Google

שיכון עובדים בע"מ, ב.ס.ט. ייזום ובניה בע"מ - הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה, דיירי בתים ברח' הצופית

פסקי דין על שיכון עובדים | פסקי דין על ב.ס.ט. ייזום ובניה | פסקי דין על הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה | פסקי דין על הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה | פסקי דין על דיירי בתים ברח' הצופית |

1348/05 עתמ     11/12/2006




עתמ 1348/05 שיכון עובדים בע"מ, ב.ס.ט. ייזום ובניה בע"מ נ' הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה, דיירי בתים ברח' הצופית




1


בתי המשפט

בית המשפט המחוזי בחיפה
בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים
עתמ001348/05


בפני
:
כבוד סגן הנשיא גדעון גינת

תאריך:
11/12/2006


בעניין:
1. שיכון עובדים בע"מ

2. ב.ס.ט. ייזום ובניה בע"מ





העותרות

- נ ג ד -


1. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה

2. הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה

3. דיירי בתים ברח' הצופית
(לפי רשימה שצורפה לתיק)




המשיבים
בשם העותרות: עו"ד מיכאל בצר

בשם המשיבה 1: עו"ד שולמית ברסלב
, פמ"ח

בשם המשיבה 2: עו"ד חנה צלרינג

בשם 70 מתוך המתנגדים המתגוררים במתחם: עו"ד אורטל רימר

מתנגד 11: שלום אייזיק, יו"ר ועד שכונת רמת חן
משיבה 26: יועצת לדיירים: פנינה רוזנברג, אדריכלית

פסק דין


1. בעתירה הנוכחית מתבקשת ביקורת שיפוטית לגבי החלטה של ועדת משנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז חיפה, שהחליטה ביום 26/7/05 לקבל בתנאים את תוכניתן של העותרות להוספת יחידות דיור, שכונתה "חפ 1194/ד רמת חן-מגרש 2001". העותרות סבורות, כי המגבלות והתנאים שנקבעו בהחלטת ועדת המשנה אינן סבירות ומאיינות, למעשה, את ההוספת המתוכננת של יחידות הדיור.

2. הוועדה המקומית תומכת בעמדתן של העותרות. דיירים במתחם הנדון התנגדו לתוכנית המוצעת בפני
ועדת המשנה וחזרו על עמדתם בדיון בבית המשפט. באת כוח הפרקליטות תומכת בעמדת הוועדה המחוזית. קיבלתי טענות בכתב ושמעתי בהרחבה את עמדות כל בעלי הדין בישיבה מיום 22/11/06. לאחר עיון אני סבור שהדין עם הדיירים-המתנגדים ואין מקום להתערבות בהחלטה נשוא העתירה.

3. אין מחלוקת בין בעלי הדין כי מדובר במתחם בנוי, כאשר היתרי הבניה, שניתנו בעבר, והבניה שבוצעה בפועל, עלו בקנה אחד עם התוכניות הרלבנטיות כפי שהיו בתוקף בזמנו. עוד אין חולק שתוכנית המאפשרת ציפוף הבניה, תמ"א 35, נכנסה לתוקף הרבה לאחר השלמת הבניה הנדונה וגם זמן לא מבוטל לאחר מתן ההחלטות נשוא העתירה הנוכחית. טענתן המרכזית של העותרות, ושל הוועדה המקומית התומכת בהן, היא שקיימת מדיניות של הרשות המקומית לפיה ראוי לתמוך בציפוף בניה ובהוספת יחידות דיור באזור העירוני הנדון, ותוכניתן של העותרות עולה בקנה אחד עם מדיניות זו שהיתה, כך טענת העותרות, ידועה לכל משכבר הימים.

4. די בניסוח עמדת העותרות כדי להגיע למסקנה שלא ניתן לבסס עליה את העתירה. התוכניות הרלבנטיות לקביעת אחוזי בניה, מספר יחידות וכל נתון אחר הרלבנטי לבניה, הן אלה המוכרות לפי חוק התכנון והבניה. דרוש לא מעט ידע מקצועי כדי להבין ולקבוע את התוכנית או התוכניות המתייחסות לאזור פלוני ואת דרך ישומן. המונח "מדיניות" אינו מוכר לחוק התכנון והבניה ואין מקום לסרבול נוסף של הדין על-ידי הכללתו. פונה מן הציבור המבקש מידע לגבי נכס כלשהו, מקבל בתשובה ובתמורה לאגרה המשולמת על ידיו, מידע ובו התייחסות לתוכניות בניין עיר ולתוכניות מתאר, כהגדרתן של אלה בחוק התכנון והבניה. ברור, שפונה כזה לא יקבל מידע כלשהו על מדיניות של הרשות המקומית ועל תוכניותיה לעתיד, כפי שהן באות לידי ביטוי ב"מדיניות". ממילא ברור, שרשויות התכנון, בבואן להחליט, חייבות להתייחס אך לתוכניות מוכרות ומוגדרות בחוק.

5. לעותרות לא מוקנות זכויות כלשהן, מכוח חוקי התכנון והבניה, שיש בהן כדי לבסס את בקשתן הנדונה. ועדת המשנה היתה יכולה לדחות את הבקשה כבר מסיבה זו. אך חסד עשתה הוועדה הנכבדה עם העותרות כאשר קיבלה את בקשתן בתנאים ובסייגים. אין כל פסול בתנאים ובסייגים. אלה נקבעו על ידי טריבונל מקצועי, אחרי ששקל את הנושאים המקצועיים הדרושים לעניין.

6. העתירה נדחית על כל היבטיה. בכלל זאת, נדחית הבקשה לרשות ערר למועצה הארצית לתכנון ובניה.
אני מחייב את העותרות ביחד ולחוד לשלם לכל אחת מקבוצות המשיבים, שהיו מיוצגים בדיון בבית המשפט על ידי עורך-דין (למעט הוועדה המקומית) את הוצאות המשפט בעתירה וכן שכ"ט עו"ד בסך 10,000 (עשרת אלפים) ₪+מע"מ בגינו, להיום (לכל אחד). בגדר הוצאות המשפט, כאמור, גם ישאו העותרות בהוצאות תמלול הפרוטוקול בישיבת יום 22/1/006 והקלטתו.

ניתן והודע בפומבי היום כ' בכסלו, תשס"ז (11 בדצמבר 2006) בהעדר הצדדים.




סגן נשיא






אלה ר.ל.








עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 1348/05 שיכון עובדים בע"מ, ב.ס.ט. ייזום ובניה בע"מ נ' הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה, דיירי בתים ברח' הצופית (פורסם ב-ֽ 11/12/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים