Google

יהודה פז פרנקל , שירלי פז פרנקל - אבולניק צור , רן השכרת רכב בע"מ , הכונס הרשמי

פסקי דין על יהודה פז פרנקל | פסקי דין על שירלי פז פרנקל | פסקי דין על אבולניק צור | פסקי דין על רן השכרת רכב | פסקי דין על הכונס הרשמי |

9758/05 עא     28/08/2006




עא 9758/05 יהודה פז פרנקל , שירלי פז פרנקל נ' אבולניק צור , רן השכרת רכב בע"מ , הכונס הרשמי






בבית המשפט העליון בירושלים

ע"א 9758/05 - ה'

בפני
:
כבוד הרשמת שושנה ליבוביץ
המערערים:
1. יהודה פז פרנקל
2. שירלי פז פרנקל



נ ג ד

המשיבים:
1. אבולניק צור
2. רן השכרת רכב בע"מ
3. הכונס הרשמי


בקשה למתן החלטה


החלטה
לפניי בקשה לפטור מאגרה וערבון בהליך שבכותרת.

1. ההליך נסוב על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו אשר קיבל את תובענת המשיבים למתן סעד הצהרתי לפיו הזכויות במקרקעין במזכרת בתיה אשר לגביהם רשומה הערת אזהרה לטובת המערערת 2 (להלן: המערערת) נרכשו מכספי המערער 1 (להלן: המערער) ועבורו וכי הוא בעל הזכויות האמיתי בנכס זה. לטענת המערער, מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לשלם אגרה ולהפקיד ערבון. המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענתם, משהוכרז המערער כפושט רגל במהלך ניהול התובענה בבית משפט קמא, הוא הפסיק להיות צד להליך ולפיכך אין לו מעמד להגשת הערעור ודין ערעורו להימחק. המשיבים מוסיפים וטוענים כי מכל מקום, הבקשה לפטור מאגרה וערבון הוגשה על ידי המערער 1 בלבד ולא על ידי המערערת 2 ודי בכך כדי לדחות את הבקשה.
2. דין הבקשה לפטור מאגרה וערבון להידחות. אשר לאגרה, מבירור עם המזכירות עולה כי האגרה שולמה על ידי המערערים ולפיכך הבקשה אינה רלוונטית. אשר לערבון, צודקים המשיבים בטענתם כי בהעדר בקשה לפטור מערבון מטעם המערערת, אין עילה להיעתר לבקשה וזאת גם אם נניח כי מצבו הכלכלי של המערער אכן אינו מאפשר לו להפקיד ערבון. החובה להפקיד ערבון הינה חובה החלה על המערערים ביחד או לחוד (ראו: עע"מ 8812/03 פינקלשטיין נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה גבעתיים, תק-על 2003 (4), 236, ע"א 2641/03 הסוכנות היהודית לא"י נ' ציפורה אלמליח, תק-על 2003 (2)403)). המערערת לא הגישה בקשה לפטור מערבון ובהתאם אף לא פרשה לפני בית המשפט תשתית עובדתית כלשהי בדבר מצבה הכלכלי אשר תצדיק היעתרות לבקשה כאמור. במצב דברים זה, הבקשה נדחית. בשים לב לזמן הרב שחלף מאז הוגש הערעור, המערערים יפקידו ערבון בסך 30,000 ש"ח תוך 10 ימים מעת המצאת החלטה זו. ולא – ירשם הערעור לדחיה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

3. אשר למעמדו של המערער להגיש את ההליך שבכותרת. בהחלטתי מיום 17.1.06 ביקשתי את תגובות המערער לטענות המשיבים בעניין זה. עקב תקלה משרדית, החלטתי הומצאה לו בשלהי חודש אפריל. המערער לא הגיב להחלטתי. בהחלטתי מיום 26.6.06 קבעתי כי בהעדר התייחסות מטעמו לטענותיהם של המשיבים בעניין מעמדו להגשת הערעור יכול שהערעור ימחק מחוסר מעש. חרף האמור, המערער בחר שלא להשיב לטענות המשיבים לעניין זה. בשלב זה, בטרם הופקד הערבון, איני רואה לנכון להחליט בבקשת המשיבים למחיקת ערעורו של המערער שכן יתכן והדיון בכך יתייתר. מיד בסמוך להפקדת הערבון מטעם המערערים, יובא לפני התיק לצורך דיון במעמדו של המערער להגשת ההליך ולשקילת מחיקתו של המערער מרשימת המערערים.

ניתנה היום, ד' באלול התשס"ו (28.8.06).

שושנה ליבוביץ

ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 05097580_e07.doc כש
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il

??

??

??

??

1
2
1








עא בית המשפט העליון 9758/05 יהודה פז פרנקל , שירלי פז פרנקל נ' אבולניק צור , רן השכרת רכב בע"מ , הכונס הרשמי (פורסם ב-ֽ 28/08/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים