Google

כיאל סאלח - דני קירש

פסקי דין על כיאל סאלח | פסקי דין על דני קירש

2144/02 רעא     30/07/2002




רעא 2144/02 כיאל סאלח נ' דני קירש





בבית המשפט העליון
רע"א ‎2144/02 - ו'
בפני
: כבוד הרשם עודד שחם

המבקש: כיאל סאלח

נגד

המשיבים: ‎1. דני קירש

‎2. גורדון אילן
‎3. דבאח סאלח
בקשה לפטור מערבון

החלטה
בפני
י בקשה לפטור מהפקדת ערבון, ולחילופין בקשה להפחתתו ולמתן ארכה לשם הפקדתו.

‎1. לטענת המבקש, הינו עיוור, אשר הכנסתו היחידה היא קיצבת נכות כללית שהוא מקבל מאת המוסד לביטוח לאומי, ובכוונתו להחל בלימודים אקדמיים בשנת הלימודים הקרובה. חרף טענות אלה, אין הבקשה מפורטת דייה על מנת שאוכל לפטור את המבקש מהפקדת ערבון. המבקש לא מוסר כל פרטים אודות נכסים שבידיו. אין הוא מוסר על הוצאותיו או חובותיו, אם יש כאלה. הוא אינו מצרף לבקשתו את התיעוד הנדרש בדבר מצבו הכלכלי, ובכלל זה תדפיסי חשבון בנק. הוא אינו מוסר כל פרטים בדבר יכולתו לגייס את סכום הערבון מאת צדדים שלישיים. יש להעיר, כי נשוא ההליך היה רכב, אשר המבקש שילם עבורו סך של ‎18,500 ₪. לא ברור, על רקע טענות המבקש, מהיכן גוייס הסכום האמור, ומדוע לא ניתן לעשות שימוש במקור העלום לצורך הפקדת הערבון בהליך זה. לא ברור גם, כיצד מממן המבקש את ייצוגו המשפטי, וכיצד מתיישב דבר היותו מיוצג עם טענתו להעדר יכולת. זאת ועוד, לכאורה, נוכח עיוורונו של המבקש, עולה כי יש ממש בטענת המשיב ‎1 כי בפועל האינטרס בהליך, אשר עניינו בבעלות על רכב, הוא של אחרים, ויש מקום לצפות כי המבקש יציין מיהם, והאם מיצה את האפשרות לגייס את סכום הערבון מהם (וראו לעניין זה את עמוד ‎23 לפרוטוקול בית משפט השלום, המצורף לתגובת המשיב). המבקש לא עשה כן. כל אלה מונעים היעתרות לבקשה העיקרית.

אוסיף, כי גם מצד סיכויי ההליך, עיון בבקשת הרשות לערער, על רקע פסקי הדין של הערכאות הקודמות, מעלה כי אין בפי המבקש טענות ממשיות, במידה מספקת לשם מתן פטור מהפקדת ערבון, המצביעות על עניין בעל חשיבות כללית בהליך, ואשר יש בהן כדי להצדיק קיומו של דיון בפני
י ערכאת ערעור שנייה. אף בכך יש כדי למנוע קבלה של בקשת הפטור.

‎2. אשר לבקשה החלופית, לעניין גובה הערבון, הרי שבפועל בתיק זה יש משיב אחד הנוטל חלק פעיל בהליך. שווי ההליך עומד על ‎18,500 ₪, בערכי שנת ‎1996. התיק אינו סבוך או רחב היקף באופן מיוחד. בשים לב לנתונים אלה, לגובה ההוצאות שנפסקו בבית משפט קמא (‎8,000 ₪), ולגובה ההוצאות בסוג זה של הליכים בבית משפט זה, ניתן להפחית במידת מה את סכום הערבון, ולהעמידו על ‎15,000 ₪. המבקש יפקיד סכום זה תוך ‎30 ימים מקבלת החלטה זו, ולא - תידחה בקשת הרשות לערער, בלא צורך בכל הודעה נוספת. ימי הפגרה יבואו במניין הימים.

ניתנה היום, כ"א באב תשס"ב (‎30/7/02).
עודד שחם

ר ש ם

_________________
העתק מתאים למקור ‎02021440.k06
נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
רשם

בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' ‎02-6750444
בית המשפט פתוח להערות והצעות: ‎[email protected]
לבתי המשפט אתר באינטרנט: ‎www.court.gov.il








רעא בית המשפט העליון 2144/02 כיאל סאלח נ' דני קירש (פורסם ב-ֽ 30/07/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים