Google

מסעדה עבדאללה מסארוה - עזבון המנוח בשארה ח'ליל מרג'יה

פסקי דין על מסעדה עבדאללה מסארוה | פסקי דין על עזבון המנוח בשארה ח'ליל מרג'יה

1187/01 א     03/10/2002




א 1187/01 מסעדה עבדאללה מסארוה נ' עזבון המנוח בשארה ח'ליל מרג'יה




10
בתי המשפט
א 001187/01
בית משפט מחוזי נצרת
03/10/2002
תאריך:
כב' השופט זיאד הווארי

בפני
:

מסעדה עבדאללה מסארוה

בעניין:
התובעת
- נ ג ד -
1. עזבון המנוח בשארה ח'ליל מרג'יה

2. רשם המקרקעין

הנתבעים
פסק דין
1. התובעת הגישה את תביעתה המקורית ל

פסק דין
הצהרתי נגד המנוח בשארה ח'ליל מרג'יה (להלן: "המנוח") ע"י האפוטרופוס הכללי.

2. בסעיף 2 לתביעה טענה, כי "המנוח" נפטר מבלי שהשאיר בארץ או בחו"ל כל יורשים. טענה עוד, כי בתאריך 19/09/63 רכשה מאת "המנוח" את כל חלקיו בחלקה 10 גוש 16882 אדמות כפר יפיע ששטחה הוא 2179 ממ"ר, וזאת לפי יפוי כוח נוטריוני שצורף לתביעה. בנוסף טענה, כי החלקים הנ"ל רשומים על שם אשתו של "המנוח" בשם לטיפה חנא ח'ורי (להלן: "המנוחה") ו"המנוח" הינו היורש היחידי של "המנוחה".

3. לאחר שהוגש כתב הגנה ע"י האפוטרופוס הכללי, ביקש ב"כ התובעת למחוק את האפוטרופוס הכללי, כמו כן ביקש להרשות לו להגיש כתב תביעה מתוקן בו יצרף את כל היורשים של "המנוחה" הנ"ל ומבוקשו ניתן לו.

4. ביום 20/12/01 הוגשה התביעה המתוקנת, בה צויין כנתבע מס' 1 "עזבון המנוח בשארה ח'ליל מרג'יה
" וכנתבע מס' 2 "המנוחה לטיפה חנא ח'ורי". התובעת לא טרחה לציין ע"י מי מיוצגים עזבונות המנוחים הנ"ל, והתעלמה לחלוטין מהערות בית המשפט שעל פיהם יש לצרף את יורשי המנוחים לתביעה.

5. לאור הערות בית המשפט כי לא ניתן להגיש את התביעה המתוקנת כפי שהוגשה, דרש ב"כ התובעת פעמים מספר לדחות את הדיון כדי לשקול מחדש את עמדתו. בדיון האחרון טען כי ברשותו פסיקה שלפיה הוא יוכל להגיש את התביעה המתוקנת כפי שהוגשה ומבלי לצרף מי מיורשי המנוחים, לאור זאת, ניתנה לו אורכה של 10 ימים כדי להגיש את הפסיקה הרלוונטית. ביום 25/09/02 הגיש הודעה בצירוף פסק הדין שניתן בע"א 5685/94 עמותת א.ל.ע.ד. אל עיר דוד נ. עזבון המנוח אחמד חסין מוסא אלעבסי שפורסם בפד"י נג (4) 730.

6. מעיון בפסק הדין הנ"ל עולה, כי

פסק דין
זה דן, בין היתר, בשאלה באם חלק מהיורשים יכולים לעמוד בדין לזכותו או לחובתו של המת ובית המשפט העליון השיב בחיוב ונקבע בעמ' 738, 739 כי: "כל יורש יכול לעמוד בדין לבדו ולזכותו של המת או לחובתו אם ניתנה לכך הסכמת כל היורשים או אישור בית המשפט מראש או למפרע".
אין בפסק הדין כל נגיעה לטענת התובעת על פיה ניתן להגיש תביעה נגד עזבונות מנוחים מבלי לצרף את היורשים או מבלי לציין ע"י מי מיוצגים העזבונות.

7. לאחר שבחנתי את טענותיה של התובעת, עיינתי בתביעה המתוקנת, נחה דעתי כי דין התביעה להימחק על הסף ואלה נימוקיי:
א) התובעת הגישה את התביעה ל

פסק דין
הצהרתי מבלי לצרף נסח רישום של החלקה נשוא התביעה, מסמך זה הינו מהותי בתביעה ל

פסק דין
הצהרתי שמתייחס לאותה חלקה.
ב) התביעה המתוקנת הוגשה כאמור נגד שני עזבונות מבלי לצרף את היורשים של המנוחים או חלק מהם לפי סעיף 122 (ב) לחוק הירושה, גם מבלי לציין באמצעות מי מיוצגים העזבונות. התובעת אף לא צירפה תעודות פטירה המצביעים על כך שאכן המנוחים אינם בחיים.
ג) התובעת טענה כי החלקים שרכשה מאת "המנוח" רשומים בשם "המנוחה" וכי לטענתה "המנוח" הוא היורש הבלעדי של "המנוחה", התובעת לא טרחה לצרף לתביעה צו ירושה או כל ראיה אחרת שיש בה כדי להצביע על כך, שאכן "המנוח" הוא היורש הבלעדי של "המנוחה".

8. לאור הפגמים המהותיים שנפלו בתביעה המתוקנת, יווצר מאת בית המשפט לדון בתביעה כפי שהוגשה, כל זה מוביל למסקנה כי יש להורות על מחיקת התביעה.

9. ראוי להדגיש, כי חרף האורכות המרובות שניתנו לב"כ התובעת על מנת לתקן את התביעה, הוא לא טרח לעשות זאת והתעקש להמשיך בהליכים בתביעה כפי שהוגשה, על כן נראה לי כי מוצדק בנסיבות העניין לחייב את התובעת בתשלום הוצאות עבור אוצר המדינה וזאת בשל ניהול הליך סרק שגזל מבית המשפט זמן שיפוטי יקר.

10. אשר על כן ולאור כל האמור לעיל, הנני מורה על מחיקת התביעה ומחייב את התובעת לשלם לאוצר המדינה הוצאות בסך של - 3,000 ₪ שישולמו תוך 30 יום מיום קבלת פסק הדין, אחרת ישא סכום זה ריבית והפרשי הצמדה כחוק החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

11. הדיון שנקבע ליום 29/10/02 בטל בזה.

12. המזכירות תמציא

פסק דין
זה לב"כ התובעת.

ניתן היום כ"ז בתשרי, תשס"ג (3 באוקטובר 2002) בהעדר הצדדים.
זיאד הווארי
- שופט
001187/01א 054 ערין בראנסה








א בית משפט מחוזי 1187/01 מסעדה עבדאללה מסארוה נ' עזבון המנוח בשארה ח'ליל מרג'יה (פורסם ב-ֽ 03/10/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים