Google

עו"ד עמית לדרמן בתפקידו ככונס נכסים של חברת כלנית המרכז לתוכנות פי.סי בע"מ - טיב טעם רשתות בע"מ, בנק לאומי לישראל בע"מ, כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על עו"ד עמית לדרמן בתפקידו ככונס נכסים של חברת כלנית המרכז לתוכנות פי.סי בע"מ | פסקי דין על טיב טעם רשתות | פסקי דין על בנק לאומי לישראל | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

2338/04 פשר     21/11/2006




פשר 2338/04 עו"ד עמית לדרמן בתפקידו ככונס נכסים של חברת כלנית המרכז לתוכנות פי.סי בע"מ נ' טיב טעם רשתות בע"מ, בנק לאומי לישראל בע"מ, כונס הנכסים הרשמי




1


בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פשר 002338/04
בשא 22489/05


בפני
:
כב' השופטת אלשיך ורדה - סגנית נשיא

21/11/2006



המבקש:
עו"ד עמית לדרמן
בתפקידו ככונס נכסים של חברת כלנית המרכז לתוכנות פי.סי בע"מ




-- נ ג ד --


המשיבים:
1. טיב טעם רשתות בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד אהוד שוכטוביץ


2. בנק לאומי לישראל בע"מ

3. בנק הפועלים בע"מ

4. כונס הנכסים הרשמי

ע"י ב"כ עו"ד נטע כצמן-יעקובוביץ



החלטה

עניין לנו במחלוקת אשר נתגלעה בין כונס הנכסים לחברת כלנית המרכז לתוכנות פי. סי. בע"מ- בכינוס נכסים (להלן: "הכונס" ו"החברה", בהתאמה), לבין חברת טיב טעם רשתות בע"מ
(להלן: "המשיבה") בעניין חיוב המשיבה לשלם לקופת הכינוס סך של 136,763 ₪.

לאחר שהונחו בפני
טענות הצדדים, ולאחר שהצדדים הודיעו כי אין הם מבקשים לבצע חקירות מצהירים, מצאתי כי ראוי ונכון, בנסיבות העניין, להפעיל את סמכותי לפי תקנה 241 לתקנות סדר הדין האזרחי וליתן החלטה שלא במעמד הצדדים.

1. החברה, עובר לקריסתה ולמינוי הכונס ביום 14/12/2004, עסקה בין היתר במכירת רשיונות לשימוש בתוכנות מחשב. במסגרת עיסוקה זה, התקשרה המשיבה עם החברה למשך שלוש שנים, בהסכם להזמנת רשיונות. על פי הסכם התקשרות זה, נקבעה נקודת יציאה בכל שנה מתוך שלוש שנות ההסכם, שיסודה ביצוע תשלום בגין שנה אחת, ומתן אופציה להמשך ההתקשרות לשנה נוספת.

2. בשנת ההתקשרות הראשונה הוזמנו על ידי המשיבה 150 רשיונות. בגין רשיונות אלו, שילמה המשיבה לחברה סך של 138,768 ₪.

3. לקראת שנת ההתקשרות השניה, התנהלו בין החברה לבין המשיבה מגעים שבסופם הוחלט להשאיר את תנאי ההתקשרות שנקבעו לשנה הראשונה על כנם. יצוין כי מגעים אלו, בהם נקבע המשך ההתקשרות באותם תנאים, הסתיימו בהודעת דואר אלקטרוני אשר נשלחה לחברה מאת המשיבה. דא עקא; הודעה זו נמחקה ממחשבי החברה, ואינה מצורפת לבקשת הכונס דנא.
בגין המשך ההתקשרות לשנה השניה, סיפקה החברה למשיבה רשיונות נוספים, ואף הנפיקה לה חשבונית בגין רשיונות אלו. חשבונית זו מסתכמת בסך של 136,763 ₪, הוא הסכום נשוא המחלוקת דנא.

4. לטענת הכונס, מסרבת המשיבה לשלם בגין הרשיונות אשר נרכשו על ידה בשנת ההתקשרות השניה. יצוין כי בגין עסקה זו, נוצר חוב של החברה כלפי חברת איסטרוניקס בע"מ (להלן: "הנושה"), ממנה רכשה החברה את הרשיונות אשר סופקו למשיבה.

מוסיף הכונס וטוען כי במהלך המגעים לגביית החוב מהמשיבה, הציעה המשיבה לזכות את חובה של החברה אצל הנושה, בתמורה לכך שהכונס יוותר על חובה של המשיבה כלפי החברה. לא למותר לציין הכונס סירב להצעתה זו של המשיבה, אשר משמעותה אינה אלא העדפת נושים.

לאחר שעיינתי בבקשת הכונס ובתגובות הצדדים לה, ניתנת החלטתי זו;

5. ראשית אני מוצאת להתייחס לטענתה של המשיבה לפיה אין מקום לדון במחלוקת זו במסגרת בקשה למתן הוראות בבית משפט של חדלות פירעון.

הלכה פסוקה ומבוססת היא, כי מסגרת של בקשה למתן הוראות יפה לבירור סכסוכים בין הגוף חדל הפירעון ובעל התפקיד הבא בנעליו לבין צד ג'. כך, כל עוד בירור העובדות פשוט יחסית, ואינו מצריך הליך ממושך הכרוך בחקירת מצהירים, העדת עדים ובחינת ראיות סותרות.
לא כל שכן שלא מצאתי כי נסיבות המקרה דנן, ממנו עולה מחלוקת עובדתית פשוטה, מצדיקות העברתה של המחלוקת לערכאה אזרחית רגילה. די אם אומר כי הסכמתה של המשיבה ליתן הכרעתי על סמך כתבי הטענות בלבד תוך ויתור על חקירת עדים, היא הנותנת, כי סוגיה זו אינה סוגיה מורכבת, וכי ניתן להכריע בה בהליך הזריז והיעיל של מתן הוראות, מבלי שיגרם עוול דיוני למי מהצדדים.

6. לגופו של עניין, לא זו בלבד שאין עסקינן בסכסוך עובדתי מורכב, נראה כי מרבית "המחלוקות העובדתיות" אותן "הציפה" המשיבה בתגובתה, אין בהן כדי לטשטש את התמונה הברורה העולה מן הבקשה. מהנספחים המצורפים לבקשת הכונס ולתשובתו, נספחים אשר את העולה מהם לא הכחישה המשיבה, מתגלה תמונה ברורה אשר אינה מעורפלת במחלוקות עובדתיות כלל. ובמה דברים אמורים?

די בתצהירו של מר פיירשטיין ובנספחים אשר צורפו לבקשת הכונס, כדי לאשש את טענתו של הכונס לפיה אכן סופקו למשיבה רשיונות כפי שנטען על ידו. לא מצאתי בהכחשותיה של המשיבה כדי לסתור את טענתו זו של הכונס. ודוק; על העתק החשבונית אשר סופקה למשיבה, ומופיעה כנספח ד' לבקשה, מתנוססת חתימתו של מר אבי דודי מטעמה של המשיבה.

זאת ואף זאת; לתשובת הכונס מצורפים מסמכים מאת הנושה, המעידים כי רשיונות המחשב אכן סופקו למשיבה. אוסיף, איני סבורה כי יש בטענת המשיבה בעניין העדרה של הודעת הדואר האלקטרוני כאמור לעיל, כדי לאיין את עובדת התקשרותם של הצדדים לשנה נוספת, ולמצער, את עובדת קבלת הרשיונות מהחברה. צירופה של החשבונית האמורה, יש בו כדי לאיין את טענת המשיבה לפיה בהעדרה של הודעת הדואר האלקטרוני לא ניתן להסיק על קיומה של הסכמה פוזיטיבית באשר להתקשרות ואספקת הרישיונות.

7. לפיכך אני סבורה כי דין בקשתו של הכונס המבוססת בראיות להתקבל.
בנסיבות העניין, תישא המשיבה בהוצאות הכונס ובשכ"ט עו"ד, בסך 15,000 ₪ בתוספת מע"מ כדין, צמוד מהיום ועד ליום התשלום בפועל.

המזכירות תודיע לצדדים על המצא ההחלטה לרשותם החל מהיום.

היום ל' בחשון, תשס"ז (21 בנובמבר 2006) בהעדר הצדדים.


אלשיך ורדה, שופטת
סגנית נשיא
תפארת








פשר בית משפט מחוזי 2338/04 עו"ד עמית לדרמן בתפקידו ככונס נכסים של חברת כלנית המרכז לתוכנות פי.סי בע"מ נ' טיב טעם רשתות בע"מ, בנק לאומי לישראל בע"מ, כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 21/11/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים