Google

אושרית נבון - דוד ברק

פסקי דין על אושרית נבון | פסקי דין על דוד ברק

2335/02 א     20/10/2004




א 2335/02 אושרית נבון נ' דוד ברק




בעניין:

1



בתי המשפט

בית משפט השלום נתניה
א
002335/02



השופטת הדס עובדיה
תאריך:
20/10/2004



בעניין:
אושרית נבון






תובעת

נגד



דוד ברק


ע"י עוה"ד גיא רוזנברג
ותביעה שכנגד:
דוד ברק


נגד
נתבעים


אושרית נבון


נתבעת





פסק דין
1.
הצדדים הסמיכוני ליתן

פסק דין
לפשרה על
פי הסמכות הקבועה בסעיף 79 א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד – 1984.
2.
המחלוקת בין הצדדים נוגעת לשיקים כדלקמן:
שיק מספר 3050030 בסך 2,491 ₪ תאריך פרעון כג' אדר תשס"ב.
שיק מספר 3050035 בסך 2,491 ₪ תאריך פרעון כג' שבט תשס"ב.
שיק מספר 3050037 בסך 2,4091 ₪ תאריך פרעון כג' ניסן תשס"ב. (להלן: "השיקים")
השיקים נמשכו על ידי מר עיידן יוסף מחשבון עיידן יוסף וזיוה לפקודת התובעת. אין מחלוקת של ממש בין הצדדים על כי השיקים נמסרו לתובעת כתשלום שכר דירה שהושכרה על ידי התובעת לבני הזוג עיידן. (להלן: "השוכרים").
3.
לטענת התובעת נגנבו ממנה השיקים, זוייפה עליהם חתימת הסב הנחזית להיות חתימתה, אף זאת בקושי, והם סוחרו לאחר שנחתמו בחתימת היסב נוספת על ידי אברהם אהרון לנתבע. התובעת הגישה תביעה אשר כותרתה: "בקשה לביטולם של 3 ש'קים", וזאת לאור פניות הנתבע למושכי השיקים, הם השוכרים, בדרישה כי יפרעו אותם.
4.
בהחלטת כבוד השופטת בלטמן קדראי מיום 4.7.02 אשר נתנה כקבוע בה על מנת לסייע לצדדים שלא היו מיוצגים, והגישו כתבי טענות בלתי ראויים, נקבע בין היתר כי יראו כתב התביעה ככתב תביעה שעניינו הצהרה כי התובעת היא בעלת הזכות לכספים נשוא השיקים. הותר לנתבע להגיש כתב הגנה ותביעה נגדית שעניינה הצהרה לגבי זכותו בכספים.
5.
יוער כי להחלטה זו קדם דיון בהליכי ביניים שנפתחו בתיק ובהם בקשת התובעת כנגד הנתבע, בנק המזרחי, והשוכרים, לביטול השיקים. (בש"א 1756/02 להלן: "הבש"א")
במסגרת הדיון בבש"א, לה צורף הנתבע כמשיב נוסף, התקשרו הצדדים ולרבות השוכרים בהסדר על פיו השיקים יופקדו בקופת בית המשפט, סכומי השיקים יופקדו אף הם בקופת בית המשפט על ידי השוכרים, וכנגד הפקדה זו תדחנה כל תביעות כל הצדדים נגד השוכרים, ותביעותיהם יופנו אך ורק כלפי הפיקדון הנ"ל, לפיכך כנגד הפיקדון רשאים השוכרים להביא לביטול השיקים בבנק.
6.
עתה עותרים התובעת והנתבע לכספי הפיקדון והתובעת עותרת בנוסף לתשלום הוצאות חוות דעת מומחה גרפולוגית, בסך 1,062 ₪.
7.
לטענת התובעת השיקים נגנבו ממנה וחתימתה בהם כמסבה זוייפה, וזאת כקבוע בחוות דעת המומחה על ידי מר אברהם אהרון,"מסב" השיקים לנתבע, שהוא בעלה של לינדה אהרון, אשר הסיעה את ילדי התובעת מגני הילדים ואף הכניסה אותם לבית התובעת, והיתה לה גישה והזדמנות לנוטלם מתוך כוונה לשוללם עולמית ממנה. התובעת טוענת כי חתימת היסב מזוייפת אין כחה יפה כלשהו ולא נרכשה על ידה כל זכות בשיקים. התובעת טוענת כי הנתבע ידע או צריך היה לדעת כי חתימתה זוייפה, לאור הזיוף הגס של חתימת ההיסב ונסיבות ההתקשרות המוזרה הנטענת בין הנתבע לאדונים אהרון, שלא במהלך העסקים הרגיל שלו כסוחר יודאיקה.
8.
הנתבע טוען כי לבקשת מר נריה צדוק,
עמו היו לו יחסי מסחר ויחסי ידידות, נתן לבני הזוג אהרון הלוואה בסך 25,000 ₪, והם מצדם מסרו לו שיקים דחויים לפרעונה, אלה חוללו. מקצת מהשיקים שחוללו הוחלפו על ידי בני הזוג אהרון בשיקים נשוא התביעה, מבלי שהנתבע ידע דבר ביחס לטענות התובעת, ובהיותו תם לב.
9.
לאחר ששמעתי את סיכומי הצדדים ועייני בכתבי הטענות ובנספחים סבורתני כי מדמי הפיקדון, על פירותיהם, יש להעביר 95% לתובעת ו5% לנתבע באמצעות בא כוחו. על הנתבע לשאת בהוצאות התובעת בסך 1,062 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד התשלום המלא בפועל. על התובע לשאת בהוצאות שנפסקו לטובת השוכרים בבש"א 2335/02 בהתאם להחלטת כבוד השופטת בלטמן קדראי מיום 26.6.02. מעבר לסכומים אלה לא ראיתי לנכון לפסוק הוצאות נוספות כחלק מן הפשרה שמבטא פסק הדין.
10.
הגזברות תפעל כאמור בסעיף 9 להחלטה.
11.
השיקים שהופקדו בקופת בית המשפט יועברו לב"כ הנתבע, בשים לב להחלטות כבוד השופטת בלטמן בדבר ביטולם ולהסכם הביניים בתיק זה, ולאחר שלושים ימים יועברו על ידו לתובעת על פי הכתובת שנמסרה בדיון מיום 17.10.04. וכמוסכם בין הצדדים.


המזכירות מתציא פסק הדין לצדדים בדאר רשום ובנוסף ישלח עותק פסק הדין גם לאדון ולגברת עיידן.

ניתנה היום ה' בחשון, תשס"ה (20 באוקטובר 2004) בהעדר הצדדים


הדס עובדיה
, שופטת








א בית משפט שלום 2335/02 אושרית נבון נ' דוד ברק (פורסם ב-ֽ 20/10/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים