Google

אחמד אמין אבו יעקוב - טכנו פלסט תעשיות בע"מ , סאלם אדיב

פסקי דין על אחמד אמין אבו יעקוב | פסקי דין על טכנו פלסט תעשיות | פסקי דין על סאלם אדיב |

4915/05 עב     06/12/2006




עב 4915/05 אחמד אמין אבו יעקוב נ' טכנו פלסט תעשיות בע"מ , סאלם אדיב




1


בתי הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה ת"א – יפו

בפני
: כב' השופטת א. סלע
- סגנית שופט ראשי
עב 004915/05
בשא 009466/06

06/12/2006


בעניין:
אחמד אמין אבו יעקוב



ע"י ב"כ עוה"ד
מסארווה

התובע


נ ג ד



1. טכנו פלסט תעשיות בע"מ

2. סאלם אדיב

ע"י ב"כ עוה"ד אלבוים





הנתבעת

החלטה

1. לפני בקשתו של נתבע 2 לפיצול הדיון, באופן בו בשלב ראשון יתקיים דיון בעניין ברירת הדין והפורום הנאות, משלטענת הנתבע 2 אין ביה"ד הפורום הנאות וכן לקבוע כי הדין החל הוא משפט העבודה הירדני.

2. ואלה נימוקי הבקשה –

א. התובע ונתבע 2 הינם תושבי האיזור ומקום העבודה הינו באיזור.
ב. ההלכה הקובעת לעניין הפורום הנאות היא מבחן "מירב הזיקות". עפ"י מבחן זה ביה"ד אינו הפורום הנאות לדון בתובענה. לגבי הציפיות הסבירות של הצדדים, הרי שהתובע אינו יכול לצפות כי הדין הישראלי יחול לגבי נתבע 2 שאינו תושב ישראלי.
ג. לעניין הדין החל באיזור, בהעדר הוראה אחרת בהסכם העבודה האישי או הקיבוצי, יחול משפט העבודה הירדני כפי שתוקן ע"י צווי המפקד הצבאי.
ד. בית הדין מוסמך לפצל את הדיון לאור קיומה של שאלה משפטית שגורל הדיון בה עשוי להכריע את הדיון. החלטה בדבר הפורום הנאות ובשאלת ברירת הדין עשויה לסיים את כל ההתדיינות בתיק ולצורך ייעול הדיון יש לדון בראש ובראשונה בסוגיות אלו.
ה. משהבקשה נסמכת על טיעונים משפטיים, לא מצורף לה תצהיר.

3. התובע מתנגד לבקשה מן הטעמים הבאים –

א. יש לדחות את הבקשה שהוגשה ללא תצהיר לאימות העובדות בניגוד לתקנות סדר דין האזרחי.
ב. התובע והנתבעים אינם תושבי האיזור. התובע הינו תושב הרשות הפלשתינאית שהועסק באיזור והנתבע 2 הוא תושב מזרח ירושלים, נושא ת.ז. ישראלית, כעולה מתדפיס משרד הפנים שהוגש וסומן נספח א'.
ג. בפסק הדין בע"ע 300050/98 המועצה המקומית גבעת זאב ואח' - מחמוד מוחמד עלי ואח', (פס"ד מיום 20.3.2003) נקבע כי הפורום הנאות לתביעותיהם של תושבי האיזור הוא בתי הדין לעבודה בישראל.
ד. תביעתו של התובע הוגשה בהתאם לדין הירדני, להוציא הרכיב של דמי ההבראה, אותו מבקש למחוק מכתב תביעתו.

4. הכרעה –

א. אכן לעיתים על מנת לייעל ולקדם את ההליך יש לפצל את הדיון. שאלת הפורום הנאות במקרה זה אכן משפיעה על גורל התביעה כולה ועל אפשרות ניהול ההליך מלכתחילה.
ב. בענייננו, לאחר שעיינתי בטענות הצדדים הגעתי לכלל מסקנה, לפיה יש להתיר את פיצול הדיון באופן לפיו ראשית יכריע בית הדין בשאלת ה"פורום הנאות". לטעמי, יש בפיצול, בנסיבות שלפניי, כדי להביא לתועלת של ממש, משהכרעה, בסופו של יום ולאחר שמיעת ראיות בתיק, לפיה אין בית הדין ה'פורום הנאות' לניהול ההליך, כרוכה בבזבוז זמן ומשאבים מיותרים.
ג. המשיב, בתגובתו, התייחס לגופה של הבקשה בעניין ה'פורום הנאות' ולא לשאלת עצם הפיצול, באופן עקרוני, כאשר לדעתו העובדות העולות מבקשת הפיצול אינן נכונות ועל כן אין לדעתו לפצל את הדיון.
ד. המבקש לא צירף לבקשתו תצהיר להוכחת טענתו העובדתית לפיה הוא, כמעסיק, הינו תושב האיזור ועל כן מדובר במקרה בו העובד, המעביד, ומקום העבודה הינם באיזור ולפיכך לפי מבחן "מירב הזיקות" אין ביה"ד הפורום הנאות לדון בתובענה. זאת, כאשר, מנגד צירף המשיב לתגובתו תדפיסים המעידים על היותו של המבקש בעל תעודת זהות ישראלית, שמענו הוא מזרח ירושלים – קרי ישראל.
ה. משיש צורך בבירור של עובדות מעטות בלבד (עובדות שאינן ברורות דיין בשלב זה) על מנת להכריע בשאלת הפורום הנאות, באופן אשר לא יסרבל או יעכב את ניהול ההליך, ומנגד ייתכן והכרעה בפלוגתא זו תייתר ממילא את הדיון כולו בתיק - יתקיים דיון ביום 12/12/06 בשעה 13:00 בשאלת הפורום הנאות. בישיבה זו יישמעו ההוכחות וכן סיכומים בעל-פה.

ניתנה היום ט"ו בכסלו, תשס"ז (6 בדצמבר 2006) בהעדר הצדדים.

ההחלטה תשלח לצדדים בדואר.

א. סלע
, שופטת
סגנית שופט ראשי

קלדנית: רינת אברג'ל








עב בית דין אזורי לעבודה 4915/05 אחמד אמין אבו יעקוב נ' טכנו פלסט תעשיות בע"מ , סאלם אדיב (פורסם ב-ֽ 06/12/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים