Google

אשר קוגלר, ghore venture capital limited - יהודה קוגלר, אברהם טראוב, glisson inc

פסקי דין על אשר קוגלר | פסקי דין על ghore venture capital limited | פסקי דין על יהודה קוגלר | פסקי דין על אברהם טראוב | פסקי דין על glisson inc |

13090/06 בשא     31/07/2006




בשא 13090/06 אשר קוגלר, ghore venture capital limited נ' יהודה קוגלר, אברהם טראוב, glisson inc




בתי המשפט

בבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו בשא 013090/06
בתיק עיקרי: ה פ 001399/05

לפני: כבוד השופט יהודה זפט
- סגן נשיא
בעניין: 1. אשר קוגלר

2. ghore venture capital limited

ע"י בא כח עוה"ד יהושע קלינמן
ורפאל נבון
המבקשים

נ ג ד

1. יהודה קוגלר
, עו"ד
2. אברהם טראוב

3. glisson inc

ע"י בא כח עוה"ד יהודה רסלר
המשיבים

החלטה

בהמרצת פתיחה 1399/05 עתרו המבקשים להורות למשיבים להעביר לידיהם 4,478,061 מניות מהון המניות המונפק והנפרע של empire on-line limited (להלן: "אמפייר") ו- 2.1895% ממניות market target holdings (להלן: "מרקט") ו- tardal ltd (להלן: "טרדל"), מתן דין וחשבון והמצאת מסמכים הקשורים במניות האמורות.

בסמוך הגישו המבקשים בקשה למינוי כונס נכסים זמני שיתפוס את המניות האמורות ויחזיק בהן עד להכרעה בתובענה. בהחלטתי מיום 24.1.06 דחיתי את הבקשה (בשא 25951/06).

בהחלטתו ברע"א 848/06 הורה בית המשפט העליון, (כבוד השופט אשר גרוניס), לצרף להליך את משיבה 3 (להלן: "גליסון") ואסר על משיב 1 (להלן: "המשיב") לשנות מזכויות מבקש 1 (להלן: "המבקש") במניות אמפייר, מרקט וטרדל.

בבקשה שלפני חוזרים המבקשים על בקשתם למינוי כונס נכסים את חלקו של המבקש במניות אמפייר, מקט וטרדל.
לחילופין, עתרו המבקשים להרחיב את הצו שניתן נגד המשיב גם על גליסון.

ביום 12.6.06 ניתן צו ארעי כמבוקש בעתירה החלופית.
טענות המבקשים

א. ביום 10.6.06 חלפה תקופת החסימה בה לכאורה מנוע היה המשיב מלהעביר למבקש את חלקו במניות אמפייר. למרות זאת ממשיך המשיב במריו ומסרב להעביר למבקש את חלקו במניות אמפייר, מרקט וטרדל.

ב. המשיב הפר צווים שיפוטיים שניתנו נגדו ועל כן קיים חשש שלמרות צו המניעה שניתן נגדו בבית המשפט העליון יפעל לעשות דיספוזיציה בחלקו של המבקש במניות אמפייר, מרקט וטרדל.

ג. בהליכים שננקטו נגד המשיב וגליסון טען המשיב כי אינו מיופה כוחה של גליסון כדי שבעתיד יוכל לסכל

פסק דין
שיינתן נגדו. לפיכך, יש צורך במינוי כונס נכסים שיקבל לידיו את חלקו של המבקש במניות אמפייר, מרקט וטרדל באופן שיבטיח את ביצוע פסק הדין בתובענה.

ד. כונס נכסים זמני שיקבל לידיו את חלקו של המבקש במניות אמפייר, מרקט וטרדל יוכל לפעול לשמירת ערכן של המניות בעוד השארתן ללא טיפול בתקופה שעד למתן פסק הדין טומנת בחובה סכנה לשחיקת ערכן של המניות עד לאפס.

טענות המשיבים

א. בתשובה לבקשה, העלו המשיבים טענות מטענות שונות אודות נפקותן של תביעות ו/או הליכים שננקטו על ידי המבקש ואחרים נגד המשיבים, ברם לנוכח מסקנותיי בבשא 25951/05, לפיהן זכאי לכאורה המבקש לחלק ממניות אמפייר, מרקט וטרדל, ובהינתן שהסעד הזמני המבוקש מוגבל להעברת המניות לידי כונס נכסים זמני שאינו קשור במבקשים, איני מוצא לנדון להידרש לטענות המשיבים, למעט הטענות שיפורטו להלן.

ב. ייפוי הכח של המשיב לפעול בשם ובעבור המחזיקה במניות אמפייר, מרקט וטרדל בוטל לאחרונה וכעת משמש המשיב כיועץ משפטי של גליסון וכבעל מניות בלבד.

ג. על פי הסכם שבין אמפייר גליסון ו- numis securities limited להלן: "נומיס") אשר הנפיקה את מניות אמפייר כל מכירה ו/או העברה של מניות אמפייר בתקופה של 12 חודש לאחר סיום מועד החסימה תיעשה בכפוף לאישורה של נומיס אשר מתנגדת להעברת מניות אמפייר בתקופה זו.

דיון

א. טענת המשיב, לפיה נומיס מתנגדת להעברת מניות אינה מקובלת עליי ונראה כי נטענה על ידי המשיב במטרה לעכב עוד את העברת חלקו של המבקש במניות אמפייר, לאחר שתקופת החסימה אשר מנעה לכאורה העברה של מניות אמפייר שבידי גליסון למבקש, חלפה. מכל מקום, המשיב לא צירף ראיה להתנגדותה של נומיס להעברת מניות אמפייר לכונס נכסים זמני, לפיכך, אפילו הייתה לנומיס זכות להתנגד להעברה אין בכל כדי להועיל למשיבים.

ב. בתשובה לשאלה העיד המשיב כי לא הביא אתו החלטה על ביטול הרשאתו כמיופה כוחה של גליסון (ע' 4 לפרוטוקול הדיון מיום 13.7.06), יתר על כן, מלבד האמור בתצהירו לא צירף המשיב כל ראיה שיש בה כדי ללמד את ביטול הרשאתו לפעול בשם גליסון. לפיכך, אני דוחה את טענת המשיב, לפיה בוטלה הרשאתו לפעול בשם גליסון. יתר על כן, ספק בעיני אם קיימת כלל הבחנה בין המשיב לגליסון, אשר היה המוציא והמביא הבלעדי בכל ההליכים שננקטו נגד גליסון עד כה.

ג. משחלפה התקופה בה היה לכאורה מנוע המשיב מלהעביר למבקש את חלקו במניות אפייר, נראה לכאורה שאין עוד מניעה ממשית להעברת חלקו של המבקש במניות אמפייר, מרקט וטרדל וכל טענותיו של המשיב לעניין זה נועדו אך לסכל את העברת המניות למבקש מבלי שיש בהן ממש.

בנסיבות אלה, נראה שאין הצדקה לעכב עוד את העברת חלקו של המבקש במניות אמפייר, מרקט וטרדל לידי כונס נכסים זמני באופן שיבטיח ביצוע פסק הדין בתובענה אם וככל שיינתן לטובת המבקש, אשר הראה סיכויי זכייה טובים בתובענה.

ד. העברת חלקו של המבקש במניות אמפייר, מרקט וטרדל לידי כונס נכסים זמני אינה טומנת בחובה נזק למשיבים שממילא אינם מתכוונים לעשות דיספוזיציה במניות אמפייר בתקופה הקרובה (סעיף 53 לתצהירו של המשיב). אם בכל זאת יגרום נזק, יהיה זה נזק כספי הניתן להערכה ולפיצוי. מנגד, לנוכח פעולותיו של המשיב והצהרותיו (סעיף 28 לתצהירו של המשיב) קיים חשש שאם לא יועבר חלקו של המבקש במניות אלה לידי כונס נכסים זמני לא ניתן יהיה לבצע

פסק דין
אם וככל שיינתן לטובת המבקשים. בנסיבות אלה נוטה מאזן הנוחות לטובת מתן הסעד הזמני המבוקש.

סוף דבר

אשר על כן, אני מקבל את הבקשה ומורה כדלהלן:

1. בכפוף להמצאת הסכמה להתמנות ככונס נכסים זמני ובכפוף לאישור, לפיו אינו קשור למבקשים, תוך 2 ימים, הנני ממנה את עו"ד שלמה נס לשמש ככונס נכסים זמני (להלן: "כונס הנכסים"). היה ויבצר מעו"ד שלמה נס לשמש ככונס נכסים אני ממונה תחתיו רו"ח יהודה בר - לה באותם תנאים.

2. המשיבים ביחד ולחוד יגרמו להעברתן לכונס הנכסים של 4,478,061 מניות מהון המניות המונפק והנפרע של empire on-line limited ו- 2.1895% ממניות market target holdings ו- tardal ltd המוחזקים בידי glisson inc
וכן כל מסמך שיידרש לנקיטת פעולות במניות אלה ו/או בזכויות המגיעות מכוחן, זאת תוך 5 ימים מיום מתן החלטה זו.

3. עד להעברת המנויות כאמור, אני אוסר על המשיבים ו/או מי מטעמם לעשות כל דיספוזיציה ב- 4,478,061 מניות מהון המניות המונפק והנפרע של empire on-line limited ו- 2.1895% ממניות market target holdings ו- tardal ltd.

4. היה ומעת מתן החלטה זו ועד להעברת המניות לידי כונס הנכסים יתקבל דיווידנד בגין המניות, הוא יועבר עם המניות לידי כונס הנכסים.

תוקף הצווים האמורים, מיידי, אולם אם לא יפקידו המבקשים עירבון בסך -.100,000 ₪, תוך 3 ימים מיום מתן החלטה זו, יפקע תוקפם של הצווים.

בנוסף מותנה מינוי כונס הנכסים הזמני בהפקדת ערבות עצמית מטעם כונס הנכסים.

משיב 1 ישלם למבקשים את הוצאות הבקשה, ושכ"ט עו"ד בסך -.20,000 ₪.

המזכירות תמציא עותק מהחלטה זו לב"כ הצדדים בפקסימיליה.

ניתנה היום ו' באב, תשס"ו (31 ביולי 2006) בהעדר הצדדים.
______________________
השופט יהודה זפט
- סגן נשיא








בשא בית משפט מחוזי 13090/06 אשר קוגלר, ghore venture capital limited נ' יהודה קוגלר, אברהם טראוב, glisson inc (פורסם ב-ֽ 31/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים