Google

עיריית תל אביב - מנהל עזבון המנוח בן ציון איסמאילוף, כליל אייל ואח'

פסקי דין על עיריית תל אביב | פסקי דין על מנהל עזבון המנוח בן ציון איסמאילוף | פסקי דין על כליל אייל ואח' |

63/06 הפ     27/12/2006




הפ 63/06 עיריית תל אביב נ' מנהל עזבון המנוח בן ציון איסמאילוף, כליל אייל ואח'




בתי המשפט

בית משפט השלום הרצליה הפ 000063/06
בפני
: כב' הש' אירית מני-גור תאריך: 27/12/2006
בעניין: עיריית תל אביב

ע"י ב"כ עו"ד שרקון אילן
מבקש

נגד

1. מנהל עזבון המנוח בן ציון איסמאילוף

2. כליל אייל
3. מר דורון איסמאילוף
4. אפרים גולן
5. ורדה בן – לוי
ע"י ב"כ עו"ד טננבוים אלעזר
משיב

נוכחים : ב"כ המבקש – עו"ד גרינברג

מר אלי מוסקוביץ – ס' מהנדס העיר עיריית ת"א
ב"כ המשיבים 3,4 – עו"ד טננבוים
השעה 08:45 מופיע ב"כ משיבה 5 – עו"ד שטיין
פרוטוקול

עו"ד טננבוים: אני מצרף יפוי כח של מר גולן (משיב 4) לתיק ביהמ"ש. אני אמציא בתוך 7 ימים את יפוי כח לתיק ביהמ"ש ולב"כ הצד שכנגד של מר איסמאילוף גם לתיק ביהמ"ש וגם לחברי.
אנחנו מבקשים פרק זמן של 9 חודשים לסיים את השיפוצים.

עו"ד שטיין
: אני ממציא יפוי כח מהגב' ורדה בן לוי שנתנה לי יפוי כח להגיש בקשה להארכת מועד להגיש כתב הגנה וכך עשיתי אתמול. כמו כן, אני אמציא יפוי כח יותר מפורט גם לצורך הדיון בתוך 3 ימים. שני האחים מנהלים משפט בארה"ב בטענה שאת חלקה מרשתי מכרה להם, היא חלק מהעיזבון של המנוח והם טוענים שלא וזה רלבנטי לתביעה הזו. בגלל זה ביקשתי את הארכה, מפני שהיא ביקשה שהשאלה הזו תתברר ראשונה.
המסירה למשיבה 5 לגב' ורדה בן לוי היתה ב- 11.9. היא לא ידעה את ההחלטה לפני המסירה.

עו"ד גרינברג
: המבנה הזה מהווה סכנה משנת 93. לא קיבלתי מחברי את הבקשה שהגיש להארכת מועד לכתב הגנה.

עו"ד טננבוים: אני מסכים לבקשה, ובלבד שיינתנו לי 9 חודשים לצרכי שיפוצים בבנין.

עו"ד גרינברג
: אני מבקש שיינתן פס"ד, ומבקש שביהמ"ש יתן סנקציה אפקטיבית במקרה שהשיפוץ לא יתבצע תוך המועד שביהמ"ש קבע 9 חודשים, על מנת שבמידה והעירייה תוכל להיפרע בעלותה שיפוץ ולא לעמוד בפני
שוקת שבורה בסופו של יום. ניתן לחשוב על מספר דרכים יצירתיות, כמו השכרת הנכס לאחר מכן. אני מבקש איזה שהיא סנקציה שהשיפוץ יתבצע, ובמידה והעירייה תבצע את השיפוץ, שיהיה אפשר להיפרע מהנכס ושייפקדו ערבויות. כל מה שאני מעוניין זה שהנכס ישופץ בהקדם האפשרי.
פסק דין

בפני
י תובענה שהוגשה בהמרצת פתיחה על ידי המבקשת עיריית ת"א כנגד עיזבון המנוח בן ציון איסמאילוף, באשר למבנה שמצוי על מקרקעין ברח' הירקון 142 בת"א.

הסעד המתבקש בתובענה זו היא לחייב את יורשי העיזבון לבצע ע בודות שיפוץ, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה חזותית בהתאם להודעות השיפוץ שנשלחו אליהם מטעם המבקשת.
הבקשה מלווה בנספחים אשר מניחים את דעתי, כי אכן מדובר במבנה שהוכרז כמסוכן ואשר הוא מהווה מפגע לא רק חזותי אלא אף בטיחותי, ובייחוד במקום שהוא מצוי.

בתובענה זו נקבע דיון ראשון להוכחות ביום 8.6.06, אליו התייצב מטעם העיזבון מר כליל אייל בלבד. הדיון נדחה מספר פעמים בין היתר על מנת לבצע מסירות כדין מחוץ לתחום ליתר המשיבים, מסירות אלה בוצעו בחודש ספטמבר 2006. בתיק נקבעו ישיבות נוספותב בחודש אוק' 2006 ולהיום. מר כליל אייל ביקש את דחיית המועד הדיון הקודם, לפנים משורת הדין נעתרתי ודחיתי את הדיון להיום. ואולם, גם באשר לדיון היום ביקש מר כליל לדחות את הדיון מאחר והוא מנסה לסיים את הסכסוך המשפטי המתנהל בינו לבין יתר היורשים בארה"ב. ביהמ"ש לא דחה דחייה נוספת, ולדיון היום למרבה הפליאה התייצב עו"ד טננבוים כשהוא מציג יפוי כח ממר גולן בלבד, ולטענתו אף קיבל יפוי כח מהאדון דורון איסמאילוף לצורך הדיון היום. עו"ד טננבוים מסכים בשם שולחיו לבצע את השיפוץ הנדרש, ובלבד שתינתן להם ארכה של 9 חודשים מהיום.

כמו כן, באיחור מה אף התייצב עו"ד שטיין
לדיון וטען כי בידו יפוי כח ממשיבה 5 הגב' ורדה בן לוי. על אף שיפוי הכח מסויג על ידי מחיקות, אני מקבלת אותו לצורך הדיון. אתמול לטענת עו"ד שטיין
הוגשה בקשה דחופה להארכת מועד להגיש תגובה לתובענה זו, הבקשה מעולם לא הובאו לשולחני, וגם עתה משאני מעיינת בה אין מקום להיעתר לה. לא זו בלבד שהיא לא נתמכת בתצהיר כנדרש, אלא אף הנימוק מתקיים בינה לבין יתר היורשים דיון בשאלת חלקה בעיזבון, איננו צריך לעכב את הדיון.

ביהמ"ש מחייב את היורשים בשם העיזבון בביצוע השיפוץ, אם יתברר שאחד מהמשיבים איננו חלק מהעיזבון ככל שזה מתייחס לבניין נשוא התובעה, כמובן שלא יצטרך להשתתף בהוצאות אותו שיפוץ.

אני מורה לכל המשיבים ביחד ולחוד לשפץ את הבניין בהתאם להודעות השיפוץ שנשלחו אליהם על ידי עיריית ת"א, וזאת בתוך 9 חודשים מהיום. במידה ולא יעשו כן, תהיה רשאית העירייה לאחר 9 חודשים מהיום, לשפץ את המבנה על ידי קבלנים מטעמה, כשעלויות השיפוץ יהיו חתומות על ידי ראש העיר, העירייה תוכל לחייב את המשיבים ביחד ולחוד בהוצאות השיפוץ בהתאם לקבלות וחשבוניות כדין שהם מאושרות על ידי ראש העיר. בגמר השיפוץ, במידה והמשיבים לא יפרעו את החוב בגין השיפוץ, תהיה רשאית העירייה להטיל עיקול על המבנה עד לפרעון מוחלט של החוב. לצורך הבטחת החוב העתידי, תהיה רשאית העירייה להטיל את העיקול מיד בתום תשעה חודשים מהיום, במידה וכאמור המשיבים לא יפעלו לשיפוץ המבנה במשך אותה תקופה.

בנסיבות העניין, אין צו להוצאות. המזכירות תשלח עותק מפסה"ד למר אייל כליל על פי כתובתו בתיק.

ניתן היום ו' בטבת תשס"ז (27 בדצמבר 2006) במעמד ב"כ המבקשת עו"ד גרינברג
, ב"כ המשיבים 3,4 עו"ד טננבוים, ב"כ משיבה 5 עו"ד שטיין
, וס' ראש העיר עיריית ת"א מר אלי מוסקוביץ.

__________________
מני-גור אירית
, שופטת








הפ בית משפט שלום 63/06 עיריית תל אביב נ' מנהל עזבון המנוח בן ציון איסמאילוף, כליל אייל ואח' (פורסם ב-ֽ 27/12/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים