Google

ג.מ.ח.ל. חברה לבניה 1992 בע"מ ואח' - מיכאל קדמי (ז"ל), משה קדמי

פסקי דין על ג.מ.ח.ל. חברה לבניה 1992 בע"מ ואח' | פסקי דין על מיכאל קדמי (ז"ל) | פסקי דין על משה קדמי |

7/17 בשא     12/02/2007




7/17 החלטה של ועדת האתיקה בענין קובלנתו של היועץ המשפטי לממשלה נגד חה"כ אברהם הירשזון




החלטה מס' 7/17
החלטה של ועדת האתיקה
בענין קובלנתו של היועץ המשפטי לממשלה נגד חה"כ אברהם הירשזון

מיום כ"ד בשבט התשס"ז – 12 בפברואר 2007
1. הקובלנה
ביום ל' חשון התשס"ז (21 בנובמבר 2006) פנה היועץ המשפטי לממשלה אל היועצת המשפטית לכנסת על מנת שתבדוק האם ממצאי החקירה שנערכו בפרקליטות המדינה כנגד חה"כ הירשזון, עולים כדי הפרת כללי האתיקה לחברי הכנסת ומצדיקים נקיטת הליכים בפני
ועדת האתיקה של הכנסת.

בתמצית יצוין, כי בבדיקה נמצא שחה"כ אברהם הירשזון העסיק בביתו עובדת זרה נטולת אישור העסקה בישראל, באותה שעה בה ניהל, כיו"ר ועדת הכספים, דיונים בוועדה שנגעו להקלות שונות שהוענקו למעסיקי עובדים זרים. בפרוטוקולי הדיונים שהזכיר היועץ המשפטי לממשלה, עולה לכאורה, כי חה"כ אברהם הירשזון לא הודיע לוועדת הכספים או לוועדת האתיקה על עניינו האישי, ונראה כי השתתף בהצבעה על הפחתת האגרות.

משכך, סבר היועץ המשפטי לממשלה כי קיימת אפשרות כי חה"כ הירשזון עבר על כללים 5 ו-6 לכללי האתיקה, שעניינם בניגוד עניינים של חברי הכנסת.

בנסיבות הענין, ומשנושא עצם העסקתה הלא חוקית של העובדת הזרה בביתו של חה"כ אברהם הירשזון לא עלה בפני
יתו של היועץ המשפטי לממשלה, ובשל העובדה כי חה"כ הירשזון ממילא כבר נקנס בגין העסקתה, החליטה הוועדה שלא להתייחס לשאלת העסקתה הלא חוקית של העובדת הזרה כאמור.
2. תגובת הנקבל
ביום י"ט בטבת התשס"ז (9 בינואר 2007) הופיעו באי כוחו של חה"כ אברהם הירשזון עו"ד אלדד יניב ועו"ד רם שבס בפני
וועדת האתיקה על מנת למסור את התייחסות מרשם לטענות שהועלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה. לטענתם, חה"כ אברהם הירשזון לא היה מצוי בניגוד עניינים מאחר שוועדת הכספים דנה, אותה שעה, בהעסקת עובדים זרים סיעודים המגיעים לישראל כדין, דרך חברות כוח אדם הנושאות בתשלום היטלים בגינם, ואילו חה"כ אברהם הירשזון העסיק עובדת זרה לא חוקית אשר שילם לה את שכרה במישרין ללא מעורבות גורם שלישי כלשהו. משכך, שאלת ניגוד העניינים לא מתעוררת.

לבקשת הוועדה, הגישו באי כוחו של חה"כ אברהם הירשזון תצהיר המאמת את הפרטים הבאים: חה"כ אברהם הירשזון העסיק עובדת זרה סיעודית חוקית אשר סעדה את אשתו המנוחה עד שנת 1995. בשנת 1999 פג רישיון השהייה והעבודה שלה כדין, אולם היא נשארה לעבוד בביתו ולסייע לו בגידול ילדיו. באותן שנים בהן עבדה ללא אישור שהייה ועבודה, שכרה שולם במישרין, ללא מעורבות צד שלישי כלשהו. בגין העסקתה שלא כדין נפתחו כנגד חה"כ אברהם הירשזון הליכים אשר נסתיימו בקנס מינהלי. בתצהיר נטען כי
בשנים בהן נוהלו דיונים בוועדת הכספים בענין עובדים סיעודיים בעלי רישיון שהייה ועבודה כדין, חה"כ אברהם הירשזון לא פסל עצמו מלדון בענין, מאחר שהעובדת שהעסיק לא נחשבה עוד כעובדת סיעודית חוקית ומשכך אין הוא יכול היה ליהנות מאיזה שהן הטבות שנידונו בוועדת הכספים אותה עת.

3. החלטת הוועדה

ועדת האתיקה קיימה דיון בסעיפים 5 ו-6 לכללי האתיקה לחברי הכנסת העוסקים בניגוד עניינים כפי שנתבקשה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. על פי התצהיר שהומצא לוועדה ושעיקריו פורטו לעיל, לא נמצא יסוד עובדתי המגבש ניגוד עניינים.

4.
ההחלטה תונח על שולחן הכנסת.

________________________________________________________
ועדת האתיקה, טל' 02-6753807, פקס 02-6496522 [email protected]:

??

??

??

??

2








ועדת אתיקה 7/17 החלטה של ועדת האתיקה בענין קובלנתו של היועץ המשפטי לממשלה נגד חה"כ אברהם הירשזון נ' (פורסם ב-ֽ 12/02/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים