Google

מיכה ויזל - קינג דיוויד השקעות ונכסים (1992) בע"מ , אדוארדו שלם , מאיר פנחסי , דודו דקר עבודות בנייה ואינסטלציה בע"מ , דודו נמיט

פסקי דין על מיכה ויזל | פסקי דין על קינג דיוויד השקעות ונכסים (1992) | פסקי דין על אדוארדו שלם | פסקי דין על מאיר פנחסי | פסקי דין על דודו דקר עבודות בנייה ואינסטלציה | פסקי דין על דודו נמיט |

38474/05 א     22/03/2007




א 38474/05 מיכה ויזל נ' קינג דיוויד השקעות ונכסים (1992) בע"מ , אדוארדו שלם , מאיר פנחסי , דודו דקר עבודות בנייה ואינסטלציה בע"מ , דודו נמיט




1
בתי המשפט
א 038474/05
בית משפט השלום תל אביב-יפו
בש"א 171910/06

22/03/2007
תאריך:
כב' השופטת ניב ריבה

לפני:

מיכה ויזל

בעניין:
תובע
נ ג ד
1. קינג דיוויד השקעות ונכסים (1992) בע"מ

2. אדוארדו שלם

3. מאיר פנחסי

4. דודו דקר עבודות בנייה ואינסטלציה בע"מ

5. דודו נמיט

6. יורם דודו
7. אבנר איתן
8. גרשון שירהן

נתבעים
החלטה

1. התובע הגיש בקשה לראות את המסירה אשר בוצעה לידי מר יורם דודו (להלן: "מיופה הכח") כמסירה כדין למר גרשון שירהין (להלן: "הנתבע").

2. התובע, ביחד עם 14 אנשים נוספים, רכשו מגרש בן 1600 מ"ר ברעננה, לצורך בניה.
הרוכשים התקשרו בהסכם ניהול עם חברת בניה לצורך ביצוע הבניה.
התביעה הוגשה כנגד חברת הבניה ומנהליה, חב' האינסטלציה ומנהליה, קבלן השלד, והנתבע נושא בקשה זו.

3. על פי הנטען בכתב התביעה, היה הנתבע הבעלים והמחזיק בדירת הגג שנבנתה על המגרש, וכי זכאי היה על פי הסכם החלוקה בין הבעלים, לזכות ב- 25% , 11 מ' 1600 מ"ר, בעוד שזכה בפועל ב- 230.45 מ"ר.

4. התובע טוען כי על פי הסכם הניהול נקבע מיופה הכוח של הנתבע, ולכן, יש לראות המצאת כתב התביעה לידי מיופה הכוח , כהמצאה כדין. תשובתו של מיופה הכוח, כי ייפוי הכח מכוח הסכם הניהול הסתיים כאשר מכר הנתבע את זכויותיו במקרקעין לצד ג'. (עובדה הידועה לתובע ואף צוינה בכתב התביעה).

5. הנני מקבלת טענתו של מיופה הכוח, כי העובדה ששימש ככתובתו של הנתבע במהלך תקופת הניהול ולאחריה, איננה מקנה לו החובה, או הזכות לקבל כתבי בי-דין בשם הנתבע. ואולם, התובע צרף גם יפוי כוח, אשר אותר בתיק העירייה, ואשר בו הסמיך הנתבע את מיופה הכוח באופן כללי לייצגו, בכל דבר ועניין.

6. מיופה הכוח טען כי יפוי כוח זה אבד עליו הכלח, וכי מעת שהסתיים העניין שלשמו ניתן, בטלה שליחותו .בעניין זה הנני דוחה טענתו.
תקנות סדר הדין האזרחי קובעות כי "ההמצאה תהא ככל האפשר מבחינה מעשית לנמען גופו, אולם אם יש לו מורשה לקבלת כתבי בי-דין לשם המצאה לפי תקנות אלה - דיה ההמצאה למורשה, ואם יש לו עורך דין, דיה ההמצאה לעורך הדין או למתמחה שלו, או בהנחה במשרדו, והכל אם לא הורה בית המשפט הוראה אחרת."

זוסמן מציין בספרו בעמ' 234:
"בעל דין שמינה מורשה לקבלת כתבי בי-דין: תקנה 477 אינה דורשת שיהא גם
רשאי להגן על מרשו ולייצגו לפני בית המשפט. חזקה על המורשה שיעביר את
הכתב למרשו וזה ידאג לייצוגו."
7. "העקרון העומד מאחורי דרך המצאה זו הוא שהמורשה יהא כזה אשר ייתן מקום ליצירת ההנחה שהוא עומד בקשר עם מרשהו, או שיש לאל ידו כדי להתקשר עימו ולהביא לידיעתו את דבר ההליכים שיזמו נגד המרשה.
המורשה צריך להיות כזה הנותן יסוד להניח שהוא ודאי, או קרוב לוודאי, יעביר לנמען את המסמכים שהומצאו לו בשבילו." (ר' ע"א 403/64 שרה וחנן לוינסון ואח' נ' חברת בית תמר בע"מ יט(1) 108).

8. יפוי הכוח הנוטריוני שצורף לבקשה לראות המסירה כמסירה כדין, מקנה למיופה הכוח לפעול את כל הפעולות המשפטיות ואחרות בשמו של מיופה הכוח. ס. 26 מתיר לו "לקבל בשמי ובמקומי כל דואר רשום או אחר או חבילות דואר ולחתום על קבלות בקשר לכך." לא מצאתי ביפוי הכוח הגבלה של הזכות לעניין המקרקעין נושא התובענה. אם כך הוא, ואם טוען מיופה הכוח כי משנמכרה דירת מיופה הכוח, בוטלה גם ההרשאה, שומה היה עליו לטעון טענות עובדתיות אלו בתצהיר.

9. לפיכך, הנני מורה למיופה הכוח מר יורם דודו, לדאוג להגשת כתב הגנה לנתבע 8, תוך 45 יום מהיום , שאם לא כן, יינתן

פסק דין
כנגדו.

ניתנה היום ג' בניסן, תשס"ז (22 במרץ 2007) בהעדר הצדדים

________________
ניב ריבה
- שופטת








א בית משפט שלום 38474/05 מיכה ויזל נ' קינג דיוויד השקעות ונכסים (1992) בע"מ , אדוארדו שלם , מאיר פנחסי , דודו דקר עבודות בנייה ואינסטלציה בע"מ , דודו נמיט (פורסם ב-ֽ 22/03/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים