Google

מדינת ישראל - סמארה מאלק, חמידאן מחמוד, דאר אלשיך עדנאן

פסקי דין על סמארה מאלק | פסקי דין על חמידאן מחמוד | פסקי דין על דאר אלשיך עדנאן |

2446/06 פ     12/03/2007




פ 2446/06 מדינת ישראל נ' סמארה מאלק, חמידאן מחמוד, דאר אלשיך עדנאן




1
בתי המשפט

פ 002446/06
בית משפט השלום ירושלים
12/03/2007
תאריך:
כבוד השופטת רבקה פרידמן פלדמן
ס. נשיא
לפני:
מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
נ ג ד

1 . סמארה מאלק

2 . חמידאן מחמוד

(3 . דאר אלשיך עדנאן
)

הנאשמים

גזר - דין - לגבי נאשמים 1 ו- 2

1. הנאשמים הורשעו, על פי הודאתם, בעבירה לפי סעיף 406(ב) לחוק העונשין תשל"ז-1977 ובעבירה לפי סעיף 12(1) לחוק הכניסה לישראל תשי"ב-1952.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בתאריך 11.5.06, סמוך לשעה 11:00, ברח' זרחי ברמות, התפרצו הנאשמים לביתו של המתלונן וביצעו בו גניבה.
הנאשמים הגיעו למקום ברכב הונדה, התפרצו אל הבית על ידי עקירת סורגי החלון, וגנבו שעונים, תכשיטים ובהם טבעות יהלומים, שני מכשירי דיסקמן, מצלמה, ווקמן, מחשב נייד, מודם מחשב, בשמים, משחקים אלקטרוניים, בגדים, כסף מזומן בסך כ- 12,000 ₪, 8,000 דולר ותווי קניה בשווי כ- 2,800 ₪.
הנאשמים העמיסו את הרכוש הגנוב על הרכב ונסעו, אולם משהבחינו בשוטרים הדולקים אחריהם, החל נאשם 3 (על פי העובדות המוסכמות כמפורט בפרוטוקול) בנסיעה מהירה ומסוכנת, שבסופה פגע בעמוד והרכב נתקע במדרגות. הנאשמים ירדו מהרכב ונמלטו, ונתפסו לאחר מרדף רגלי.
באותה עת היה בידי נאשם 3 פטיש חמישה ק"ג.

2. נאשם 3 הודה עוד בראשית ההליכים במעשים המיוחסים לו, בכתב אישום אשר כלל גם החזקת כלי פריצה, ונדון, ביום 12.9.06, למאסר למשך 20 חודשים ומאסר על תנאי למשך 6 חודשים. ערעור שהגיש על גזר הדין נדחה.
בענינו של נאשם זה נלקחו בחשבון לחומרה מעשיו של הנאשם. לזכותו נלקחה בחשבון הודאתו המיידית במעשים, גילו הצעיר, ושהיה במעצר בית מלא במשך מספר חודשים.

3. הנאשמים בעניננו נכנסו לישראל שלא כחוק, לצורך ביצוע עבירה. הם הגיעו סמוך לביתו של המתלונן כשהם נעזרים ברכב, התפרצו לביתו של המתלונן תוך עקירת סורג החלון, וגנבו רכוש רב כמפורט לעיל. רק העובדה שבמקום היו אנשי משטרה, מנעה השלמת ביצוע העבירה והעברת הרכוש הגנוב אל שטחי הרשות, במקום בו לא היה ניתן למצאו.
מעשיהם של נאשמים נעשו לאור יום, תוך פגיעה בפרטיותו של המתלונן, ברכושו ובבטחונו, כאשר סורגים ששם בחלון ביתו לא היה בהם כדי להגן עליו ולמנוע מהנאשמים להכנס לביתו.

4. מהשוואת ענינם של הנאשמים לזה של נאשם 3, ניתן לראות נתון אחד ויחיד לקולא לעומת נאשם 3, והוא העובדה שנאשם 3 הורשע גם בהחזקת כלי פריצה. אולם מדובר בעבירה שענינה שולי יחסית לחלק בו היו כל הנאשמים מעורבים.
אשר לנהיגה הפרועה ברכב - אמנם הוסכם על הצדדים כי נאשם 3 הוא שנהג ברכב המילוט, אולם יש לזכור כי כל הנאשמים הגיעו ברכב ועזבו באותו רכב, כאשר ניתן להניח כי נלקחה בחשבון אפשרות שיאלצו להשתמש ברכב להמלט מהמשטרה, כפי שנעשה בסופו של דבר. יש לזכור כי מדובר בעובדות המופיעות אמנם בכתב האישום, אולם גם נאשם 3 לא הורשע בגינן בכל עבירה נוספת.

לעומת זאת, יתר הנתונים של הנאשמים חמורים משל נאשם 3:
ראשית, נאשם 3 צעיר משני הנאשמים האחרים.
שנית, נאשם 3 הודה לפני הנאשמים האחרים.
שלישית, לנאשם 3 היתה הרשעה קודמת אחת בלבד, בשבל"ר ושהיה בלתי חוקית, בגינה ריצה 4 חדשי מאסר בפועל.
לנאשם 1 מספר הרשעות קודמות בעבירות התפרצות למקום מגורים וגניבה, החזקת אגרופן והפרעה לשוטר במילוי תפקידו וכן עבירה נוספת של התפרצות למקום מגורים וגניבה, כשלכולן נלווית שהיה בלתי חוקית בישראל. נראה כי נאשם זה עשה מינהג לעצמו להכנס לישראל ללא היתר לשם ביצוע עבירות כנגד הרכוש. בגין העבירות הקודמות ריצה הנאשם מספר ענשי מאסר בפועל. העבירות הנוכחיות בוצעו כאשר מאסר על תנאי תלוי ועומד נגדו.
לנאשם 2 גם כן שורה של הרשעות קודמות בפריצה לרכב בכוונה לגנוב, בגניבת רכב והפרעה לשוטר, בתפרצויות למקום מגורים, כל זאת גם כן תוך כניסה לישראל בניגוד לחוק. גם נאשם זה ריצה מספר ענשי מאסר בפועל, אשר לא הרתיעו אותו מלשוב ולבצע עבירות. כך גם מאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד נגדו.
בנסיבות אלה, בנוסף להפעלת המאסרים המותנים, ראוי כי ענשם של נאשמים 1 ו- 2 יהיה חמור משל נאשם 3, תוך התחשבות גם בעונש שנגזר על נאשם 3.

לקולא יש להתחשב גם בהודאתם של הנאשמים, וכן בטיעוני באת כוחם לגבי אלימות שנקטו נגדם השוטרים שעצרו אותם.

לאור האמור לעיל אני דנה כל אחד מהנאשמים כמפורט להלן:

לגבי נאשם 1:
א. מאסר למשך 26 חודשים. מתקופת המאסר יש לנכות את ימי מעצרו של הנאשם מיום 11.5.06 ועד היום.
ב. אני מפעילה במצטבר מאסר על תנאי למשך 5 חודשים שנגזר על הנאשם בת"פ 1950/03 של בית משפט השלום בירושלים.
סך הכל ירצה הנאשם 31 חודשי מאסר מיום 11.5.06.
ג. מאסר על תנאי למשך 6 חודשים, אותו לא ירצה הנאשם אלא אם יעבור, תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר, כל עבירה כנגד הרכוש, כל עבירה לפי פרק י"א סימן ה1 לחוק העונשין וכל עבירה על חוק הכניסה לישראל.
לגבי נאשם 2:
א. מאסר למשך 26 חודשים. מתקופת המאסר יש לנכות את ימי מעצרו של הנאשם מיום 11.5.06 ועד היום.
ב. אני מפעילה במצטבר מאסר על תנאי למשך 6 חודשים שנגזר על הנאשם בת"פ 5653/03 של בית משפט השלום בירושלים.
סך הכל ירצה הנאשם 32 חדשי מאסר מיום 11.5.06.
ג. מאסר על תנאי למשך 6 חודשים, אותו לא ירצה הנאשם אלא אם יעבור, תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר, כל עבירה כנגד הרכוש, כל עבירה לפי פרק י"א סימן ה1 לחוק העונשין וכל עבירה על חוק הכניסה לישראל.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום כ"ב באדר, תשס"ז (12 במרץ 2007) במעמד ב"כ המאשימה, עו"ד שי אדרי, הנאשמים, ונציג ממשרדה של עו"ד עטיה ומתורגמן בית המשפט.

רבקה פרידמן-פלדמן, סגן-נשיא
ב"כ המאשימה: אני מבקש לקבוע דיון לגבי חילוט הרכב. אבקש להשמיד את הפטיש ואת הציפיות לרכב ואת הכריות וכן בגדים, כמו כן 1,500 דראכמות לחלט וכסף שנתפס - 266 ₪ אבקש החלטה של בית המשפט שיוחזרו למתלונן ובמידה ולא, להשאיר לשיקול דעת קצין החקירות.
החלטה
לגבי המוצגים, למעט הרכב - כמבוקש לעיל.

לגבי הרכב - נקבע לדיון ליום 28.5.07 בשעה 10:00.

מאחר שב"כ הנאשמים הודיעה כי אין לנאשמים 1 ו - 2 כל טענה לגבי זכויות ברכב, תדאג המאשימה לזימון נאשם 3 ולזימון הבעלים הרשום של הרכב.

המזכירות תזמין מתורגמן לערבית.

ניתנה היום כ"ב באדר, תשס"ז (12 במרץ 2007) במעמד המתייצבים.

רבקה פרידמן-פלדמן, סגן-נשיא

002446/06פ 130 ענת יניר








פ בית משפט שלום 2446/06 מדינת ישראל נ' סמארה מאלק, חמידאן מחמוד, דאר אלשיך עדנאן (פורסם ב-ֽ 12/03/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים