Google

קרן משה, קרן אסנת, קרן נילי, קרן הדר , עזבון המנוחה קרן פנינה ז"ל - מגדל חברה לביטוח בע"מ, אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ

פסקי דין על קרן משה | פסקי דין על קרן אסנת | פסקי דין על קרן נילי | פסקי דין על קרן הדר | פסקי דין על עזבון המנוחה קרן פנינה ז"ל | פסקי דין על מגדל חברה לביטוח | פסקי דין על אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב |

4399/01 א     18/12/2006




א 4399/01 קרן משה, קרן אסנת, קרן נילי, קרן הדר , עזבון המנוחה קרן פנינה ז"ל נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ, אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ




4
בתי המשפט
א 004399/01
בית משפט השלום הרצליה

בפני
סגן הנשיא
18/12/2006
תאריך:
כב' השופט מאיר שנהב
1. קרן משה

2. קרן אסנת

3. קרן נילי

4. קרן הדר

5. עזבון המנוחה קרן פנינה ז"ל

ע"י ב"כ עו"ד מ. עציוני ואח'

התובעים:
נ ג ד

1. מגדל חברה לביטוח בע"מ

2. אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד י. קמין ואח'

הנתבעות:
השלמת

פסק דין

(חישוב סכומו)

1.

פסק דין
משלים זה ניתן בהמשך לפסק הדין מיום 29.6.06, בו נקבעו העקרונות לחישוב סכום הפיצוי לו זכאים תלויי המנוחה קרן פנינה ז"ל (תובעים 3-1), עזבונה (תובע מס' 5) ותובעת מס' 4 בתביעתה הישירה בתאונה.

2. למרבה הפליאה, ההלכות הפסוקות בהן נקבעו עקרונות החישוב בעלי הדין ומיומנות עורכי הדין המייצגים את בעלי הדין, הם לא הצליחו להגיע לסכום מוסכם, ולמרות הזמן הרב שחלף מאז קבלת פסה"ד נזקקו לסיוע ביהמ"ש במחלוקת חשבונאית, טכנית בעיקרה.

3. לאחר עיון בתחשיבי התובעים, הנתבעות ובתגובת התובעים לתחשיב הנתבעות, שוכנעתי לאמץ את תחשיב וטיעוני התובעים ואלה נימוקיי בקצרה:

א. לא מצאתי כל ממש בטענות הנתבעות באשר לאי החלת הלכת "צרור" (ע"א 4431/05, 4512/05 - המגן חב' לביטוח בע"מ נ' אורנית דרור ואח') על מקרה זה, שכן פסה"ד שניתן על ידי ביום 29.6.06, עדיין לא הושלם וסכומו לא נקבע, ולפיכך עקרונות חישוב הפיצוי בגין השנים האבודות כפי שנקבעו בהלכות פסוקות שניתנו עד כה קודם למתן פסה"ד הסופי בתיק, ישימות וחלות במקרה זה.

ב. באשר להתחשבות בזכאותו של תובע מס' 1 (האלמן) לפנסיה ולקיחתה בחשבון בנתוני חישוב הפיצויים, יש ממש בטענת הנתבעות לפיה בהיבט העקרוני יש לקחת הכנסה זו בחשבון בתקופות הרלוונטיות ובעניין זה כבר ניתנה החלטתי ביום 8.8.06.
יחד עם זאת, אין להתעלם כי מועד הבאת הראיות חלף זה מכבר, תיק הראיות הושלם ופס"ד עקרוני לחישוב סכום הפיצוי ניתן על סמך הראיות שהונחו בפני
ביהמ"ש.

בהחלטתי מיום 8.8.06, קיבלתי טענתן העקרונית של הנתבעות, אך יחד עם זאת, הוספתי ולא במקרה, כי נתוני הפנסיה של האלמן והכללתן במשוואת החישוב יעשו "עפ"י הנתונים שבתיק הראיות" (ראה החלטתי בשאלה זו מיום 8.8.06).
לאחר שבחנתי את טיעוני בעלי הדין והראיות שהונחו לפניי עולה כי הנתבעות לא הניחו תשתית ראייתית מספקת לחישוב שיעור הפנסיה של האלמן כדי שניתן יהיה להכליל נתוניה במשוואת החישוב ולפיכך אין מנוס אלא לדחות טענתן לגביה.

ג. באשר לתחשיב הפיצוי בגין הפסדי השכר בשנים האבודות שוכנעתי לאמץ את תחשיב התובעים כפי שפורט בחוות דעתו של האקטואר מטעמם לאחר שנוכחתי כי התחשיב נכון, מדויק וערוך על פי העקרונות שנפסקו בהלכת צרור, בה נקבעה שיטת החישוב הראויה תוך ניכוי ידת הקיום של המנוחה הכוללת את מרכיב החסכון בשכרה (להבדיל מחישוב הידות שנעשה בענייני תלות ללא הפיצוי בגין השנים האבודות דבר המשנה את התוצאה ומגדיל מלאכותית את הניכוי כפי שנעשה ע"י הנתבעות) ולפיכך הנני מאשר את הסכום אליו הגיעו התובעים בסיוע האקטואר מטעמם.

ד. לא יכול להיות חולק כי יש לערוך חישוב מסכם נכון ליום גמר החשבון בגין הפרשי הצמדה וריבית בגין כל הסכומים המגיעים לתובעים כמו גם אלה שיש לנכותם או ששולמו ע"ח התביעה, בתקווה שב"כ בעלי הדין ישכילו לבצע חישוב זה בפשטות וללא מחלוקת נוספת.

ה. שוכנעתי באשר לזכאות התובעים להשבת הוצאותיהם בגין חוו"ד האקטוארית (4,800 ₪) בנוסף להחזר האגרה והוצאות העד - בתוספת הצמדה וריבית מיום הוצאתן.

ו. אסיים החלטתי בנימה אופטימית וחיובית בצייני כי ב"כ בעלי הדין אכן הצליחו להגיע להסכמה באשר לסכום הפיצוי המגיע לתובעת מס' 4 ולפיכך הסכום המוסכם מסיים את ההדיינות בעניינה.

4. סוף דבר:
לנוכח קביעותיי דלעיל, הנני מאמץ את תחשיב וטענות התובעים ומקבל טיעוניהם בחישוב פסה"ד מיום 29.6.06.
ב"כ התובעים יערכו חישוב סופי ומסכם של סכום פסה"ד נכון להיום, ויגישו פסיקתא לחתימתי תוך 7 ימים מיום קבלת פס"ד משלים זה.

המזכירות תמציא לב"כ הצדדים העתק מפסה"ד באמצעות הדואר.

ניתן היום כ"ז בכסלו, תשס"ז (18 בדצמבר 2006) בהעדר הצדדים

שנהב
מאיר, שופט סגן נשיא
קלדנית: דורית ר.








א בית משפט שלום 4399/01 קרן משה, קרן אסנת, קרן נילי, קרן הדר , עזבון המנוחה קרן פנינה ז"ל נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ, אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 18/12/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים