Google

מדינת ישראל - רפאל רופולוביץ

פסקי דין על רפאל רופולוביץ

7011/06 ת     03/05/2007




ת 7011/06 מדינת ישראל נ' רפאל רופולוביץ




8


בתי המשפט

בית משפט לתעבורה חיפה
ת 007011/06


בפני
:
כב' השופט ש' יציב

תאריך:
03/05/2007


בעניין:
מדינת ישראל

המאשימה

- נ ג ד -


רפאל רופולוביץ
ת"ז 5402390
הנאשם

נוכחים:
התובע – רס"מ סלע
הנאשם – בעצמו

הכרעת דין

1. כתב האישום
על פי המיוחס לנאשם הוא נהג ברכב ולא ציית לתמרור ב' – 37 שהיה מוצב בדרך בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר רכבו לפני קו העצירה ובמקום בו ניתן לראות את התנועה, עבירה על תקנה 22 (א') לתקנות התעבורה, תשכ"א – 1961 (תק"ת).

2. תמצית הראיות הרלוונטיות
עד התביעה, רס"מ ישראל אלון (השוטר), אשר ערך את דו"ח התנועה (ת/1), אישר את נכונות תוכנו בעדותו.
מת/1 עולה כי בתאריך 06/04/05 בשעה 10:20 נהג הנאשם ברכב פרטי ברחוב קישון בחיפה והגיע לצומת עם רחוב יל"ג (הצומת). בצומת פנה שמאלה ונעצר על ידי השוטר שעמד ברחוב יל"ג סמוך לבניין 19 – 21. ברחוב קישון מוצבים שני תמרורי ב' – 37 משני צדי הכביש וכן מסומן קו עצירה לפני הצומת. הנאשם כשהתקרב לצומת האט מעט את מהירות נסיעתו, אך לא ציית לתמרור ב' – 37.
במקום המיועד לרישום דברי הנהג בת/1 רשם השוטר מפי הנאשם:
"1. אני כן עצרתי.
2. במקום שעצרתי אין ראות טובה וגלשתי קדימה בגלל
רכב שמסתיר שנמצא בכיוון דרום".
במסגרת החקירה הנגדית אישר השוטר כי ברחוב יל"ג יש מקומות חניה מוסדרים בצד שמאל הרחוב לפני הצומת ואחרי הצומת. לא זכר אם כל מקומות החניה היו תפוסים.
הנאשם טען בפני
השוטר כי ברחוב יל"ג, מימין לצומת, חנה רכב משא גבוה שהפריע לנאשם לראות התנועה המגיעה מכיוון מזרח. על כך השיב השוטר כי רשם שלא היה כל דבר שהפריע לנאשם לראות את התנועה המגיעה מאותו כיוון. משנשאל איך ממקום עמידתו הוא יכול לדעת מה מפריע לנהג המגיע לצומת מכיוון רחוב קישון לראות את התנועה שמגיעה מצד ימין שלו (ממזרח ש"י), השיב כי הוא מספר פעמים בשבוע נוהג ברכב באותה צומת והוא מכיר את מצב שדה הראיה בצומת. אישר כי ברחוב יל"ג 23 יש תחנת עצירה לאוטובוסים.

הנאשם העיד כי נהג במקום. ברחוב יל"ג, מזרחית לצומת ובסמוך לקו העצירה חנה רכב מסחרי גבוה והוא לא יכול היה לראות את התנועה שהגיע מכיוון מזרח. לכן, לאחר שעצר, המשיך בנסיעה איטית במורד הרחוב לתוך רחוב יל"ג ופנה שמאלה. לאחר כעשרים עד שלושים מטרים עצר אותו השוטר. לדעת הנאשם מהמקום בו עמד השוטר הוא לא יכול היה לראות את הרכב. כמו כן מהמקום בו עמד השוטר הוא לא יכול לדעת מה חוסם את שדה הראיה לכיוון מזרח של הנהג המגיע לצומת מכיוון רחוב קישון. מסר כי קו העצירה נמצא בקו הצומת וכשעצר, המרחק בין מקום מושבו בתוך תא הנהג ועד קו העצירה היה שניים עד שלושה מטרים.

3. דיון
בת/1 ציין השוטר כי העבירה המיוחסת לנאשם היא עבירה על סעיף 67 (א') לתק"ת. זו טעות. העבירה של סעיף 67 (א') מתייחסת לנהג המתקרב למעבר חציה שהולכי רגל חוצים בו ולא מאפשר להם להשלים מעבר החציה בבטחה.
מכיוון שמדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט והנאשם ביקש להשפט, בכתב האישום המודפס, שנשלח לנאשם, נרשם כי העבירה המיוחסת לו היא עבירה בניגוד לתקנה 22 (א'). תקנה 22 (א') היא עבירה של אי ציות להוראות הניתנות בתמרור. ההוראה של תמרור ב' – 37 היא "עצור ותן זכות קדימה לתנועה בדרך החוצה שלפניך". אין הוראה בתמרור היכן לעצור. ההוראה היכן לעצור היא הוראת תקנה 64 (ד'):
"... ... ... ... יעצור במקום שיוכל לראות את התנועה בדרך
החוצה ואם סומן קו עצירה – לפני קו העצירה... ... ... ...".
מן הראוי כי בניסוחי כתב אישום יקפידו המנסחים על רישום התקנה המתאימה. יחד עם זאת החלטתי להרשיע הנאשם בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום וזאת מכיוון שהשוטר ציין בדו"ח כי הנאשם רק האט את מהירות נסיעתו ולא ציית לתמרור ב' – 37, היינו לא עצר ולכן אם אמנם העובדות נכונות ניתן להרשיע הנאשם על עבירה בניגוד לתקנה 22 (א') – אי ציות לתמרור.
הנאשם העיד כי עצר במרחק מה מקו העצירה והמשיך בנסיעה איטית במורד הרחוב בגלל משאית שחסמה את שדה ראייתו למזרח ורק לאחר מכן פנה.
השוטר עשה עלי רושם מהימן. החקירה הנגדית לא הצליחה לערער אמינותו והחלטתי להרשיע הנאשם בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום וזאת בהיותי ער לכך כי מדובר בעדות יחידה.
הודע בפומבי לנוכחים דלעיל ט"ו באייר, תשס"ז (3 במאי 2007).

ש' יציב
- שופט

התובע טוען לעונש:
מגיש גליון הרשעות קודמות. הוגש וסומן ת/2. הרשעה זהה שגם בה ניהל משפט. אבקש קנס שלא יפחת מ - 750 ₪.

הנאשם:
אין לי מה לומר.

גזר דין
הנאשם נוהג משנת 1976, לחובתו 16 הרשעות קודמות. לאור מהות העבירה והרשעותיו הקודמות של הנאשם:
אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 750 ₪.
תשלום הקנס בתוך 30 ימים.
הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שובר תשלום.
זכות ערעור תוך 45 יום.
הודע בפומבי לנוכחים דלעיל 03 במאי, 2007 (ט"ו באייר תשס"ז).

ש' יציב
– שופט
הקלדנית: פ.ש








ת בית משפט לתעבורה 7011/06 מדינת ישראל נ' רפאל רופולוביץ (פורסם ב-ֽ 03/05/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים