Google

התובע הצבאי הראשי - סמל אלחנן מדמון

פסקי דין על התובע הצבאי הראשי | פסקי דין על סמל אלחנן מדמון

57/06 עת     30/10/2006




עת 57/06 התובע הצבאי הראשי נ' סמל אלחנן מדמון




בבית הדין הצבאי לערעורים

בפני
:
סא"ל יורם נועם
- שופט

בעניין:

התובע הצבאי הראשי
- המערער (ע"י ב"כ, סגן איתי עשהאל)

נ ג ד

סמל אלחנן מדמון
- המשיב (ע"י ב"כ, סגן דנית ליבוביץ)

ערעור על פסק-דין של בית הדין הצבאי לתעבורה במחוז שיפוט חיל-הים שניתן בתיק 101/05/4 (רס"ן מאיר דרורי - שופט) בתאריך 1/8/06. הערעור (הכרעת הדין) התקבל.
פ ס ק – ד י ן

לפניי ערעור התביעה הצבאית על הכרעת-הדין של בית-הדין הצבאי לתעבורה במחוז שיפוט חיל הים, בתיק 101/05/4, שניתן ביום 1/8/06, לפיה זוכה המשיב מעבירה של נהיגה במהירות העולה על המותר – לפי סעיף 54(ד)(2) לתקנות התעבורה, התשכ"א – 1961.

בית-הדין קמא זיכה את המשיב מהעבירה שיוחסה לו בכתב-האישום, הואיל ועדת התביעה, שוטרת במשטרה צבאית, אשר השתחררה משירותה הצבאי, לא התייצבה לשני דיונים.

לשאלה, כיצד על בית-הדין לנהוג כאשר לא מתייצב עד תביעה לישיבת הוכחות, התייחסתי בעבר בפסק-הדין בע"ת/52/06 (התצ"ר נ' רס"ר נני מסד). כלל הוא, כי אין מקום לזכות נאשם מחמת אי-התייצבות של עד תביעה, ובפרט כאשר אין אישור מסירה כדין בדבר זימונו של העד. עם זאת, יתכנו חריגים לכלל, וההכרעה מושפעת משורה של שיקולים, כגון: משך התנהלות המשפט, מספר הפעמים שבהם נדחו הדיונים עקב אי-התייצבות העד, הסיכוי להגעת העד בעתיד, וכל זאת – בזיקה לחומרת העבירה ונסיבותיה.

במקרה שלפנינו לא התייצבה עדת התביעה בשתי ישיבות. ואולם, מעיון בתיק בית-הדין קמא עולה, כי אין אישור מסירה בדבר זימונה של העדה כדין לדיון, וכי עיקר מאמצי מזכירות בית-הדין בזימונה של העדה היו בניסיונות למסור לה הודעות טלפוניות.

התביעה הצבאית הודיעה לבית הדין, כי עלה בידיה לאתר את העדה, אשר מסרה כי לא קיבלה הזמנה מבית הדין לדיון, וכי היא נאותה להתייצב לכל דיון שתוזמן.

בנסיבות האמורות – משלא היו בידי בית-הדין קמא אישורי מסירה כדין בדבר זימון העדה, ומשנתחוור מבירורה של התביעה כי העדה זמינה למתן עדות ותתייצב בבית הדין לכשתוזמן לדיון – סבורני כי יש לקבל את ערעורה של התביעה ולבטל את החלטת בית-הדין קמא לזכות את המשיב מחמת אי-התייצבות העדה.

אשר על כן, מבוטלת הכרעת-דינו של בית-הדין קמא, והתיק יוחזר לשמיעת הראיות לפניו.
ניתן והודע היום, 30 אוקטובר 2006, בפומבי ובמעמד בעלי הדין.
__________________ סא"ל יורם נועם
, שופט
חתימת המגיה: _________________ העתק נאמן למקור
רס"ן נילי שרעבי - בלומנטל
תאריך: ______________________ ק. בית הדין
??

??

??

??

בלמ"ס ע"ת/57/06

1








עת בית דין צבאי 57/06 התובע הצבאי הראשי נ' סמל אלחנן מדמון (פורסם ב-ֽ 30/10/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים