Google

אברהם חורי - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על אברהם חורי | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

356/06 ברע     25/07/2006




ברע 356/06 אברהם חורי נ' המוסד לביטוח לאומי





בית הדין הארצי לעבודה



ברע000356/06




אברהם חורי

המבקש


המוסד לביטוח לאומי

המשיב

החלטה

1. לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בתל אביב (בל 7255/05 ; השופטת הראשית עליה פוגל), בו נדחה ערעור המבקש על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נפגעי עבודה) מיום 22.9.2005 (להלן - הוועדה).

2. לאחר עיון בבקשה על נספחיה, בפרוטוקול הוועדה ובפסק דינו של בית הדין האזורי הריני מחליט שלא ליתן רשות ערעור.

3. הטענה העיקרית שבפי המבקש היא כי הוועדה לא התייחסה להגדרה החדשה שניתנה על ידי החברה הקרדיולוגית של ארה"ב למונח "הפרעות קצב" וכי הפרעות הקצב מהן הוא סובל הם תוצאה של התאונה שהוכרה כ"תאונת עבודה".

4. הטענה כי הגדרת המונח "הפרעות קצב" שונתה עם השנים אין בה כדי לסייע למבקש, שכן הוועדה סברה כי כל קשר סיבתי בין מצבו של המבקש היום לתאונה שהוכרה כ"תאונת עבודה". ואלו היו דברי הוועדה בעניין זה :

"בשנת 1994 כאשר היה בן 38 בעקבות מאמץ גופני עבר התקף של s.v.t ומאז אירועים חוזרים של הפרעות קצב על חדריות ובבירור קרדיאלי נמצא מחלה טרשתית לא קשה אך במהלך השנים הופיע גם אוטם ועבר גם צינתור עם הרחבה אנגיופלסטית של העורק. הפרעות קצב מהסוג הזה יכולות להיות משניות למחלה טרשתית בדרגות שונות ויכולות להופיע באופן ספונטני ללא מחלת רקע . דחיפות ההתקפים יכולה להיות קשורה זמנית בגורמים חיצוניים כמו הפרשת אנדרנלין מוגברת בזמן מאמץ גופני, התרגשות. כמו כן יכולה להיות מושפעת מהפרעות הורמונליות שונות ויכולה להופיע ללא מחלת רקע. במקרה הנדון יתכן שהמאמץ שביצע
ב 7/8/94 גרם להתקף s.v.t אך שלעצמו לא גרם למחלה וברגע שההתקף חלף לא נותר שום נזק קבוע ולא ביטוי לנטיה של התובע לפתח הפרעות קצב".

5. מדברי הוועדה עולה בבירור כי היא סוברת כי אין קשר סיבתי בין הפרעת הקצב שארעה עקב תאונת העבודה להחמרה שחלה במצבו של המבקש. זוהי מסקנה רפואית של מומחים לדבר שבה לא כשיר ולא מוסמך בית הדין להתערב. זאת ועוד, אף המומחה מטעם המבקש לא קבע כי יש קשר סיבתי בין האירוע בעבודה של המבקש למצבו הרפואי. בנסיבות אלה, ומשלא נמצא טעם המצדיק התערבותינו בהחלטת הוועדה, דין הבקשה להדחות.

6. סוף דבר - הבקשה נדחית, ללא צו להוצאות.



ניתנה היום,כ"ט תמוז, תשס"ו (25 יולי 2006) בהעדר הצדדים.



השופט עמירם רבינוביץ










ברע בית הדין הארצי לעבודה 356/06 אברהם חורי נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 25/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים