Google

בנימין סידי - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על בנימין סידי | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

1992/06 בל     17/04/2007




בל 1992/06 בנימין סידי נ' המוסד לביטוח לאומי




1


בתי הדין לעבודה
בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת

בל 001992/06

17/04/2007




בפני
: כב' השופטת עידית איצקוביץ


בעניין:
בנימין סידי





המערער



- נ ג ד -



המוסד לביטוח לאומי



ע"י ב"כ עו"ד
ס. קאסם
ואח'
המשיב

פסק דין


1. ועדה רפואית לעררים מיום 18.5.06 קבעה כי אין החמרה במצבו של המערער כתוצאה מהפגיעה בעבודה מיום 2.2.86.
כנגד החלטה זו הוגש הערעור שבפני
י.

2. לטענת המערער הוא סובל מהחמרת מצב ברגל שמאל ונקבעה לו נכות כללית בשיעור 35%. המערער נבדק על ידי רופא תעשייה אורטופד, אשר קבע כי יש החמרה במצבו. לטענתו, הוא אינו מסוגל ללכת, לעמוד הרבה זמן או לעלות במדרגות. כמו-כן, אין הוא יכול לשון בלילה בשל הכאבים מהם הוא סובל.

3. לטענת ב"כ המשיב, הוועדה שמעה את תלונות המערער והפנתה אותו לצילומים שבוצעו ב-23.3.06 ומסקנתה הייתה שאכן קיימים שינויים ארטריטיים מתקדמים בברך שמאל, שתועדו בוועדה הראשונה, כאשר לדעת הוועדה מדובר בהליך ניווני של הסחוס שפוגע בברכיים. לטענת ב"כ המשיב, הוועדה נימקה את החלטתה ולא נפל בה פגם משפטי.

4. הוועדה הרפואית לעררים שדן בבקשת המערער לבדיקה מחדש עקב החמרת מצב התכנסה בתאריך 16.3.06, שמעה את תלונות המערער, ערכה לו בדיקה קלינית וביקשה צילומי רנטגן עדכניים וישנים של הברכיים. לאחר מכן, התכנסה הוועדה בתאריך 18.5.06 וציינה כי הצילומים מראים שינויים ניוונים מתקדמים בשתי הברכיים והחמורים יותר בברך שמאל. הוועדה השוותה את הממצאים עם אלה שהיו בפני
הוועדה אשר קבעה את נכותו של המערער בגין הפגיעה בעבודה, מיום 23.12.91, וקבעה כי הצילומים מעידים על שינויים ארטריטיים מתקדמים בברך שמאל, ממצאים שכבר תועדו באותה ועדה משנת 1991. לכן, קבעה הוועדה כי אין החמרה הנובעת מהתאונה, אלא מדובר בתהליך ניווני של הסחוס שפוגע בברכיים.

מעיון בפרוטוקול הוועדה מיום 23.12.91 עולה כי אכן, כפי שצוין על ידי הוועדה לעררים, כבר אובחנו אז שינויים ארטריטיים, כאשר לדעת אותה ועדה מדובר בתהליך ניווני שהתחיל לפני האירוע של התאונה.
הוועדה הנוכחית פעלה כפי שנדרש עת מדובר בוועדה הדנה בבקשה להחמרת מצב, השוותה את ממצאיה לפי בדיקתה הקלינית ובדיקות רנטגן - והגיעה למסקנה כי אותם ממצאים כבר היו קיימים בעת הבדיקה על ידי הוועדה שקבעה נכות יציבה. מדובר בהחלטה מנומקת, לפי שיקול דעתה המקצועי של הוועדה, שבה לא נתגלה כל פגם משפטי.
באשר לטענת המערער על כך שנקבעה לו נכות כללית בגין מצבו בברכיים, יש לציין כי השיקולים לגבי שני אגפי ביטוח הם שונים, מאחר ועל הוועדה הנוכחית היה לקבוע האם קיימת החמרת מצב כתוצאה מהתאונה בעבודה.

5. לאור האמור לעיל, אני דוחה את הערעור.
אין צו להוצאות.

6. כל צד רשאי להגיש בקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים תוך 30 יום מקבלת פסק הדין.

ניתן היום כ"ט בניסן, תשס"ז (17 באפריל 2007) בהעדר הצדדים.

עידית איצקוביץ
, שופטת








בל בית דין אזורי לעבודה 1992/06 בנימין סידי נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 17/04/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים