Google

יצחק זרקה - מדינת ישראל

פסקי דין על יצחק זרקה |

7249/02 בשא     03/10/2002




בשא 7249/02 יצחק זרקה נ' מדינת ישראל





בבית המשפט העליון
בש"א ‎7249/02
בפני
: כבוד השופטת ד' דורנר
המערער: יצחק זרקה

נגד

המשיבה: מדינת ישראל
ערעור על החלטת רשם בית-המשפט העליון מיום ‎11.8.02 בע"א ‎6360/02
בשם המערער: עו"ד שמחה ניר
פסק-דין

המערער נדון בבית-המשפט השלום (לתעבורה) בתל-אביב לשמונה חודשי מאסר בפועל. כן הפעיל בית-המשפט באורח מצטבר ‎12 חודשי מאסר על-תנאי שהיו תלויים ועומדים נגדו. ערעורו לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו התקבל בחלקו, ונקבע כי העונשים ירוצו באורח חופף.

המערער פנה בעתירה לבית-המשפט הגבוה לצדק בטענה, כי ההליך הפלילי נגדו בטל. העתירה נדחתה על-הסף, משום הסעד החלופי שעמד לרשות המערער, והוא הגשת בקשת רשות ערעור. או אז, פנה המערער להליכים אזרחיים, והגיש תובענה בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, בה עתר למתן פסק-דין המצהיר כי ההליכים הפליליים נגדו הם בטלים. בגדר התובענה אף ביקש סעד זמני ל"עיכוב ביצוע עונש המאסר".

התובענה נדחתה על-הסף בשל היעדר סמכות עניינית. המערער, הגיש ערעור על פסק-דין זה, וכן הגיש בקשה לפטור מתשלום אגרה. לאחר שבקשתו נדחתה, ביקש גם לפטור אותו מהפקדת עירבון. בקשה זו נדחתה על-ידי הרשם, ומכאן הערעור.

לאחר שעיינתי בפסקי-הדין הנוגעים להליכים הפליליים ובבג"ץ, הגעתי לכלל-דעה, כי מוצדק היה לדחות את בקשת המערער לפטור אותו מהפקדת עירבון. כידוע, העירבון בהליך ערעור נועד להבטיח את הוצאות המשפט של הצד הזוכה.

במקרה שבפני
נו, מופנה הערעור כנגד דחיית התובענה על-הסף. בתובענה זו טען המערער כנגד תוקפו של פסק-דין פלילי, לאחר שהשגותיו נגדו בהליכים פליליים נדחו. ערעור על פסק-דין זה - שעל-פניו נעדר סיכוי, או למיצער, סיכוייו קלושים ביותר - אינו מצדיק ויתור על הבטחת תשלום ההוצאות של המדינה על-ידי הפקדת עירבון.

הערעור נדחה, איפוא.

ניתן היום, כ"ז בתשרי תשס"ג (‎3.10.02).
ש ו פ ט ת
_________________
העתק מתאים למקור ‎02072490.l03
נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
רשם

בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' ‎02-6750444
בית המשפט פתוח להערות והצעות: ‎[email protected]
לבתי המשפט אתר באינטרנט: ‎www.court.gov.il








בשא בית המשפט העליון 7249/02 יצחק זרקה נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 03/10/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים