Google

מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א - אלוני מיכאל מרק

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ענף התנועה ת"א | פסקי דין על אלוני מיכאל מרק

32019/06 ת     16/04/2007




ת 32019/06 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' אלוני מיכאל מרק




6


בתי המשפט

בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
ת 032019/06


בפני
כבוד השופטת א. שדמי

תאריך:
16/04/2007




בעניין:
מדינת ישראל
, ענף התנועה ת"א

המאשימה

נ ג ד


אלוני מיכאל מרק

הנאשם

ע"י ב"כ עו"ד סילביה אלוני



הכרעת - דין

1. הנאשם הואשם בעבירה של אי ציות לתמרור ב-37, בניגוד לתקנות 22(א) ו- 64(ד) לתקנות התעבורה.

2. הנאשם כפר בביצוע העבירה באמצעות ב"כ – עו"ד אלוני.

3. שמעתי את עדותה של השוטרת אשר כתבה לנאשם את הדו"ח (ת/1), כדלקמן: בתאריך 26.12.05, יום ב' בשבוע, שעה 15:30 בערך, היא עמדה בתפקיד ברחוב הרוגי המלכות בת"א, ליד בית מספר 14, שנמצא, לדבריה, בערך מול הצומת עם רחוב עולי הגרדום. ממקום עמידתה היה לה שדה ראיה לרחוב עולי הגרדום למרחק של כ- 5 מ' לפני קו העצירה, בכוון נסיעת הנאשם. לדבריה, היא ראתה את הרכב, בו נהג הנאשם, נוסע ברחוב עולי הגרדום ופונה ימינה לרחוב הרוגי המלכות לכוון משמר הירדן. בכוון נסיעתו של הנאשם היה מוצב תמרור עצור לפני הצומת הנ"ל והנאשם לא ציית לו ולא עצר, לא לפני קו העצירה ואפילו לא במקום בו ניתן לראות את התנועה בדרך החוצה. הנאשם פנה, לדבריה, בנסיעה שוטפת ורצופה, מבלי לעצור כלל. השוטרת הורתה לנאשם לעצור בסמוך אליה, הסבירה לו מהות העבירה ורשמה את תגובתו כדלקמן: "עצרתי בקו העצירה עצירה מלאה".
בעדותה בבימ"ש שירטטה השוטרת סקיצה של המקום (נ/1).
4. הנאשם העיד בבימ"ש וטען שלשוטרת לא היה שדה ראיה פתוח לכוונו ולכן היא לא יכלה לראות אם הוא עצר. הנאשם התיחס למקום עמידת הניידת למרות שהשוטרת אמרה שהיא לא עמדה ליד הניידת בעת שראתה אותו מבצע את העבירה. הנאשם הוסיף וטען שהוא לא הכיר את המקום בו נסע, לכן נסע באיטיות כי חיפש את שם הרחוב ומספר בית מסוים. אחרי שעצר והסתכל אל שם הרחוב, הוא התקדם ועצר עצירה מוחלטת בקו העצירה. לאחר מכן פנה ימינה. אחרי כ- 10-15 מ' עצרה אותו השוטרת, ליד תחנת האוטובוס. הנאשם הציג תצלומים ומפה של המקום (נ/2 עד נ/4).

5. לאחר ששמעתי את העדים, שקלתי דבריהם והתרשמתי מהופעתם בבית המשפט, מצאתי שעובדות כתב האישום הוכחו בפני
מעל לכל ספק סביר. זאת עשיתי לאחר שהזהרתי את עצמי שמדובר בעדות יחידה במשפט פלילי.

6. השוטרת עשתה עלי רושם אמין. היא עמדה שם בתפקיד לצורך אכיפת חוקי התנועה בכלל והציות לתמרור העצור, בפרט. אני מאמינה לה שממקום עמידתה היא ראתה בבירור את ביצוע העבירה. לא סביר בעיני שהשוטרת תעמוד במקום ממנו אינה יכולה להבחין בביצוע העבירה לשמה היא עומדת במקום. הנאשם בחר להציג תצלומים אשר לא צולמו ממקום עמידת השוטרת ולא נראה בהם שדה הראיה של השוטרת. מצילום נ/4 שהוצג נראה בבירור תמרור העצור ורחוב עולי הגרדום למרות שנראה שצולם ממרחק רב, לכאורה ומזוית שונה מזוית מקום עמידת השוטרת. גם לפי תצלום זה אני מאמינה שניתן להבחין ברכב הנוסע ברחוב עולי הגרדום אם הוא עוצר לפני קו העצירה, אם לאוו. תימוכין לאמון שנתתי בגרסת השוטרת מצאתי בעדותו של הנאשם שאמר שהוא עצר על מנת לחפש כתובת, לכן סביר להניח שהוא לא עצר שוב לפני קו העצירה בטרם פנה ימינה.

7. לאור האמור לעיל, העדפתי את גרסת השוטרת על פני גרסת הנאשם והרשעתי אותו בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום: אי ציות לתמרור ב-37, בניגוד לתקנות 22(א) ו- 64(ד) לתקנות התעבורה.

ניתנה היום בפומבי, כ"ח בניסן, תשס"ז (16 באפריל 2007) במעמד הצדדים.

שדמי אורנה - שופטת

קלדנית: דפנה ענוה








ת בית משפט לתעבורה 32019/06 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' אלוני מיכאל מרק (פורסם ב-ֽ 16/04/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים