בשם המשיבה: עו"ד רחל מטר
החלטה

המבקש הורשע בבית-משפט השלום בחיפה, על-פי הודאתו, בעבירות של כניסה ושהייה בלתי חוקית בישראל, גניבת רכב, נהיגה ללא רשיון וללא ביטוח והתחזות. על המבקש הוטלו עשרים חודשי מאסר בפועל, שירוצו בחופף לארבע שנות מאסר שאותן מרצה כעת המבקש, וכן עונשי מאסר על-תנאי.

המדינה ערערה בבית-המשפט המחוזי בחיפה על קולת העונש, וטענה כי יש להחמיר בעונשו של המבקש, שהינו עבריין רכוש בעל מומחיות בעבירות של גניבת רכב, ואשר ביצע את העבירות בהיותו אסיר בבריחה. כן טענה המדינה, כי היה מקום להפעיל את עונשי המאסר על-תנאי, שהיו תלויים ועומדים כנגד המבקש בתיק אחר, שכן הלכה פסוקה היא שתקופת התנאי חלה באופן מצטבר גם על התקופה שבה אסיר שוחרר לחופשה מיוחדת ולא חזר ממנה.

מנגד טען המבקש, כי תקופת התנאי חלה על אסיר בחופשה אך אינה חלה על אסיר בבריחה; וכי אין להפעיל את המאסרים במצטבר, שכן המבקש הביע חרטה והודה בביצוע העבירות.

בית-המשפט המחוזי קיבל את טענות המדינה וקבע, כי יש להפעיל את עונשי המאסר על-תנאי שהיו תלויים ועומדים כנגד המבקש; וכי מחצית התקופה תופעל במצטבר לעשרים חודשי המאסר בפועל שהוטלו על המבקש, כך שבסך-הכל הוטלו על המבקש ‎38 חודשי מאסר בפועל, שירוצו החל מן המועד שבו יסיים לרצות את מאסרו הנוכחי.

מכאן הבקשה שבפני
י למתן רשות ערעור, שבגידרה טען המבקש כנגד הפעלת המאסרים המצטבר.

דין הבקשה להידחות.

כידוע, טענות כנגד חומרת או קולת העונש אינן מקימות כשלעצמן עילה לדיון בגלגול שלישי, שייוחד, ככלל, לשאלות בעלות חשיבות כללית או למקרים שבהם נגרם עיוות-דין. ראו בר"ע ‎2853/91 פלוני נ' מדינת ישראל
(לא פורסם). לא מצאתי, כי יש מקום לסטות מכלל זה במקרה שבפני
י.

מעבר לדרוש יוער, כי אף לגופם של דברים לא הצביע המבקש על עילה להתערבות בית-משפט זה בהחלטתו של בית-המשפט המחוזי להחמיר עם המבקש, שביצע את העבירות בהיותו אסיר בבריחה.

אשר-על-כן, הבקשה למתן רשות ערעור נדחית.

ניתנה היום, ט"ו באב תשס"ב (‎24.7.02).

ש ו פ ט ת
_________________
העתק מתאים למקור ‎01087600.l07
נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
רשם

בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' ‎02-6750444
בית המשפט פתוח להערות והצעות: ‎[email protected]
לבתי המשפט אתר באינטרנט: ‎www.court.gov.il








רעפ בית המשפט העליון 8760/01 מואיד אבו עביד נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 24/07/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים