Google

אל יעד בע"מ , אלון אחזקות א.ד. בע"מ , א.מ.י התקנות ושירות בע"מ , דוד ורדי , אילן ורדי - האני ח'טיב

פסקי דין על אל יעד | פסקי דין על אלון אחזקות א.ד. | פסקי דין על א.מ.י התקנות ושירות | פסקי דין על דוד ורדי | פסקי דין על אילן ורדי | פסקי דין על האני ח'טיב

687/05 עב     15/11/2006




עב 687/05 אל יעד בע"מ , אלון אחזקות א.ד. בע"מ , א.מ.י התקנות ושירות בע"מ , דוד ורדי , אילן ורדי נ' האני ח'טיב




1


בתי הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
עב 000687/05


בפני
:
כב' הרשם מירון שוורץ

תאריך:
15/11/2006



בעניין:
1. אל יעד בע"מ

2. אלון אחזקות א.ד. בע"מ

3. א.מ.י התקנות ושירות בע"מ

4. דוד ורדי

5 אילן ורדי



ע"י ב"כ עו"ד
ש. טיסונה
ואח'
המבקשים

נ ג ד


האני ח'טיב



ע"י ב"כ עו"ד
ג'. ח'טיב

המשיב

החלטה

1. לפני בקשתם החוזרת של המבקשים (הנתבעים) לחיוב המשיב (התובע) בהפקדת ערובה לתשלום הוצאותיהם, באם תדחה התביעה כנגדם (להלן: "הבקשה").

2. המדובר בתביעה, אותה הגיש המשיב כנגד המבקשים, לתשלום כספים המגיעים לו, לטענתו, בגין תקופת עבודתו וסיומה.

יצוין כי כתב התביעה בנוסחו המקורי הוגש כנגד המבקשים מס' 1 ו-2 בלבד, אולם כתב התביעה תוקן בשלב מאוחר יותר, בהתאם להחלטת בית הדין. לכתב התביעה המתוקן הוספו המבקשים מס' 3, 4 ו-5, בהתבסס על העילות המפורטות בכתב התביעה המתוקן כאמור.

בעקבות כך, הגישו המבקשים מס' 5 - 2 בקשה לסלק על הסף את התביעה כנגדם, מחמת היעדר עילה, היעדר יריבות וחוסר סמכות עניינית. בקשתם זו נדחתה ע"י כב' השופטת אריסון-חילו, וכך גם בקשת רשות הערעור על ההחלטה כאמור, אשר נדונה בפני
כב' נשיא בית הדין הארצי לעבודה, כב' השופט אדלר.

3. ביום 21.6.06, הגישו המבקשים בקשה להפקדת ערובה להבטחת הוצאות, כאשר במסגרתה טענו בין היתר כי מדובר בתביעה שהינה מופרכת ולא מבוססת וכי העילות החדשות בדבר "הרמת מסך", הינן חסרות בסיס ולתביעה סיכויים נמוכים להתקבל בהיותה מנוגדת לכל דין.

4. בקשתם כאמור, (להלן: "בקשת הערובה הראשונה") נדחתה כמפורט בהחלטתי מיום 3.9.06, במסגרתה קבעתי בין היתר:

"בענייננו, המדובר בתביעה למימוש זכויותיו הסוציאליות של המשיב, מרביתן מכח משפט העבודה המגן, בגין תקופת עבודתו וסיומה. חרף טענות המבקשים, לא ניתן לקבוע, כי עילתו של המשיב מופרכת על פניה, כך שתצדיק חיובו בהפקדת ערובה. יתרה מזו, טענות המבקשים בעניינים אלה, כבר עמדו לדיון בהליך זה, הן במסגרת הבקשה לתיקון כתב תביעה והן במסגרת הבקשה לדחיית התביעה על הסף."

5. כעת, הגישו המבקשים בקשה חוזרת להפקדת ערובה, כאשר לטענתם קיימות נסיבות חדשות אשר מצדיקות את קבלת הבקשה. המבקשים טוענים, כי לאחר הגשת תצהירי עדות ראשית מטעם המשיב, עולה בבירור כי התביעה בעילות של הרמת מסך ואחריות אישית של בעלי המניות, אינה אלא עורבא פרח, וכי מדובר בתביעת סרק.

6. הבקשה הועברה לתגובת המשיב, אשר הוגשה ביום 6.11.06, וממנה עולה כי זה מתנגד למבוקש. המשיב טוען, כי הבקשה הנדונה אינה אלא נדבך נוסף במלחמת התשה משפטית אותה מנהלים המבקשים כנגדו וכי דין הבקשה להידחות שכן טענותיהם נדונו כבר שלוש פעמים בבית דין זה כמו גם בבית הדין הארצי וכל בקשותיהם נדחו, מה גם שכתב התביעה ושאר החומר המצורף לתיק, מוכיחים את הנטען בתביעה והסעדים המפורטים בה.

7. לאחר שעיינתי בבקשה כמו גם בתגובה לה, סבורני כי דין הבקשה להידחות, אף מבלי להידרש לתוכנם של תצהירי התובע בהליך זה.

בקשת הערובה הראשונה, אשר נדונה ביום 3.9.06, ונדחתה מהנימוקים המפורטים בה, המתבססים על ההלכות הנוהגות בעניינים אלה, יפה וטובה גם לענייננו. יתרה מזו, לא ניתן לראות בהגשת תצהירים בהליך, כ"נסיבות חדשות", שהרי לא ייתכן כי המבקשים יגישו בקשתם מחדש, בכל שלב משלבי ההליך.

בית הדין כבר אמר דברו בכל הנוגע לסיכויי ההליך, במובן זה שלא ניתן לומר כי התביעה שהוגשה מופרכת על פניה, כך שתצדיק חיובו בהפקדת ערובה, וזאת הן בבקשה לסילוק על הסף (שהוגשה מטעם המבקשים, בהתבסס על אותן טענות שבבקשה זו), הן בבקשת רשות הערעור על ההחלטה הדוחה את הבקשה לסילוק על הסף, אשר נדונה בבית הדין הארצי לעבודה ונדחתה והן בהחלטתי בבקשת הערובה הקודמת.

במצב דברים זה, לא היה מקום להגשת הבקשה שלפני, ואף ניתן להתרשם כי היא לא נועדה אלא להכביד על הצד שכנגד ולעכב ככל שניתן, את בירור הטענות לגופן.

למעלה מן הצריך, יצוין כי גם בחינת טענות המבקשים לגופו של עניין, אינה מביאה למסקנה הנטענת על ידם, אליה יוכל להגיע בית הדין רק לאחר בירור ההליך באופן מלא, ובחינת מלוא הטענות אשר הועלו בו.

8. אשר על כן, הבקשה נדחית.
בנסיבות העניין, המבקשים ישלמו למשיב בגין בקשה זו, ביחד ולחוד, סך כולל של 2,000 ₪, בגין שכ"ט עו"ד בצירוף מע"מ כחוק, אשר ישולמו בתוך 30 ימים מקבלת החלטה זו, ללא קשר לתוצאות ההליך בתיק העיקרי.

ניתן היום כ"ד בחשון, תשס"ז (15 בנובמבר 2006) בהעדר הצדדים.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.


מירון שוורץ
, רשם



000687/05עב 710 נעמי כהן








עב בית דין אזורי לעבודה 687/05 אל יעד בע"מ , אלון אחזקות א.ד. בע"מ , א.מ.י התקנות ושירות בע"מ , דוד ורדי , אילן ורדי נ' האני ח'טיב (פורסם ב-ֽ 15/11/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים