Google

קליין מנחם - א.נ.ד.ס. פרסום וספורט בע"מ, זאיפרט אנריקה, זאיפרט סוזנה

פסקי דין על קליין מנחם | פסקי דין על א.נ.ד.ס. פרסום וספורט | פסקי דין על זאיפרט אנריקה | פסקי דין על זאיפרט סוזנה |

30608/03 א     30/07/2006




א 30608/03 קליין מנחם נ' א.נ.ד.ס. פרסום וספורט בע"מ, זאיפרט אנריקה, זאיפרט סוזנה




1
בתי המשפט
א 030608/03
בית משפט השלום תל אביב-יפו
30/07/2006
תאריך:
כב' השופט קליין מנחם
בפני
:

לוי יעקב
בעניין:
התובע
עו"ד גולדבלט שלום

ע"י ב"כ
נ ג ד
1 . א.נ.ד.ס. פרסום וספורט בע"מ

2 . זאיפרט אנריקה

3 . זאיפרט סוזנה
הנתבעים
עו"ד אמנון אורשטיין

ע"י ב"כ


פסק דין
בפני
תביעה ע"ס 6,756 ₪, שהוגשה בהליך של סדר דין מהיר, בגין חוב בעבור הספקת בדים, אשר לטענת התובע נותרה הנתבעת חייבת לתובע.

טוען התובע, כי הנתבעת 1 רכשה מאיתו סחורה בחודש יולי 2002, וכי למרות התחייבותה לשלם בגין הסחורה הנ"ל, לא פריעה את חובה וכי למרות פניותיו לא נאותה הנתבעת להעביר לו את המגיע לו, ומוסיף התובע וטוען כי הנתבעים 2 ו-3, הפרו את חובת הזהירות המוטלת עליהם כנושאי משרה ואורגנים, ומנהלים בנתבעת 1, ואשר על כן יש להרים את מסך ההתאגדות.
מנגד, טוענים הנתבעים 2 ו-3 כי מעולם לא חתמו ערבות אישית בגין חובות הנתבעת 1, וכי פעלו בתום לב בעת הזמנת הבדים נשוא תביעה זו, וכי מצבה הכלכלי של הנתבעת 1 היה באותה העת מצב טוב, ואשר על כן אין להרים את מסך ההתאגדות, להוכחת טענתם זו מצרפים הם דפי ח"ן בנק של הנתבעת1, כמו"כ מבקשים הנתבעים כי ביהמ"ש יתחשב במצבם הכלכלי הקשה.
הצדדים בחרו, בנסיבות העניין, להפקיד את ענייניהם בידי בית המשפט, על מנת שזה יפסוק בהם, על פי הקבוע בסעיף 79 א' לחוק בתי המשפט, לאחר טיעון קצר מכל צד.
בכך שהצדדים הסמיכו את בית המשפט ליתן

פסק דין
בדרך של פשרה יש לראות את כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך שנתגלע בינו לבין חברו בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת. הסכמה זו מקפלת בתוכה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "ייקוב הדין את ההר", ואת נכונותו של כל צד להטות אוזן קשבת לטענות חברו, לכאורה, הפשרה צריך שתתגבש ותיקבע על ידי הצדדים עצמם.

ואולם אין זו הדרך היחידה. הוראת סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984 מאפשרת לצדדים הרוצים בכך להימנע מן הצורך לנהל משא ומתן לשם הגעה להסדר פשרה מוסכם, עם כל מה שכרוך בכך, ולהסמיך את בית המשפט כי יעשה מלאכה זו עבורם.

כאמור, פסק הדין ניתן ללא נימוקים. כך הסכימו הצדדים מראש, וזוהי גם הדרך הנכונה בפסיקה על פי סעיף 79 (א) לחוק הנ"ל, הן על מנת שפסק הדין יהיה סופי ויסיים הסכסוך בין הצדדים, הן על מנת לקצר את זמן מתן פסק הדין והן על מנת לחסוך בהוצאות לצדדים. למען הסר ספק אוסיף עוד, כי הואיל ו

פסק דין
זה ניתן לפי סעיף 79 (א) כאמור, הרי שאין בו משום קביעת ממצאים ולא קביעות בנושא מהימנות. זהו עוד אחד היתרונות שישנם למתן

פסק דין
זה.

יפה עשה הצדדים שהסכימו לסיים המחלוקת בדרך זו.

כבר נקבע כי פסיקת בית המשפט בהליך לפי סעיף 79 א' אינה מוגבלת לד' אמות של הדין המהותי אלא גם לעקרונות ושיקולים של מוסר, חירות, צדק, שלום ויישור הדורים ויש אף והפשרה חופפת במלואה את הדין המהותי הנוהג (ראה ע"א 1639/97 אגופוליס נ' הקסטואיה אינטרנציונלה פ"ד נג (1) 337). וכן ראה ת"א 2014/99 זרוצי נ' שנקמן (טרם פורסם).
לאחר ששקלתי את הסיכויים והסיכונים של שני הצדדים (ראה ת"א (ב"ש)187/93 פרץ אשר נ' קופת חולים של ההסתדרות (טרם פורסם), וכן ראה רע"א 5192/01 די וורלי נ' הלין (טרם פורסם) ולאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובטענות הצדדים ובמסמכים שלפני, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחייב את הנתבעת, לשלם לתובע לסילוק כל טענה מכל מין וסוג שהוא הקשורה בתיק זה, סך של 3,000 ₪ (כולל מע"מ). הסך הנ"ל ישולם ב 6 תשלומים שווים ורצופים של 500 ₪ כל אחד, כאשר התשלום הראשון יבוצע עד ולא יאוחר מיום 01.02.04 ובכל 1 לחודש לאחר מכן, לא שולם אחד התשלומים במועדו, יועמד מלוא סכום התביעה לפירעון (בניכוי הסכומים ששולמו) בתוספת ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל, ותוספת שכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪.

המזכירות תשלח

פסק דין
זה לצדדים בדואר רשום.








א בית משפט מחוזי 30608/03 קליין מנחם נ' א.נ.ד.ס. פרסום וספורט בע"מ, זאיפרט אנריקה, זאיפרט סוזנה (פורסם ב-ֽ 30/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים