Google

מדינת ישראל - כיאל עבדאלבאסט,מוסא עומר,כיאל סוהיל

פסקי דין על כיאל עבדאלבאסט | פסקי דין על מוסא עומר | פסקי דין על כיאל סוהיל |

1015/02 פ     09/07/2002




פ 1015/02 מדינת ישראל נ' כיאל עבדאלבאסט,מוסא עומר,כיאל סוהיל




16
בתי המשפט
פ 001015/02
בבית המשפט המחוזי בנצרת
09/07/2002
תאריך:
כב' השופט אהרן אמינוף
- סגן נשיא
בפני
:
מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
נ ג ד
1 . כיאל עבדאלבאסט

2 . מוסא עומר

3 . כיאל סוהיל
הנאשמים
גזר דין
1. בכתב האישום המקורי יוחסו לנאשמים כיאל עבדל באסט (להלן - כיאל) ועומר מוסא (להלן - מוסא) שני אישומים בעבירות חמורות של החזקת סם מסוכן שלא לשימוש עצמי בלבד, נסיון לסחר בסם מסוכן (פעמיים), קשירת קשר לביצוע פשע (פעמיים).
לכיאל יוחסו באישום נוסף עבירות של יבוא סם מסוכן, החזקת סם מסוכן שלא לשימוש עצמי בלבד, סחר בסם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע.

2. ביום 20.1.02 תוקן כתב האישום בפעם הראשונה והוסף בו נאשם נוסף - כיאל סוהיל
(להלן - סוהיל). לנאשמים כיאל וסוהיל יוחסו בכתב אישום זה עבירות של יבוא סם מסוכן, החזקת סם מסוכן שלא לשימוש עצמי בלבד, סחר בסם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע.
לנאשמים כיאל ומוסא יוחסו באישום השני עבירות של החזקת סם מסוכן שלא לשימוש עצמי בלבד, נסיון לסחר בסם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע.
באישום השלישי יוחסו לנאשמים כיאל ומוסא עבירות של נסיון לסחר בסם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע ולכל הנאשמים יוחסו באישום הרביעי עבירות של סחר בסם מסוכן (מספר מקרים). באישום חמישי יוחסה לנאשם מוסא עבירת סחר בסם מסוכן (בשני מקרים).

3. תחילה, כפרו הנאשמים בכל העבירות שיוחסו להם בכתב האישום המתוקן והתיק נקבע להוכחות.

4. עוד בטרם הוחל בגביית ראיות הגיעו הצדדים לעסקת טיעון לפיה תוקן כתב האישום בפעם נוספת ביום 1.7.02 (להלן - כתב האישום האחרון) כדלקמן:
לנאשם כיאל יוחסו אישומים של עבירות סיוע ליבוא סם מסוכן, קשירת קשר לביצוע פשע (פעמיים), החזקת סם מסוכן שלא לשימוש עצמי ונסיון לסחר בסם מסוכן.
לנאשם מוסא יוחסו בשני אישומים, עבירות של סחר בסם מסוכן, נסיון לסחר בסם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע.
ואילו לכל הנאשמים יוחסה באישום נוסף עבירת סחר בסם מסוכן .

5. הנאשמים חזרו בהם מן הכפירה, הודו והורשעו בכל העבירות המיוחסות להם בכתב האישום האחרון.

6. בעסקת הטיעון הוסכם בין הצדדים כדלקמן:
א. לנאשם כיאל
המאשימה תבקש להטיל עליו עונש מאסר שלא יעלה על 5 שנים וזאת במצטבר למאסר שהוא מרצה עתה.
ב"כ הנאשם יבקש מאסר שלא יפחת מ - 3 שנים. כמו כן הוסכם בין הצדדים שיוטל על נאשם זה מאסר על תנאי ופסילת רשיון נהיגה לפי שקול דעת בית המשפט.

ב. לגבי נאשם 2:
יוטל עונש מאסר למשך 11 חודשים בנכוי ימי המעצר וכן מאסר על תנאי ופסילת רשיון נהיגה לפי שקול דעת בית המשפט.
ג. לגבי נאשם 3 הוסכם כי יוטל עונש של מאסר בפועל למשך 18 חודשים, 6 חודשים מהם במצטבר למאסרים שהוא מרצה היום והיתרה בחופף.
כמו כן, יוטל עליו עונש מאסר על תנאי ופסילת רשיון נהיגה לפי שיקול בית המשפט.

7. זו בתמצית התמונה העולה מכתב האישום האחרון:
אישום ראשון נגד נאשם 1 - כיאל - בלבד:
עובר ליום 3.1.01 קשר הנאשם קשר עם ח'אלד שעבאן (להלן - ח'אלד) וסלים ח'ורי (להלן - סלים) ואחרים לייבא סם מסוכן מלבנון לישראל.
ביום 4.1.01 בשעות הבוקר המוקדמות - ולאחר תיאום טלפוני מוקדם עם ספק הסם הלבנוני שנערך בסיוע הנאשם - הגיעו ח'אלד וסלים לאיזור כפר עג'ר בגבול לבנון - ישראל ברכב מסוג פג'ו שמספרו 5036404 (להלן - הרכב). בכפר עג'ר ירד ח'אלד מהרכב והלך ברגל לנקודת דיווח 489 בגדר המערכת, ונפגש עם שני אנשים שנצבו בצדו השני של הגבול הלבנוני (להלן - הלבנונים). שני הלבנונים השליכו אל ח'אלד חבילה שהכילה 3 אריזות, שתי אריזות שהכילו סם מסוכן מסוג הירואין שמשקלו 1,981.91 גרם נטו ואריזה נוספת שהכילה קנאבוס (חשיש) במשקל של 603.20 גרם נטו (להלן - הסם). ח'אלד נטל את הסם והחל לחזור לכיוון ממנו בא ואז נעצר בידי בלשי המשטרה יחד עם סלים.

אישום שני - נגד נאשם 1 - כיאל בלבד :
במועד לא ידוע למאשימה קשר הנאשם קשר עם יאסר חאסן (להלן - יאסר) המתגורר ברחוב דוד רמז בעכו (להלן - הבית) להחזיק ולסחור בסם מסוכן מסוג חשיש (להלן - הסם). ביום 21.12.01 החזיקו הנאשם ויאסר ברשותם במגרש צמוד לבית סם מסוכן מסוג חשיש במשקל נטו של 11.736 ק"ג שהיה מחולק ל - 11 חבילות כשבכל חבילה מספר סוליות כשכל סוליה ארוזה בנפרד ומוכנה להפצה.
ביום 19.12.01, או סמוך לכך נפגש יאסר בביתו עם אדם בשם אילן שיתר פרטיו אינם ידועים, שנשלח על ידי הנאשם לשם קניית הסם ובסופו של דבר אילן לא רכש סם מיאסר בשל אי הסכמה על המחיר.

אישום שלישי נגד נאשם 2 - מוסא - בלבד:
ביום 20.12.01 בשעה 19:00 לערך נסעו הנאשם ויאסר חסאן (להלן - יאסר) לאזור חורשת טל במטרה לקבל מאדם המכונה סעיד 5 ק"ג סם מסוכן מסוג חשיש (להלן - הסם). בהגיעם לחורשת טל שוחחו הנאשם ויאסר בפלאפון עם סעיד, אך בשל נוכחות משטרה במקום בוטלה העיסקה, הנאשם ויאסר סיכמו עם סעיד שיצור קשר עמם על מנת לתאם מועד אחר לביצוע העסקה.

אישום רביעי נגד כל הנאשמים:
בתאריך 7.11.01 סמוך לשעה 22:14 סיכמו הנאשמים מוסא וסוהיל ביניהם על ביצוע עסקה בסם מסוכן. כמו כן, עובר לתאריך 20.11.01 סיכמו הנאשמים בינם לבין עצמם ועם אחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה על ביצוע עסקה בסם מסוכן.

אישום חמישי נגד נאשם 2 - מוסא - בלבד:
עובר לתאריך 21.11.01 מסר הנאשם דוגמת סם מסוכן בכמות בלתי ידועה לאנשים שזהותם אינה ידועה למאשימה.

8. בטעוניה לעונש טענה ב"כ המאשימה שהשיקולים שהביאוה להגיע להסדר היו שיקולים שבראיות וכי מדובר בתיק מורכב, רשימת העדים ארוכה והודאת הנאשמים חסכה זמן שיפוטי יקר.
ב"כ המאשימה ביקשה להטיל על הנאשם כיאל עונש של 5 שנות מאסר בפועל בגלל שמדובר בכמויות גדולות של סמים שמצדיקות רף של 5 שנים. לדבריה, לא מדובר במעידה חד פעמית. כתב האישום מגלה שהעסקה בוצעה בינואר ובדצמבר 2001 שבהם החזיק הנאשם כ - 12 ק"ג חשיש. הנאשם ביצע את העבירות באישום השני בזמן שהיה במעצר בית מלא בקשר לתיק שהתנהל נגדו והורשע בו בינתיים בבית משפט המחוזי בחיפה.

ב"כ המאשימה הציגה כתב אישום ו

פסק דין
בתיק פלילי 192/01 (בית משפט מחוזי חיפה) מיום 16.1.02 בו נידון ל - 6 חודשי מאסר.

לגבי הנאשמים מוסא וסוהיל בקשה המאשימה לאמץ את עסקת הטיעון בציינה כי חלקו של הנאשם סוהיל קטן משותפיו.

9. ב"כ נאשם 1 - כיאל - ציין כי אינו מקל ראש בעבירות המיוחסות לנאשם בכתב האישום, עם זאת הנאשם בחר להודות בעובדות כתב האישום, הודאה כנה עם כל המשתמע ממנה וחסך זמן שיפוטי יקר. כמו כן ציין ב"כ הנאשם, כי בכתב האישום האחרון הוחלפה עבירת יבוא סם מסוכן בעבירת סיוע וקשירת קשר. הנאשם נשוי, אב למשפחה וריצוי עונש ארוך יפגע בפרנסת משפחתו. מבקש להסתפק בהטלת עונש מאסר בפועל של 3 שנים, עונש שמשרת את כל האינטרסים.

ב"כ נאשם 2- מוסא - מבקש לאמץ את עסקת הטיעון. לדבריו, לנאשם יש שתי הרשעות בגין החזקת סכין ותקיפה סתם ללא הרשעה. אין לו הרשעות בתחום הסמים, דבר שמחייב שיקול נכבד בהקלה בעונשו. מדובר בנאשם בן 31, אדם נורמטיבי, שפוטר מעבודתו לאחרונה, מאורס ונישואיו נדחו בגלל ריצוי עונשו. הנאשם מעולם לא נעצר, מדובר בסמים קלים. לדבריו, הנאשם מביע חרטה, אמו עיוורת, אביו חולה ומבקש להשית על הנאשם פסילה מינימלית היות ורשיון הנהיגה משמש לו כלי עזר לעבודתו.

ב"כ נאשם 3- סוהיל - ציין שקיים פער רציני בין כתב האישום המקורי לכתב האישום המתוקן, מבחינה כמותית, וכי העבירה של סחר בהרואין נמחק. לדבריו, אילו מלכתחילה היו מגישים נגד נאשם זה כתב אישום נפרד על העבירות שבצע כאמור, בכתב האישום האחרון, זה היה מוגש לבית משפט שלום. לדבריו, מדובר באסיר שמרצה עונש מאסר ובגלל האישום הראשון, שנמחק בכתב האישום האחרון, הנאשם לא יצא לחופשות ולכן הוא מבקש לאמץ את עסקת הטיעון.

10. עיון בגליון ההרשעות של הנאשמים מעלה כי לנאשם כיאל יש 3 הרשעות קודמות שכוללות עבירות של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, שימוש ברכב ללא רשות ונטישתו במקום אחר, נהיגה ללא רשיון נהיגה וללא ביטוח וגרימת חבלה חמורה וחבלה במזיד ברכב.

לנאשם 2 - מוסא - יש שתי הרשעות קודמות שכוללות עבירות של תקיפה סתם (ללא הרשעה) והחזקת סכין למטרה לא כשרה.

לנאשם 3 - סוהיל - יש 4 הרשעות קודמות שכוללות עבירות של תקיפת שוטר כשהתוקף מזוין בנשק, חבלה, או פציעה על ידי שניים, או יותר. סחר בסם מסוכן (פעמיים), החזקת סם מסוכן, שלא לצריכה עצמית וקשירת קשר לביצוע פשע.

11. לאור עברם הפלילי של הנאשמים ובמיוחד עברו של הנאשם כיאל שבצע את העבירות בתיק זה בזמן שהיה במעצר בית מלא, התלבטתי לא מעט אם יש לכבד את עסקת הטיעון, אך לאחר היסוסים לא מעטים ולאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים, החלטתי בכל זאת לקבל את עסקת הטיעון וזאת משני טעמים:
האחד, התחשבתי בהודאת הנאשמים, דבר שחסך זמן שיפוטי יקר.
השני, טענת ב"כ המאשימה שעסקת הטיעון נעשתה לאור שיקולים שבראיות שבידי התביעה.

12. לאור כל האמור לעיל, אני מטיל על הנאשמים עונש כדלקמן:
א. על נאשם מס' 1 - כיאל:
(1) מאסר בפועל למשך 5 שנים.
ימי המעצר מיום 25.12.01 עד יום 7.3.02 ינוכו מן המעצר.
מכיוון שנאשם זה מרצה עתה עונש מאסר בפועל שנגזר עליו בת.פ.
192/01 הנ"ל, יחל המאסר בתיק זה מיום 28.7.02.

(2) מאסר על תנאי למשך 36 חודשים והתנאי הוא שבמשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר לא יעבור הנאשם עבירה כלשהי של פשע, או עבירה אחרת כלשהי מפקודת הסמים המסוכנים.

(3) מכיוון שהנאשם נדון למאסר למשך 5 שנים ועל מנת שעונש פסילת רשיון הנהיגה יהא אפקטיבי, אני פוסל את הנאשם מלהחזיק, או מלקבל רשיון נהיגה למשך 8 שנים מהיום.
הנאשם יפקיד את רשיון הנהיגה שלו במזכירות בית משפט תוך 3 ימים מהיום.

ב. על נאשם מס' 2 - מוסא:
(1) מאסר בפועל לתקופה של 11 חודשים.
ימי המעצר מיום 31.12.01 עד יום 20.3.02 ינוכו מן המעצר.

(2) מאסר על תנאי למשך 36 חודשים והתנאי הוא שבמשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר לא יעבור הנאשם עבירה כלשהי של פשע, או עבירה אחרת כלשהי מפקודת הסמים המסוכנים.

(3) אני פוסל את הנאשם מלהחזיק, או מלקבל רשיון נהיגה למשך 3 שנים מהיום. הנאשם יפקיד את רישון הנהיגה שלו במזכירות בית המשפט תוך 3 ימים מהיום.

ג. על נאשם מס' 3 - סוהיל:
(1) מאסר בפועל לתקופה של 18 חודשים מתוכם 6 חודשים במצטבר למאסרים שהוא מרצה היום והיתרה בחופף.

(2) מאסר על תנאי למשך 36 חודשים והתנאי הוא שבמשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר לא יעבור הנאשם עבירה כלשהי של פשע, או עבירה אחרת כלשהי מפקודת הסמים המסוכנים.

(3) אני פוסל את הנאשם מלהחזיק, או מלקבל רשיון נהיגה למשך 3 שנים מהיום. הנאשם יפקיד את רשיון הנהיגה שלו במזכירות בית המשפט תוך 3 ימים מהיום.
13. זכות ערעור תוך 45 יום.
14. והודע לנאשמים ולב"כ הצדדים.
היום כ"ט בתמוז, התשס"ב (9 ביולי 2002)

אהרן אמינוף
- שופט - סגן נשיא









פ בית משפט מחוזי 1015/02 מדינת ישראל נ' כיאל עבדאלבאסט,מוסא עומר,כיאל סוהיל (פורסם ב-ֽ 09/07/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים