Google

מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א - מלכה רונן

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ענף התנועה ת"א | פסקי דין על מלכה רונן

21266/07 ת     05/03/2007




ת 21266/07 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' מלכה רונן




4


בתי המשפט

בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
ת 021266/07


בפני
כבוד השופטת א. שדמי

תאריך:
05/03/2007




בעניין:
מדינת ישראל
, ענף התנועה ת"א

המאשימה

נ ג ד


מלכה רונן

הנאשם

הכרעת - דין

1. הנאשם הואשם בכך שנכנס לצומת שלא בהתאם לסימון החצים שבכביש, עבירה על תקנה 36(ד) לתקנות התעבורה.

2. הנאשם כפר בבצוע העבירה.

3. שמעתי את עדותו של שוטר-מתנדב שכתב לנאשם את הדו"ח כדלקמן: בתאריך 15.8.06, שעה 17:25, נסע השוטר בניידת משטרה ברח' קרן היסוד בהרצליה פיתוח לכוון צומת כפר שמריהו. לפניו נסע הרכב בו נהג הנאשם - ג'יפ תוצר פולקסווגן. הנאשם נסע בנתיב השמאלי לפני הצומת הנ"ל ובהתקרבו לצומת, עבר לנתיב הימני וחצה את חלקו הראשון של הצומת בנתיב זה. הנתיב הימני מסומן בחצים על הכביש לנסיעה ישר בלבד ואילו הנתיב השמאלי מסומן בחיצים לנסיעה ישר ושמאלה. בהגיע הנאשם לחלקו השני של הצומת, אותת על כוונתו לפנות שמאלה, פנה שמאלה מהנתיב הימני וגרם למכונית טויוטה שנסעה מאחוריו ומשמאלו, לבלום בחדות. השוטר נסע אחרי הנאשם, הורה לו לעצור אחרי הפנייה שמאלה ולאחר שהסביר לו במה הוא מאשים אותו, אמר לו הנאשם שהוא טעה בדרך, כי הוא לא מקומי והיה צריך להגיע לרשפון. השוטר שרטט סקיצה של המקום בגב הדו"ח, בה הדגים את מסלול נסיעת הרכב בו נהג הנאשם.
4. הנאשם העיד בבימ"ש וסיפר שהוא נסע בנתיב השמאלי לפני הצומת הנדון ויתכן שלפני שעבר את חלקו השני של הצומת, אותת על כוונתו לפנות שמאלה ופנה לנתיב השמאלי. הנאשם הכחיש שהפריע לרכב שנסע שם והוסיף שהוא סימן לנהג הרכב שהוא מבקש להכנס שמאלה והנהג איפשר לו. אחרי כן הוא סטה לנתיב השמאלי ופנה שמאלה בצומת. הנאשם הציג סקיצה שעשה ותצלומים מהמקום.
בחקירתו בבימ"ש הודה הנאשם שאמר לשוטר שהוא אינו מקומי ושהוא צריך להגיע לרשפון, מאידך הכחיש שאמר לו שהוא טעה בדרך. הנאשם טען שלא היה רכב משמאלו ואח"כ סתר את עצמו והודה בכך שהיה רכב משמאלו, אלא שהוא ביקש מנהגו לאפשר לו להכנס במרווח לפניו.

5. לאחר ששמעתי את העדים, שקלתי דבריהם והתרשמתי מהופעתם בבית המשפט, מצאתי שעובדות כתב האישום הוכחו בפני
מעל לכל ספק סביר. זאת עשיתי לאחר שהזהרתי את עצמי שמדובר בעדות יחידה במשפט פלילי.

6. השוטר עשה עלי רושם אמין ביותר. זהו שוטר מתנדב אשר בזמנו הפנוי עוזר למשטרה לאכוף את חוקי התנועה. אני מאמינה שהוא ראה את בצוע העבירה אותה תאר בעת שנסע מאחורי הרכב בו נהג הנאשם. המקרה ארע בשעת יום, הראות היתה טובה והוא שמר על קשר עין רצוף עם הרכב בו נהג הנאשם עד לעצירתו. תימוכין לאמון שנתתי בגרסת השוטר מצאתי בעדותו של הנאשם. הנאשם סתר את עצמו: בתחילה אמר שהוא נסע בנתיב השמאלי ומיד אח"כ הוסיף שהוא אותת שמאלה ופנה לנתיב השמאלי. היינו, הוא לא היה מלכתחילה בנתיב השמאלי המסומן לפניה שמאלה, אלא היה בנתיב הימני המסומן לנסיעה ישר בלבד ומשם פנה שמאלה, כפי שהעיד השוטר. הנאשם גם הודה בכך שאמר לשוטר שהוא אינו מקומי ושהוא התכוון להגיע לרשפון, אך הכחיש שאמר לשוטר שהוא טעה בדרך. אני מאמינה שכפי שהשוטר רשם נכון את דברי הנאשם, בהם הודה, כך גם רשם נכון את יתר הדברים. הנאשם הודה בכך שהיה רכב משמאלו ושהוא נכנס לפניו, למרות שבתחילה טען שלא היה רכב משמאלו
7. לאור כל האמור לעיל, אני מעדיפה את גירסת השוטר אשר אפילו מסר את סוג הרכב לפניו סטה הנאשם וגרם לו לבלום בחדות. בנסיבות המקרה, לפי עדות השוטר, נראה לי שחסד עשה השוטר עם הנאשם בכך שלא האשים אותו גם בהפרעה וסיכון התנועה.

8. אשר על כן, הנני מרשיעה את הנאשם בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום: כניסה לצומת שלא בהתאם לסימון החצים שבכביש, עבירה על תקנה 36(ד) לתקנות התעבורה.

ניתנה היום בפומבי, ט"ו באדר, תשס"ז (5 במרץ 2007) במעמד הצדדים.

שדמי אורנה - שופטת

קלדנית: דפנה ענוה









ת בית משפט לתעבורה 21266/07 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' מלכה רונן (פורסם ב-ֽ 05/03/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים