Google

גנאים תהאני רסמי, בטה סוהיל עבד אלחפיז - שר הפנים בממשלת ישראל, משרד הפנים

פסקי דין על גנאים תהאני רסמי | פסקי דין על בטה סוהיל עבד אלחפיז | פסקי דין על שר הפנים בממשלת ישראל | פסקי דין על משרד הפנים |

2332/04 עתמ     17/10/2004




עתמ 2332/04 גנאים תהאני רסמי, בטה סוהיל עבד אלחפיז נ' שר הפנים בממשלת ישראל, משרד הפנים




בעניין:
8



בתי המשפט


בימ"ש לעניינים מינהליים חיפה
עתמ002332/04


בפני
:
ח. פיזם
- ס. נשיא
תאריך:
17/10/2004





בעניין
:
1. גנאים תהאני רסמי
, ת.ז. 029785219
2. בטה סוהיל עבד אלחפיז
, ת.ז. 905174934



ע"י ב"כ עו"ד
סיף אלדין

העותרים

נ
ג
ד


1. שר הפנים בממשלת ישראל
2. משרד הפנים



ע"י ב"כ עו"ד
פרקליטות מחוז חיפה

המשיבים

פסק דין

1.
עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, להורות למשיבים ליתן טעם מדוע לא יעתרו לבקשתה של העותרת 1 (חולת כליות) למתן הרשאה ורישיון ביקור עבור העותר מס' 2 (המתגורר בתחומי הרשות הפלשתינאית) לאפשר כניסתו לישראל לצורך סדרת בדיקות והתאמות במחלקת ההשתלות של בית החולים בלינסון, כדי לבדוק התאמת תרומה כליה של העותר 2 לעותרת (הוא הוזמן לבדיקה ליום 13/10/04). העתירה הוגדרה: "עתירה מינהלית דחופה מאוד". מפאת הדחיפות קבעתי את העתירה לשמיעה מוקדמת ביום 13/10/04 שעה 08:00 (התיק הובא לעיוני רק ביום 12/10/04, מסיבות טכניות כנראה).


במהלך הדיון ובהסכמת הצדדים ביררה ב"כ המשיבים עם בית החולים בלינסון (על שם רבין) את דחיפות הבדיקה והתברר שניתן לדחות את הבדיקה לקראת תהליך של השתלה. יתרה מכך, אין מדובר בבדיקה אחת אלא בסדרת בדיקות שעשויה להימשך תקופה ארוכה יחסית. יתרה מכך, טרם הוחלט האם העותרת מתאימה להשתלה או עדיף בשבילה טיפול על ידי דיאליזה. בקיצור, בוודאי מדובר בשאלה רפואית אנושית, אך אין מדובר בעניין מאוד דחוף. לפיכך, הוריתי לדחות את הדיון להיום כדי לאפשר לשמוע את דעתם של המוסמכים לכך מטעם רשויות הבטחון, אשר התנגדו בשעתו, לכניסתו של העותר לישראל מטעמים בטחוניים.

2.
בישיבת היום הופיעה בפני
ב"כ המשיבים והודיעה כי העתירה מתייתרת, שכן ממילא נעצר העותר 2 על ידי שלטונות הבטחון והוא עצור בישראל. אם כך, טוען ב"כ העותרים, אין מניעה שהוא ילקח לבדיקות כנדרש או שהבדיקות יעשו במתקן הכליאה בישראל.


יש הגיון בעמדה שנוקט ב"כ העותרים אלא שההליך כיום איננו קשור למשיבים (שר הפנים ומשרד הפנים
) אלא לשלטונות אשר מחזיקים את העותר 2 במעצר ולאפשרויות של בדיקתו בנסיבות המיוחדות. אין בפני
כל אינפורמציה אם יש סיכון בטיפול בעותר 2 בישראל ואם ניתן לבצע את הבדיקות תוך כדי הליכי המעצר. בעניין זה יהיה על העותרים לפנות לשלטונות המוסמכים כדין ורק בהתנגדות מטעמם, ייתכן שיש מקום להליך משפטי מינהלי.


מכל מקום, בשלב זה, לכאורה, אין המשיבים מתאימים לעתירה.


טרם שמעתי שיש התנגדות לעריכת בדיקות ומה הנימוקים לכך. זאת מחמת שרק עתה נעצר העותר והובא לישראל.


לפיכך ולאור כל האמור לעיל העתירה נדחית. בנסיבות אין צו להוצאות.

3.
ביחד עם זאת, אם אין סיכון בטחוני או שהוא זניח, אינני רואה, לכאורה, סיבה מדוע לא יתאפשר ביצוע הבדיקות כפעולה הומניטרית בסיסית לטובתה של העותרת אזרחית המדינה. כמובן שמה שאמרתי תלוי בנסיבות ובאינפורמציה שאין בידי בית המשפט בשלב זה.

ניתן היום ב' בחשון, תשס"ה (17 באוקטובר 2004) במעמד הצדדים.

ח. פיזם
, שופט
סגן נשיא

עופרה שמאי






עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 2332/04 גנאים תהאני רסמי, בטה סוהיל עבד אלחפיז נ' שר הפנים בממשלת ישראל, משרד הפנים (פורסם ב-ֽ 17/10/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים