Google

תאודור בלומפילד - פטרא הוטל - ניהול בתי מלון בע"מ, עזבון המנוח נאדר קרש, עזבון המנוח נביל קרש, ואיל סעדי, היאם קרש, סוהאד קרש סעדי

פסקי דין על תאודור בלומפילד | פסקי דין על פטרא הוטל - ניהול בתי מלון | פסקי דין על עזבון המנוח נאדר קרש | פסקי דין על עזבון המנוח נביל קרש | פסקי דין על ואיל סעדי | פסקי דין על היאם קרש | פסקי דין על סוהאד קרש סעדי |

2438/06 בשא     15/11/2006




בשא 2438/06 תאודור בלומפילד נ' פטרא הוטל - ניהול בתי מלון בע"מ, עזבון המנוח נאדר קרש, עזבון המנוח נביל קרש, ואיל סעדי, היאם קרש, סוהאד קרש סעדי




1


בתי המשפט
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים
בשא002438/06

בתיק עיקרי: עב 001868/06
בפני
כב' הרשמת גרשון-יזרעאלי חופית


15/11/2006



בעניין:
תאודור בלומפילד



ע"י ב"כ עו"ד
רפאל קורניצר

המבקש (התובע)

נ ג ד


1. פטרא הוטל - ניהול בתי מלון בע"מ

2. עזבון המנוח נאדר קרש

3. עזבון המנוח נביל קרש

4. ואיל סעדי

5. היאם קרש

6. סוהאד קרש סעדי



ע"י ב"כ עו"ד
נאהד ארשיד

המשיבים (הנתבעים)

החלטה
עיקרי העובדות וההליכים


1. 1. התביעה העיקרית בתיק הינה לתשלום זכויות שונות הנובעות, לטענת המבקש, מיחסי עבודה ומסיומם. התביעה מופנית כלפי המשיבה 1, שהינה חברה וכן כלפי שני עזבונות ושלושה אנשים פרטיים, והמבקש טוען כי שימשו כמנהלי ובעלי מניות במשיבה 1 ויש להרים את מסך ההתאגדות בינם ובין המשיבה 1.

2. 2. בכתב ההגנה הכחישו המשיבים את זכותו של המבקש לזכויות הנתבעות וטענו, בין היתר, כי אין כל יריבות או עילה משפטית בין המבקש למשיבים 2-6, שלא העסיקו את המבקש. כן נטען, כי המשיבים 2 – 3 אינם אישיות משפטית הכשרה להיתבע ויש למחוק אותם מן התביעה.

3. 3. טרם התקיים דיון מוקדם בתיק.

4. 4. בפני
בקשה לקבלת צו לתשובות על שאלון. המבקש טוען, כי השאלון נחוץ על מנת לברר את אמיתות ומהימנות טענות המשיבים בכתב ההגנה ולהיערך להמשך המשפט. בשאלון שצורף לבקשה חמישה סעיפי שאלות - שניים מהם נוגעים לזהות בעלי המניות של המשיבה 1 ולתפקידי המשיב 4 במשיבה 1; אחד נוגע לצו ירושה או צו קיום צוואה בנוגע למשיבים 2 ו- 3; ושני סעיפים הינם בירורים ביחס לעמדת המשיבים בנוגע לטענות שהועלו בכתב התביעה.

5. 5. המשיבים מתנגדים לבקשה וטוענים, בין היתר, כי הבקשה קנטרנית ומהווה ניצול הליכי משפט לרעה. לטענת המשיבים, לא קיימים טעמים מיוחדים המצדיקים מתן צו כמבוקש והשאלון הינו "מסע דייג". גם הפניית השאלון לכל המשיבים, ללא הבחנה ביניהם, מעידה על רצון להכביד ומהווה אינדיקציה לכך שאין מאחורי השאלון תכלית לסייע להכרעה בשאלות השנויות במחלוקת.

דיון והכרעה

6. 6. ההליך של מסירת שאלון בבית הדין לעבודה מוסדר בתקנה 46(ב) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) תשנ"ב – 1991, בהאי לישנא:

"46. (ב) בית הדין או הרשם רשאי, מטעמים מיוחדים שיירשמו, ליתן לבקשת בעל דין צו למסירת שאלון לבעל דין אחר, אם היה סבור שיש בכך כדי לאפשר לבית הדין להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי-הדין".

7. 7. ההלכה בבתי הדין לעבודה, המבוססת על תקנה זו, הינה כי צווים לתשובות לשאלונים יינתנו במשורה, כאשר מתקיימות נסיבות חריגות ומיוחדות. כך נקבע, בין היתר, בדבע 97 / 398 - 3 ג'י.טי.אי.בי. תקשורת (1991) בע"מ נ' צבי קרוגליאק פד"ע לא 269.

8. 8. לאחר שבחנתי את הבקשה ואת השאלון המצורף, לא השתכנעתי כי מתקיימות במקרה זה נסיבות חריגות המצדיקות מתן צו לתשובות לשאלון כמבוקש, וודאי שלא בשלב מקדמי זה.

9. 9. המבקש לא העלה בבקשתו כל נימוק מיוחד המצדיק קיומו של ההליך המבוקש, פרט לנימוקים כלליים. יצוין, כי את המידע המבוקש בנוגע לזהות בעלי מניות ומנהלי המשיבה 1, בידי המבקש לאתר ולברר באופן עצמאי ברישומי רשם החברות. מן הראוי היה שיעשה זאת אף טרם הגיש את תביעתו ולכל הפחות לפני ישיבת הדיון המוקדם, לאור טענותיו בדבר הרמת מסך ההתאגדות בתיק.

10. 10. אשר על כן, נדחית הבקשה למתן צו לתשובות לשאלון. ההוצאות בגין ההליך יילקחו בחשבון במסגרת פסיקת ההוצאות בסיום ההליכים.

11. 11. ולעניין אחר – המשיבים 2 ו- 3 הינם עזבונות. המבקש יודיע בתוך 7 ימים מה מקור כשרותם של משיבים אלה להיות צד לתיק, להבדיל מכשרות יורשיו של מנוח.

12. 12. המזכירות תסגור את תיק הבש"א. התיק העיקרי יובא לעיוני ביום 1.12.2006.


ניתנה היום, כ"ד בחשון, תשס"ז (15 בנובמבר 2006) בהיעדר הצדדים.



גרשון-יזרעאלי חופית
, רשמת









בשא בית דין אזורי לעבודה 2438/06 תאודור בלומפילד נ' פטרא הוטל - ניהול בתי מלון בע"מ, עזבון המנוח נאדר קרש, עזבון המנוח נביל קרש, ואיל סעדי, היאם קרש, סוהאד קרש סעדי (פורסם ב-ֽ 15/11/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים