Google

קיבוץ כפר החורש - קרן בנחמו,מאיר בנחמו

פסקי דין על קיבוץ כפר החורש | פסקי דין על קרן בנחמו | פסקי דין על מאיר בנחמו |

305/01 ברע     01/07/2002




ברע 305/01 קיבוץ כפר החורש נ' קרן בנחמו,מאיר בנחמו




1
בתי המשפט
ברע000305/01
בית משפט מחוזי נצרת
01/07/2002
תאריך:
כב' הנשיא - יהודה אברמוביץ

בפני
:
קיבוץ כפר החורש

בעניין:
המבקש

ע"י ב"כ עו"ד קובטי
נ ג ד
1 . קרן בנחמו

2 . מאיר בנחמו
המשיבים

ע"י ב"כ עו"ד רנד


פסק דין
בקשת רשות ערעור על החלטת השופט ע. עילבוני, בת.א. 1437/00, שניתנה ביום 07/11/01.

1. בנסיבות העניין הבקשה לרשות ערעור תשמע כערעור. העובדות הצריכות להכרעה בעניין זה הן כדלקמן: נגד המשיבים הוגש, ביום 03/02/00, כתב תביעה על סך 8523 ₪. המשיבים שכרו את שירותי גן הילדים, המופעל על ידי המבקש, וזאת עבור שני ילדיהם. כתב התביעה הוגש לאחר שהמשיבים לא עמדו בתנאי התשלום, כפי שהוסכם בין הצדדים, ולא שילמו למבקש את מלוא התמורה עבור שירותיו.

2. צרופות כתב התביעה היו ההסכם בין הצדדים, שנערך ביום 20/10/95, וכן כרטסת החוב. המשיבים, בכתב הגנתם, טענו כי מועד היווצרות החוב אינו ידוע ושומה על המבקש לתקן את כתב תביעתו ולפרט, כיצד נוצר החוב. (סעיף 6 לכתב ההגנה).

בישיבת קדם המשפט, שהתקיימה ביום 03/09/01, טען ב"כ המשיבים כי כתב התביעה אינו מפורט דיו ואין בידו להתגונן כראוי. בית המשפט קמא נתן החלטה לפיה: "התובע יגיש כתב תביעה מתוקן ומפורט, בו ינקוב בהרכב החוב וייחס כל חלק ממנו לאקט שבגינו יש להטיל את החיוב" (ההחלטה הנ"ל).

3. המבקש הגיש כתב תביעה מתוקן ופירט את החוב הנטען על דרך צירוף ההסכם הראשון בין הצדדים, מיום 04/07/93, וכן צירף את כרטסת החוב במלואה. המשיבים הגישו בקשה למחיקת כתב התביעה המתוקן וטענו כי החזית הורחבה ושונתה באופן, שבכתב התביעה המקורי כרטסת החוב התייחסה לשנים 97'-96', ובכתב התביעה המתוקן ההתייחסות היא לשנים
97'-93', ולפיכך, ולאור הרחבת החזית, שלא אושרה על ידי בית המשפט קמא, יש למחוק את כתב התביעה.

4. בית המשפט קמא קיבל את בקשת המשיבים והורה על מחיקת כתב התביעה המתוקן, כאשר הנימוק התבסס על טענות המשיבים, ונקבע כי: "...התובע הגיש תביעה מתוקנת שאינה מפרטת את הרכב החוב, שיש בה הרחבת חזית...". על החלטה זו הוגשה הבקשה דנן.

5. המבקש חוזר על טענותיו, כפי שהעלה בתגובתו לבקשת המחיקה; בית המשפט קמא הורה לו לפרט את אופן היווצרות החוב, ועל כן, אין מדובר בהרחבת חזית, אלא בהבאת העובדות הרלוונטיות אשר בית המשפט יזדקק להן כדי לדון בשאלות השנויות במחלוקת בין הצדדים. המשיבים טענו מנגד כי מדובר בהרחבת חזית ובחריגה מהרשאה, שניתנה על ידי בית המשפט קמא, למבקש, לתקן את כתב תביעתו.
6. דין החלטת בית המשפט קמא להתבטל; בית המשפט קמא הורה למבקש לפרט את אופן היווצרות החוב ואכן פירוט זה, כורך בתוכו, גם את שינוי כתב התביעה באופן שההתקשרות בין הצדדים החלה בשנת 93', כך שכרטסת החוב, אשר לא צורפה, במלואה, לכתב התביעה המקורי, החלה בשנת 93' ולא בשנת 96'. הרשאה זו, לתיקון ופירוט כתב התביעה, היתה במענה לבקשת המשיבים, אשר היתה, בנסיבות העניין, מוצדקת. אין לומר כי המבקש חרג מן ההרשאה ו"הרחיב" את החזית באופן שדין כתב תביעתו המתוקן להמחק. ההחלטה בדבר מחיקת כתב התביעה המתוקן, מביאה למצב בלתי נסבל עבור המבקש - בעל החוב, שכן יהיה עליו להגיש תובענה נוספת.

אין ספק ספיקא, כי על שכמי התובע מוטל נטל להכין כיאות את כתב תביעתו ולכלול כל פרט רלוונטי לרבות, ובמקרה זה, את כרטסת החוב במלואה, אך במידה והתובע לא עומד בנטל זה, כי אז פתוחה לו הדרך לתקן את כתב תביעתו וזאת, בכפוף לסייגים הידועים - הדברים ידועים ואין מקום להכביר במילים.

החלטת בית המשפט קמא, נשוא ערעור זה, סותרת את החלטתו המקורית לתקן את כתב התביעה, ומונעת מבעד המבקש לפרוס את מלוא יריעת העובדות בפני
בית המשפט ולהבהיר העובדות לאשורן לגבי החוב של המשיבים ולפיכך דינה להתבטל. נימוקי המשיבים, להשאיר את החלטת המחיקה על כנה, אינם נכונים ואין לומר כי הקושי, שבפני
ו עומדים המשיבים, הנדרשים לתקן את כתב הגנתם, בהתאם לתיקון כתב התביעה, הוא כזה שבגינו יש לאסור את תיקון כתב התביעה. בעניין זה ניתן יהיה לרפא את הפגם ולשקול פסיקת הוצאות לטובת המשיבים, לאור התוצאות בתובענה.

7. לאור כל זאת, הנני מקבל את הערעור ומבטל את ההחלטה מיום 07/11/02 לרבות את פסיקת ההוצאות על סך 1,000 ₪. כתב התביעה המתוקן ישמש ככתב התביעה היחיד בתיק. ב"כ המשיבים רשאי, לתקן את כתב הגנתו בהתאם תוך 30 יום מיום קבלת פסה"ד. המשיבים ישאו בהוצאות המבקש ובשכ"ט עו"ד בסך של 3,000 ₪ בצירוף מע"מ, ריבית והצמדה כחוק מהיום עד התשלום בפועל.

ניתן היום כ"א בתמוז, תשס"ב (1 ביולי 2002) בהעדר הצדדים.
יהודה אברמוביץ
- נשיא

ברע000305/01מירב









ברע בית משפט מחוזי 305/01 קיבוץ כפר החורש נ' קרן בנחמו,מאיר בנחמו (פורסם ב-ֽ 01/07/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים