Google

אביצרור חדר גלית - צפון 1 רשת שוקן

פסקי דין על אביצרור חדר גלית | פסקי דין על צפון 1 רשת שוקן

1113/06 עב     22/02/2007




עב 1113/06 אביצרור חדר גלית נ' צפון 1 רשת שוקן




1


בתי הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
עב 001113/06


בפני
:
כב' השופטת אביטל רימון-קפלן


22/02/2007


בעניין:
אביצרור חדר גלית

תובעת/נתבעת שכנגד

נ ג ד


צפון 1 רשת שוקן

נתבעת/תובעת שכנגד

החלטה

1. בדיון המוקדם שהתקיים בתיק זה ביום 30.11.06, הוגדרו הפלוגתאות והמוסכמות שבין הצדדים.
לא זו ואף זו, היתה הסכמה בין הצדדים לגילוי מסמכים, והנתבעת/התובעת שכנגד (להלן - הנתבעת) אף הבהירה באלו מסמכים ספציפיים המצויים בידי התובעת/נתבעת שכנגד (להלן - התובעת) היא מבקשת מבקש לעיין, והתובעת נתנה הסכמה לעיון.
ואם בכך לא סגי, הרי שב"כ הצדדים הבהירו כי שוחחנו ביניהם, וכי יש נכונות הדדית להגיע לפשרה בתביעות שבנדון, אלא שדרושה אורכה של מספר ימים על מנת להגיע להסכמה.

אי לכך, עתרו הצדדים למתן אורכה על מנת להודיע תוצאות המגעים ביניהם ואף על מנת להודיע האם יש הסכמה להסמיך את בית הדין לפסוק לפשרה ככל שיתברר שהצדדים אינם מצליחים בכוחות עצמם לגשר על הפער, אם קיים כזה, ביניהם.

עוד הוסכם בין הצדדים, כי על מנת לייעל את ההליך ולקדמו, הרי שככל שלא יגיעו להסכמה לסיום המחלוקת, יתבצע גילוי ועיון הדדי במסמכים, ובהמשך לכך תינתן החלטה על הגשת תצהירים.

2. אי לכך, ועל יסוד הצהרות הצדדים, ניתנה החלטתי, לפיה הצדדים, באחריות ב"כ התובעת, יודיעו לבית הדין עד ליום 12/12/06 האם הגיעו להסכם פשרה ואם כן יצרפוהו.
עוד הובהר בהחלטתי, כי ככל שלא יגיעו הצדדים להסכם פשרה, יבהירו האם מבוקש ליתן צו לגילוי ועיון הדדי במסמכים לרבות המסמכים הספציפיים שנזכרו בישיבה, ומתן החלטה על הגשת תצהירים, או שמא מבוקש על ידם כי בית הדין יכריע ביניהם לפשרה על סמך החומר המצוי בתיק, אם נותר ביניהם פער שלא הצליחו לגשר עליו בכוחות עצמם.
ככל שזה מבוקשם, נקבע כי הצדדים יגישו כתב הסמכה לפסוק ביניהם לפשרה לפי סעיף 79 א' (א) לחוק בתי המשפט חתום על ידי ב"כ הצדדים, תוך ציון "רצפה ותקרה" והאם מבוקש כי ינתנו נימוקים אם לאו.

3. על אף הרוח האופטימית ששררה בדיון - הרי שעד למועד זה, לא רק שלא הוגש הסכם פשרה/כתב הסמכה לפסוק לפשרה, אלא שאף לא התקבלה כל הודעה מטעם הצדדים, לעניין המשך ההליכים, ככל שאין ביניהם הסכמה לסיום המחלוקת בפשרה.

4. בנסיבות אלו, אין לי אלא להצר על כך שלמרות הנכונות ההדדית לעשות כן, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכם פשרה למיצוי המחלוקות נשוא התביעות שבנדון.

אלא שמנגד, לא ניתן להשאיר ההליך תלוי ועומד לבלי קץ.

5. אי לכך ועל יסוד ההסכמות הדיוניות שבין הצדדים, ניתנות ההוראות שלהלן בקשר עם המשך ההליכים בתיק.

6. בהסכמת הצדדים, ניתן בזאת צו הדדי לגילוי ועיון במסמכים באמצעות תצהיר גילוי מסמכים אליו יצורפו העתקי המסמכים שגולו וזאת תוך 45 יום מהיום.
במסגרת זו, וכמוסכם בין הצדדים, התובעת תמציא לעיון הנתבעת, את העתקי הסכם העבודה שנחתם לעניין מקום עבודתה בעיתון המקומי בנהריה (להלן - "המקום החדש") ותלושי שכרה במקום החדש ל-6 חודשי עבודתה הראשונים.

7. הצדדים יגישו את העדויות הראשיות של כל עדיהם (לרבות בעלי הדין) בתצהירים אליהם יצרפו את כל המסמכים שבכוונתם להסתמך עליהם.
העתקי התצהירים והמסמכים יועברו ישירות לצד השני בידי הצד המגיש אותם.

8. סדר הגשת התצהירים והעתקי המסמכים יהיה זה:
התובעת תגיש תצהירים מטעמה לעניין התביעה העיקרית, תוך 60 יום מהיום.
הנתבעת תגיש תצהירים מטעמה לעניין התביעה העיקרית והתביעה שכנגד, תוך 30 ימים מיום קבלת תצהירי התובעת.

התובעת תגיש תצהיריה לעניין התביעה שכנגד בתוך 21 יום מקבלת תצהירי הנתבעת.

9. לא הוגשו תצהירי התובעת לעניין התביעה העיקרית במועד, תמחק התובענה העיקרית על הסף עפ"י תקנה 44 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) תשנ"ב – 1992. לא הוגשו תצהירי הנתבעת לעניין התביעה העיקרית במועדם, יראה הדבר כאילו אין בדעת ב"כ הנתבעת (התובעת שכנגד) להביא ראיות.

לא הוגשו תצהירי הנתבעת לעניין התביעה שכנגד במועד, תמחק התובענה שכנגד על הסף עפ"י תקנה 44 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) תשנ"ב – 1992. לא הוגשו תצהירי התובעת לעניין התביעה שכנגד במועדם, יראה הדבר כאילו אין בדעת ב"כ התובעת להביא ראיות לעניין התביעה שכנגד.

10. על המצהירים להתייצב לחקירה על תצהיריהם במועד שיקבע להוכחות.

11. סירב עד לאמת דבריו בתצהיר, או שלא עלה בידי אחד הצדדים לבוא עמו בדברים, יגיש אותו צד למזכירות בה"ד, במועד הגשת תצהיריו, בקשה להזמנת אותו עד שיעיד בפני
בה"ד במועד שיקבע כאמור. בבקשה האמורה יפורטו הסיבות בגינן מבוקש להעיד עדים שלא בתצהיר.

12. התיק יוחזר למנת למעקב וקביעתו בפני
מותב.

המזכירות תמציא העתקים לצדדים
ניתנה היום ד' באדר, תשס"ז (22 בפברואר 2007) בהעדר הצדדים.
אביטל רימון-קפלן
, שופטת








עב בית דין אזורי לעבודה 1113/06 אביצרור חדר גלית נ' צפון 1 רשת שוקן (פורסם ב-ֽ 22/02/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים