Google

לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע - נימרוד פלדמן

פסקי דין על לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע | פסקי דין על נימרוד פלדמן

3863/02 פ     20/12/2006




פ 3863/02 לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' נימרוד פלדמן




4
בתי המשפט
פ 003863/02
בית משפט השלום באר שבע
20/12/2006
תאריך:
כב' השופט נ. אבו טהה

בפני
:

לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע

בעניין:
המאשימה
נימרוד פלדמן
ע"י ב"כ עוה"ד
נגד
אלפרד רפאילוב

נאשם
מסלם אריאתה

ע"י ב"כ עוה"ד

הדיון מתורגם לנאשם על ידי הגב' דבוייקין רחל.

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של תקיפה לשם גניבה, עוד הסכימו הצדדים כי בעניינו של הנאשם יתבקש תסקיר שירות המבחן אשר יבחן בין היתר גם את שאלת הרשעת הנאשם תוך ציון כי המאשימה אינה מתחייבת לקבל את המלצת שירות המבחן (ראה הסדר טיעון מיום 10.12.03 בפני
כב' השופטת ברנע ליאורה).

מעובדת כתב האישום המתוקן מיוחס לנאשם כי בתאריך 12.9.02 סמוך לשעה 15:00 במרכז אורן הגיח הנאשם לעבר הגב' שרה שטרום, ילידת 1929 (להלן: "המתלוננת") ומשך את התיק אשר אחזה בידה וברח מהמקום - הנאשם נתפס על ידי שוטרים והתיק הוחזר למתלוננת.

מהתסקיר המשלים מיום 17.9.06 עולה כדלקמן:
הנאשם החל את הטיפול בקהילה בחודש אוגוסט 2005 - משך 11 וחצי חודשים ועמד לקראת עלייתו לשלב ג' במסגרת הטיפולית.

בתאריך 2.8.06 סולק הנאשם מהקהילה הטיפולית על רקע הפרת כללי הקהילה בשעה שליווה מטופלים אחרים לביקורי בית, בכך ששיתף אותם ברצונו להשתמש בסמים ללא שיתוף גורמי הטיפול בקהילה כמקובל.

עקב האמור לעיל התייצב הנאשם בתאריך 7.8.06 במשרדי שירות המבחן והביע חרטה על מעשיו בקהילה. לדבריו הפר את הכללים בקהילה על רקע משבר ביחסים עם גרושתו. לדבריו, גרושתו חידשה עימו את הקשר ודרשה ממנו מזונות עבור ילדם המשותף. לדבריו היא איימה עליו כי אם לא ישלם תמנע ממנו קשר עם הילד.

לדברי הנאשם בפני
קצינת המבחן, כי איננו משתמש בסמים מאז עזיבתו את הקהילה הטיפולית - בדיקות שתן שנערכו על ידי שירות המבחן, הראו על אי שימוש בסמים. עוד לדברי הנאשם בפני
שירות המבחן כי ביום 17.9.06 עתיד להשתלב ביחידה לנפגעי סמים ברחובות במסגרת פתוחה.

שירות המבחן לאחר בדיקה אישר את דבר פניית הנאשם למרכז הקהילה ברחובות.

לסיכום שירות המבחן איננו מגבש המלצה טיפולית בעניינו של הנאשם ומציע שוב לדחות את הדיון לעריכת תסקיר משלים שתיבחן בו אפשרות שילוב הנאשם במסגרת היחידה לטיפול בנפגעי סמים ברחובות.

לא מצאתי לנכון להעתר לבקשת שירות המבחן והורתי לב"כ הצדדים לטעון לעונש לאלתר, הואיל ומדובר בכתב אישום שהוגש ביום 18.9.02 תחילה בטיפולה של כב' השופטת בדימוס ליאורה ברנע ולאחר מכן להמשך טיפול בפני
י.

ב"כ המאשימה עתר להשית על הנאשם מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות במידה והנאשם ימצא מתאים וכן מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת וזאת בהתחשב בעובדה שהעבירה בוצעה כלפי מתלוננת מבוגרת בגיל, ילידת 1929.

מנגד ב"כ הנאשם עתר להסתפק בעונש הצופה את פני העתיד וזאת בהתחשב בחלוף 4 שנים מיום ביצוע העבירה, הודאת הנאשם שחסכה זמן שיפוטי יקר, הנאשם היה נתון במעצר בית תקופה ארוכה, הנאשם השתלב בקהילה הטיפולית תקופה של שנה והיה עתיד לעלות לשלב ג', אולם סולק מהקהילה לא על רקע שימוש בסמים, אלא על כך ששיתף אחרים ברצונו להשתמש בסמים, דבר שמנוגד לכללי הקהילה, לעניין זה עוד מסביר הסנגור המלומד, כי הדברים התרחשו על רקע משבר אישי- משפחתי בו היה נתון הנאשם באותה עת כמפורט בתסקיר.

הנאשם הביע בפני
חרטה על מעשיו ומסר כי כיום הוא בן 24 פרוד ואב לילד בן שנתיים וחצי. עוד מסר כי את מעשה העבירה ביצע בתקופה שהיה נוהג לעשות שימוש בסמים. עוד לדבריו מזה שנה ושלושה חודשים איננו עושה שימוש בסמים. עוד מסר הנאשם כי כיום הוא עובד בבית דפוס ביבנה ומנהל אורח חיים נורמטיבי.

הנאשם יליד 1982 ולחובתו רישום פלילי ללא הרשעה מבית משפט לנוער משנת 1999 בגין החזקת סם לשימוש עצמי ותיגרה במקום ציבורי - עבירות משנת 1997.

בהתחשב בדברי ב"כ הצדדים ובעיקר טענות הסנגור והמובא בתסקירים שהוגשו בעניינו של הנאשם הנני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

6 חודשי מאסר על תנאי מהיום למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירה בה הורשע או כל עבירה בניגוד לפרק יא' לחוק העונשין.

זכות ערעור תוך 45 יום.

ניתנה היום כ"ט בכסלו, תשס"ז (20 בדצמבר 2006) במעמד הצדדים.
אבו טהה נסר, שופט
קלדנית: עמית מיכאלי








פ בית משפט שלום 3863/02 לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' נימרוד פלדמן (פורסם ב-ֽ 20/12/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים