Google

עזבון המנוחה יעל עובד ז"ל , עובד ניסים , עובד ליטל , עובד לירון , עובד דוד - יד אל יד שרותי כח-אדם ויעוץ בע"מ , המוסד לביטוח לאומי , מדינת ישראל-משרד התמ"ת-אגף פיקוח על קבלני כ"א

פסקי דין על עזבון המנוחה יעל עובד ז"ל | פסקי דין על עובד ניסים | פסקי דין על עובד ליטל | פסקי דין על עובד לירון | פסקי דין על עובד דוד | פסקי דין על יד אל יד שרותי כח-אדם ויעוץ | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי | פסקי דין על מדינת ישראל-משרד התמ"ת-אגף פיקוח על קבלני כ"א |

5471/05 עב     26/07/2006




עב 5471/05 עזבון המנוחה יעל עובד ז"ל , עובד ניסים , עובד ליטל , עובד לירון , עובד דוד נ' יד אל יד שרותי כח-אדם ויעוץ בע"מ , המוסד לביטוח לאומי , מדינת ישראל-משרד התמ"ת-אגף פיקוח על קבלני כ"א




1


בתי הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה תל אביב – יפו
עב 005471/05


בפני
:
כב' השופט שמואל טננבוים


26/07/2006



בעניין:
1 . עזבון המנוחה יעל עובד ז"ל

2 . עובד ניסים

3 . עובד ליטל

4 . עובד לירון

5 . עובד דוד





התובעים

נ ג ד


1 . יד אל יד שרותי כח-אדם ויעוץ בע"מ

2 . המוסד לביטוח לאומי

3 . מדינת ישראל-משרד התמ"ת-אגף פיקוח על קבלני כ"א





הנתבעים

החלטה
1. גב' יעל עובד (להלן – המנוחה) הועסקה אצל הנתבעת 1 במתן שירותי סיעוד לקשישים ולנזקקים וזאת במסגרת ביטוח הסיעוד המוענק על פי חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה – 1995 (להלן – החוק). בתביעה שהוגשה נגד הנתבעים, נדרשים הנתבעים לשלם לתובעים זכויות שונות מכח חוקי העבודה וזאת בהסתמך על סעיף 13 לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם התשנ"ו – 1996 (להלן – חוק קבלני כ"א).

הנתבע 1 היא חברה העוסקת במתן שירותי סיעוד מכח פרק י' שבחוק.

באשר לנתבע 2 טוענים התובעים, כי הינו למעשה "המעסיק בפועל" או "המשתמש" בעבודת המנוחה וזאת כמיקור – חוץ למתן שירותי סיעוד לקשישים מבוטחים. מוסיפים התובעים וטוענים, כי אחרויותו ומעורבותו של הנתבע 2 עוברת כחוט השני בסעיפים הרלוונטיים של החוק. עוד נטען, כי עובדי ספקי שירותי הסיעוד הינם ידו הארוכה של הנתבע 2 עצמו.

הנתבע 2 טוען, כי יש למוחקו על הסף מכתב התביעה וזאת בהעדר עילת תביעה נגדו.

ההחלטה דנן הינה בבקשה זו של הנתבע 2.

2. על פי פרק י' שבחוק, מחוייב הנתבע 2 ליתן גימלת סיעוד לזכאים לגמלה זו. תנאי הזכאות פורטו בסעיף 224 לחוק. בסעיף 225 (ב) נקבע, כי גמלת הסיעוד תשולם למי שנותן את שירותי הסיעוד ולא לידי הזכאי. על פי סעיף 231 לחוק, הוקמו ועדות מקומיות מקצועיות לענין הסיעוד. סעיף 232 לחוק קובע, כי לאחר שהנתבע 2 קבע שמבוטח זכאי לגמלת סיעוד, תקבע הועדה המקומית המקצועית את שירותי הסיעוד שיש לספק למבוטח, תקבע את נותן השירותים ותדאג למתן אותם השירותים.

מהאמור עולה, כי אין גמלת הסיעוד משתלמת למבוטח עצמו אלא לידי נותן השירותים. (בג"צ 7217/95 עמותת חברות הסיעוד בישראל נ' המוסד לביטוח לאומי
פ"ד נא (3) 561).

נמצאנו למדים, כי החוק עצמו קבע שהנתבע 2 אינו מעניק את שירותי הסיעוד בעצמו אלא באמצעות נותני שירותים. אין מדובר איפוא במצב דברים בו משיל הנתבע 2 מעצמו את האחריות למתן השירות אותו הוא חייב ליתן על פי חוק, אלא בהענקת שירות בהתאם לנקבע על פי החוק עצמו.

3. לא נטען, כי התקיימו התנאים שנקבעו בפסיקה על מנת שהנתבע 2 יחשב כמעבידה של המנוחה. לא מדובר על מצב דברים בו התחלפו קבלני כח האדם. לא נטען, כי תשלומים כלשהם שולמו על ידי הנתבע 2 עבור המנוחה. לא נטען, כי התקיימו המבחנים המקובלים לקיומם של יחסי עובד ומעביד בין הנתבע 2 לבין המנוחה. יצויין עוד, כי הנתבעת 1 מודה כי הינה מעבידתה של המנוחה ומצטרפת לעמדת הנתבע 2, כי לא קיימת עילת תביעה כלפיו (ע"ע 1189/00 לוינגר נ' מדינת ישראל. דב"ע נד/96-3 מ.ב. תשלובת הבניה של הקיבוץ הארצי בע"מ נ' עאבד פד"ע כט' 151. ע"ע 116/03 מדינת ישראל משרד החינוך נ' משה חג'בי ואח').

4. באשר לתביעה מכח סעיף 13 לחוק קבלני כח אדם. ככל שיוכיחו התובעים, כי התקיימו התנאים שבסעיף זה, חובת התשלום חלה על הנתבעת 1. אין כל צורך בתביעה נגד הנתבע 2 על מנת שהתובעים יהיו זכאים לזכויות על פי אותו סעיף.

5. נוכח האמור לעיל ובהתחשב במדיניותו של בית הדין באשר למחיקת התביעה על הסף, סבורים אנו, כי יש לקבל את הבקשה ולמחוק את הנתבע 2 מן התביעה על הסף.

על פי הודעת ב"כ התובעים, מסכים הוא למחוק את הנתבעת 3 מכתב התביעה.

לאור האמור, נמחקים הנתבעים 2 ו-3 מכתב התביעה.

התובעים ישאו בהוצאות הנתבע 2 בסך 3,000 ₪ בצירוף מע"מ וזאת תוך 30 יום מיום קבלת פסק הדין.

התיק יועבר למזכירת השופטת יהלום על מנת שיקבע בפני
ה להמשך הליכי קדם משפט.

ניתנה היום א' באב, תשס"ו (26 ביולי 2006) בהעדר הצדדים.

נ.צ.

נ.צ.

ש.טננבוים, שופט

אתי/










עב בית דין אזורי לעבודה 5471/05 עזבון המנוחה יעל עובד ז"ל , עובד ניסים , עובד ליטל , עובד לירון , עובד דוד נ' יד אל יד שרותי כח-אדם ויעוץ בע"מ , המוסד לביטוח לאומי , מדינת ישראל-משרד התמ"ת-אגף פיקוח על קבלני כ"א (פורסם ב-ֽ 26/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים