Google

משה אופנהיימר ועוד מבקשים נוספים - הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ,בנק לאומי לישראל בע"מ,פמה ליסינג בע"מ,בנק דיסקונט בע"מ,בנק המזרחי המאוחד בע"מ,משרד הרישוי,בנק איגוד לישראל בע"מ,כונס

פסקי דין על משה אופנהיימר ועוד מבקשים נוספים | פסקי דין על הבנק הבינלאומי הראשון לישראל | פסקי דין על בנק לאומי לישראל | פסקי דין על פמה ליסינג | פסקי דין על בנק דיסקונט | פסקי דין על בנק המזרחי המאוחד | פסקי דין על משרד הרישוי | פסקי דין על בנק איגוד לישראל | פסקי דין על כונס |

1423/05 בשא     07/04/2005




בשא 1423/05 משה אופנהיימר ועוד מבקשים נוספים נ' הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ,בנק לאומי לישראל בע"מ,פמה ליסינג בע"מ,בנק דיסקונט בע"מ,בנק המזרחי המאוחד בע"מ,משרד הרישוי,בנק איגוד לישראל בע"מ,כונס




1


בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בשא001423/05

פש"ר 2146/04
בפני
:
כב' השופטת אלשיך ורדה


11/04/2005




בעניין:

הפקודה




משה אופנהיימר ועוד מבקשים נוספים

באמצעות ב"כ עו"ד אברהם וקסלר

נ ג ד
1. הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ
2. בנק לאומי לישראל בע"מ
3. פמה ליסינג בע"מ
4. בנק דיסקונט בע"מ
5. בנק ירושלים בע"מ

6. בנק המזרחי המארוחד בע"מ

7. משרד הרישוי

8.בנק איגוד לישראל בע"מ

כונס
הנכסים הרשמי



החלטה

נראה כי בבקשה זו למתן הוראות עומד אי סדר רב. כמידי שבוע לערך הבקשה הולכת ותופחת כתוצאה מעוד ועוד בקשות לצירוף משיבים ומבקשים (נראה כי לעת עתה מספר המבקשים הוא 25), הודעות שונות ובקשות להארכת מועד.
מעיון בבקשה עולה כי המשותף למספר המבקשים הרב, הוא שאמנם ערכו אלה עסקאות עם ספלנדיד, אשר עניינן זכויות כאלה ואחרות ברכבים ששועבדו ל- 5 גופים. ברם, לכל אחד מהמבקשים הסכם נפרד עם החברה. פעם הסכם-ליסינג ממוני, פעם-הסכם לרכישת רכב יד שנייה ללא מימון בהסכם מכירה יד שניה, פעם – ברכישת רכבים יד שנייה בהסכם ליסינג ממוני יד שניה, וכו'.
כמובן, שלכל אחד מהמבקשים טענות עובדתיות באמתחתו, המיוחסות לכל סוג מסוגי העסקאות השונות שפורטו בבקשה. טענות אשר אך סביר כי בדיון בבקשה יהא צורך לקיים חקירה של לפחות 24 עדים, והמספר עולה מרגע לרגע. מוצדקת ככל שתהיה, אין בקשה זו יכולה להתנהל במסגרת בקשה למתן הוראות בבית משפט לפירוק בו מתנהלות בקשות למתן הוראות שלא מצריכון דיון מורכב וממושך בשאלות עובדתיות.
המסקנה הברורה, שעל המבקשים כולם, לפתוח בהליך של תובענה חדשה ומסודרת בפני
הערכאה המתאימה והמוסמכת.
אני מותירה את הסעדים הזמניים שניתנו על ידי בבקשה זו, למשך 10 ימים. בפרק זמן זה יוכלו המבקשים להגיש תובענה חדשה בערכאה מוסמכת כאמור.
בקשה זו תימחק.
אין צו להוצאות.
המזכירות תודיע החלטתי.
ניתנה היום כ"ז ב אדר ב, תשס"ה (7 באפריל 2005) בהעדר


אלשיך ורדה
, שופטת









בשא בית משפט מחוזי 1423/05 משה אופנהיימר ועוד מבקשים נוספים נ' הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ,בנק לאומי לישראל בע"מ,פמה ליסינג בע"מ,בנק דיסקונט בע"מ,בנק המזרחי המאוחד בע"מ,משרד הרישוי,בנק איגוד לישראל בע"מ,כונס (פורסם ב-ֽ 07/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים