Google

עלי מחמד מחמוד חסאן, ת"ז 972827109 - התובע הצבאי

פסקי דין על עלי מחמד מחמוד חסאן | פסקי דין על ת"ז 972827109 | פסקי דין על התובע הצבאי

1525/06 ע     05/07/2006




ע 1525/06 עלי מחמד מחמוד חסאן, ת"ז 972827109 נ' התובע הצבאי




בית המשפט הצבאי לערעורים ע' 1525/06
באזור יהודה והשומרון
בפני
הרכב: אל"ם חנוך קינן - אב"ד

סא"ל יעקב לרר
- שופט
סא"ל יורם חניאל
- שופט
המערער: עלי מחמד מחמוד חסאן
, ת"ז 972827109
(באמצעות ב"כ עו"ד אליא עבליני)

נגד

המשיב: התובע הצבאי
(באמצעות ב"כ סרן יוסף מלקו)

ערעור על גזר דינו של ביהמ"ש הצבאי שומרון (בפני
הרכב בראשות כב' השופט רס"ן כרמל ווהבי, כב' השופט סרן דוד קדוש וכב' השופט סרן גיורא אלדן)
בתיק מס' 5715/04 מתאריך 23.1.06
(הערעור התקבל)

תאריך הישיבה: 5 ביולי 2006, ט' בתמוז התשס"ו.
פסק דין

השופט סא"ל י' חניאל:
המערער, עלי מחמד מחמוד חסאן
, יליד 1969, מקלקיליה, נעצר על ידי כוחות הביטחון ביום 13.10.04, ומשהושלמה חקירתו, הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות חמורות נגד ביטחון האזור. בתאריך 16.10.05 הצליחו הצדדים לצמצם באופן ניכר את שדה המחלוקת ביניהם, כך ובמסגרת הסדר הטיעון, הניחו הצדדים כתב אישום מתוקן אשר החזיק 3 פרטים. משהורשע המערער במה שיוחס לו, גזר ביהמ"ש את עונשו למאסר עולם, ובנוסף לכך השית ביהמ"ש קמא על המערער 20 שנות מאסר לריצוי בפועל כעונש מצטבר למאסר העולם.
בנסיבות אלו, כוונה הסנגוריה את ערעורה נגד חומרת גזר הדין אשר פסקה ערכאה קמא. בטיעוניה לפנינו ביקשה לקבוע כי טעה ביהמ"ש בכך כי השית על המערער עונש של מאסר עולם, ושגה הוא כשהוסיף לכך עונש חמור נוסף של 20 שנות מאסר לריצוי בפועל. מאידך, ביקשה התביעה הצבאית לדחות את הערעור, ולא מצאה כל שגגה בהחלטת ביהמ"ש, הן ביחס לעונש מאסר העולם, והן ביחס לעונש המצטבר לו.
כאמור, הורשע המערער בכתב אישום אשר ייחס לו 3 פרטי אישום חמורים.
א. חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת – בכך כי התגייס לארגון "גדודי חללי אל-אקצא", שהוא הזרוע הצבאית של ארגון הפת"ח, זאת מראשית שנת 2001 ועד ליום מעצרו, ה-13.10.04. במסגרת זו קיבל המערער על עצמו לעקוב אחרי תושבי קלקיליה אשר חשודים בשיתוף פעולה עם שלטונות מדינת ישראל.
ב. גרימת מוות בכוונה – בכך כי היה מעורב בגרימת מותו בכוונה של מי אשר נחשד בשיתוף פעולה עם שלטונות ישראל. המערער פנה לכרם חסאן, וביקש ממנו לרצוח את יוסף דוויכאת על פי התוכנית אשר רקמו ובאמצעות כלי הנשק אשר סיפק. מאחר וכרם חסאן לא הכיר את המנוח, יוסף דוויכאת, דאג המערער להתלוות אליו ולהראות לו את המנוח, ובנסיבות אלו ירה כרם חסאן במנוח, יוסף דוויכאת 3 יריות מטווח קצר, אשר פגעו בראשו ובצווארו וגרמו למותו.
ג. סיוע להריגה – בכך כי סייע להריגתו של מי אשר נחשד בשיתוף בשיתוף פעולה עם ישראל. המערער, אשר תפקידו במסגרת חברותו בארגון גדודי חללי אל-אקצא היה לעקוב אחר חשודים בשיתוף פעולה, זיהה את רבחי חאמד כמי ששיתף פעולה עם מדינת ישראל, ומסר לאבראהים דאוד על מיקומו. בנסיבות אלה, ירה אבראהים דאוד ברבחי חאמד והרגו.
שמענו את הנטען מכאן ומכאן, בחנו את החלטתה ופסק דינה של ערכאה קמא, אף הבאנו בחשבון את פסקי הדין אשר הונחו בפני
נו על ידי הצדדים, והגענו למסקנה כי יש מקום לקבל את הערעור ולהמתיק את העונש אשר ראה ביהמ"ש לצרף כעונש מצטבר לעונש מאסר העולם.
כבר בשלב זה מצאתי להסיר מן הפרק את טענותיה של הסנגוריה בכל מה שקשור לפסיקתו של ביהמ"ש וביחס למעורבותו של המערער באירוע אשר מתואר בפרט האישום השני. לא יכולה להיות כל מחלוקת, כי משהודה המערער בכל מה שיוחס לו בפרט אישום זה, ומשעשה כן בהיותו מיוצג, אין כל עונש ראוי לו אלא עונש של מאסר עולם. על מנת להזכיר ולהבהיר, כמו גם להדגיש בהדגשה יתרה, כי המערער הודה כי תכנן, ביחד עם מי מחבריו, לרצוח את המנוח, יוסף דוויכאת, אף סיפק את כלי הנשק אשר באמצעותו בוצע הרצח ואף זיהה את המנוח טרם שירה בו חברו 3 יריות מטווח קצר.
על כן, לו דעתי תישמע, נכון יהיה להסיר מעל הפרק את עתירת הסנגוריה בכל הנוגע להקלה בעונש מאסר העולם.
יחד עם זאת, כאן המקום לציין כי נחלק בימ"ש קמא בדעתו בכל הנוגע לעונש אשר היה ראוי להשית על הנאשם. אמנם, בכל הנוגע לעונש מאסר העולם לא הייתה מחלוקת בין השופטים. אם נחלקו הם, הרי שנחלקו ביחס לעונש המצטבר לכך. בנסיבות אלו, קיבל ביהמ"ש את עמדת רוב השופטים, אשר מצאו כי יש להיעתר באופן מלא לעתירת התביעה, ולהטיל על הנאשם עונש של 20 שנה, אשר יצטבר לעונש העיקרי. מאידך, השופט אשר היה במיעוט סבר כי ניתן היה להסתפק בעונש של 7 שנות מאסר, אשר יצטברו למאסר העולם, ובמיוחד נכון הדבר למי אשר נגזר לו עונש כה חמור של מאסר עולם.
סבור אני, כי לנוכח טענותיה של הסנגוריה, ולנוכח נסיבותיו המיוחדות של המערער, היה ראוי לאמץ את עמדתו של השופט אשר במיעוט, ובמיוחד לנוכח העובדה כי עונש של 7 שנות מאסר, נותן אף הוא ביטוי עונשי נפרד לעבירות הנוספות בהן הורשע המערער.
אשר על כן, ולו דעתי תישמע, הייתי מקבל את הערעור וממתיק את העונש המצטבר למאסר העולם, ל-7 שנות מאסר לריצוי בפועל במצטבר לעונש מאסר העולם.

השופט אל"ם ח' קינן:
אני מסכים.

השופט סא"ל י' לרר:
אני מסכים.

הוחלט כאמור, בפסק דינו של השופט סא"ל י' חניאל.
ניתן והודע היום, 5 ביולי 2006, ט' בתמוז התשס"ו, בנוכחות המערער, ב"כ והתוב"ץ.
___________________ __________________ ___________________
שופט אב"ד שופט

רמ"שית: יס

ע' 1525/06
____________________________________________________________________
2








ע בית המשפט הצבאי 1525/06 עלי מחמד מחמוד חסאן, ת"ז 972827109 נ' התובע הצבאי (פורסם ב-ֽ 05/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים