Google

שחר בן ראובן חתוכה - מדינת ישראל (פמת"א)

פסקי דין על שחר בן ראובן חתוכה |

91036/05 בש     29/03/2005




בש 91036/05 שחר בן ראובן חתוכה נ' מדינת ישראל (פמת"א)




1


בתי-המשפט
בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו

בפני
כב' השופט זכריה כספי

ב"ש 091036/05
ב-ת.פ. 40344/04
תאריך: 29/03/2005


המבקש:
שחר בן ראובן חתוכה

על-ידי באות-כוחו - עוה"ד גב' שְׁלוֹמְצִיּוֹן גַבַּאִי-מַנְדֵלְמַן וגב' רֵוִיטָל קוֹצֶר



נ ג ד

המשיבה:
מדינת ישראל (פמת"א)

על-ידי באת-כוחה - הפרקליטה גב' מִיכַל גַּל




ה ח ל ט ה
כנגד המבקש הוגש ביום 10/12/2004 כתב-אישום, המייחס לו עבירות של חבלה חמוּרה בנסיבות מחמירות, תקיפה סתם (כך על-פי הוראות החיקוק המיוחסות למבקש, אך לא על-פי התיאור בכתב-האישום).
על-פי המתואר בכתב-האישום, לאחר שאימו של הנאשם אושפזה, אחרי ניתוח ברֹאשה ואירוע-מוחי במחלקה השיקומית בבית-החולים "רעות" והועברה למחלקה הסיעודית, לא הסכימו המבקש ואחִיו להחלטה זו, וּמכאן ואֵילך מתוארת התנהגות קשה של המבקש, כמו גם של אחִיו, הכוללת אִיומים על הצוות הרפואי, התפרצות לישיבה, שנתקיימה אותה עת (8/12/2004) בבית-החולים, ולִבסוף אירוע שבמהלכו תקף המבקש, וּלאחר מכן גם אחִיו שהיה בַּמקום, את הגריאטר המחוזי מטעם קופת-החולים שבית-החולים "רעות" נמצא תחת אחריותהּ. אגב כך הותקפה גם רופאה אחרת, שביקשה להפריד וּלהרחיק את הרופא הנפגע. על-פי האמור בכתב-האישום, הפליאו השניים את מכּוֹתיהם ברופא, וּבדי-עמל הצליחו, עוֹבדי בית-החולים, להפסיק את הנעשָׂה. הרופא הנפגע נחבל באופן חמוּר בחלקים שונים של גופו, כמתואר בכתב-האישום.
לאחר הגשת כתב-האישום, הגישה התביעה בקשה למעצרו של המבקש עד תום ההליכים. כב' השופטת התורנית של בית-משפט זה, השופטת נ' אֹהד, לאחר שבחנה את הנסיבות והאירועים ושמעה את טיעוני הצדדים, החליטה כי ניתן להסתפק בחלוּפת מעצר, לאחר שציינה במילים חריפוֹת את מה שלמדה לדעת מתוך חומר החקירה שבפני
ה, אודות התנהגותו, לכאורה, של המבקש במהלך האירועים, כפי שתוארו.

על-כן הורתה ביום 6/1/2005 לשחרר את המבקש למעצר-בית מלא, למרות שהיה בפני
ה תסקיר-מעצר מטעם שירות-המבחן, שהמליץ לשחררוֹ ממעצר, בכפוּף לאיסור יצירת קשר עם המתלוננים, בלֹא המלצה בעניין מעצר-הבית.

הבקשה שבפני
י, במקורה, עניינהּ בעיון חוזר וקבלת תסקיר משלים מטעם שירות-המבחן. לאחר שההגנה נמלחה בדעת, החליטה, אחרי שיחה עם קצינת-המבחן, לוותר על בקשתה להזמין תסקיר משלים. על-כן הבקשה היא לעיון חוזר במעצר-הבית של המבקש, על בסיס הנתונים הקַיימים.

לאחר ששמעתי את טיעוני באת-כוחו הנכבדה של המבקש ואת תגובת המדינה, ואף עיינתי בתסקיר שהוגש, בשׁעתוֹ, קודם החלטת כב' השופטת אֹהד, אני סבור כי דין בקשה זו להידחות.

לא ראיתי כמעט כל נסיבה חדשה הנחוּצה לצורך קבלת בקשה מֵעֵין זו. כמעט כל המידע שהובא בפני
י היום, בטענות ההגנה, מצוי, אם בתסקיר האמור, ואם בטיעונֵי הצדדים, בטרם ניתנה החלטת בית-המשפט ביום 6/1/2005. נכון אמנם כי בינתיים ילדה אשת המבקש, אך אינני רואה בכך נסיבה מיוחדת חדשה המצדיקה, היא כשלעצמה, עיון מחדש במעצר-הבית שלו.
גם חלוֹף הזמן מאז מתן ההחלטה, בנסיבות מקרה זה, אינו בגדר של שיקול, כשלעצמו, או בצירוף כל שיקול אחר העומד לנגד עינַיי, המצדיק לבסס עליו את השחרור המבוקש ממעצר-הבית.
שמעתי כי הישיבה הבאה במשפט גופו, שבּמהלכה תובאנה כל הראיות, אם אכן יהא צורך בכך, קבועה ליום 4/4/2005, משמע בתוך לא יותר משבוע לערך מהיום. אין, אם כן, התמשכוּת של הליך, שלעיתים לוקחים אנו אותה בחשבון לצורך בקשה כזו. היפּוּכוֹ של דבר הוא הנכון.

מכֵּיוון שכך, אני דוחה את הבקשה.

ניתנה והוּדעה בפומבי, היום, י"ח באדר ב' התשס"ה, 29 במרץ 2005.



זכריה כספי
, שופט
קלדנית: ד.ל.ס.








בש בית משפט מחוזי 91036/05 שחר בן ראובן חתוכה נ' מדינת ישראל (פמת"א) (פורסם ב-ֽ 29/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים