Google

מחמוד מחרום - שירות בתי הסוהר

פסקי דין על מחמוד מחרום | פסקי דין על שירות בתי הסוהר

633/05 עעא     25/05/2005




עעא 633/05 מחמוד מחרום נ' שירות בתי הסוהר




בעניין:

4



בתי המשפט



בימ"ש לעניינים מינהליים חיפה
עעא000633/05


בפני
כב'
השופט:
ר. שפירא
תאריך:
25/05/2005


בעניין
:
מחמוד מחרום
ת"ז 032976284 (אסיר בבית סוהר כרמל) (באמצעות שב"ס)
העותר


נ
ג
ד


שירות בתי הסוהר

המשיבה


פסק דין

עניינה של עתירה זו בבקשת העותר, שהוא אסיר המרצה עונשו בכלא כרמל לצאת לחופשה מיוחדת לחתונת אחותו המתוכננת ליום שבת הקרוב, ביום 28/5/05. העותר טוען כי התנהגותו "למופת וללא כל דופי" (סעיף 8 לעתירה), ובנסיבות אלה מבקש הוא כי תינתן לו חופשה לשם השתתפות בחתונה. למען הסדר יצויין כי מדובר במסיבת משפחת הכלה האמורה להתקיים בבית מגורי המשפחה ולא באולם שמחות.

שב"ס הגיש את תגובתו והודיע על התנגדותו לבקשה. יצויין כי בשים לב ללוחות הזמנים שבין מועד הגשת העתירה למועד החתונה הצפוי הסכימה ב"כ העותר לקיום דיון בבית משפט בהעדרו
של העותר.

מתגובת שב"ס עולה כי מדובר באסיר אשר הגיע לכלא כרמל לפני מספר ימים. התנהגותו של העותר קודם לכן בעת שהיה כלוא בקישון הייתה שלילית. העותר הפר הוראות משמעת כאשר החזיק בתאו מכשיר פלא פון ללא היתר. בנוסף, דיווחו גורמי הטיפול על מידע המצביע על מסוכנות, וזאת בתחום האלימות במשפחה. בנסיבות אלה התנגד שב"ס להוצאתו לחופשה כאשר ציין כי לא תהיה התנגדות לאפשר לעותר לארח לביקור פתוח את אחותו ובעלה לעתיד וכן תשקל הוצאתו של העותר לפני או אחרי החתונה בליווי סוהרים לצורך מפגש עם משפחתו.

בנסיבות העניין אינני מוצא מקום להתערב בהחלטת שב"ס. כאמור, התנהגותו של העותר בתקופת מאסרו בבית הכלא בו הוחזק קודם לכן (קישון) לא הייתה תקינה והוא אף הפר הוראות משמעת. בכלא החדש טרם נצבר ניסיון בעניינו מאחר ומדובר באסיר חדש ובנסיבות אלה ההתנגדות להוציאו לחופשה, בטרם ניתן יהיה להעריך את מסוכנותו, היא החלטה סבירה.

אינני מתעלם מחשיבות האירוע המשפחתי של חתונת אחות. אולם כאשר מדובר באסיר שהתנהגותו שלילית וכאשר גורמי הטיפול מדווחים על מסוכנות הטעונה בדיקה וזאת כדי לקבוע אם ניתן לאפשר את הוצאתו לחופשות בכלל, לא כל שכן לאירוע בו יהיו משתתפים רבים, ההחלטה כפי שהחליט שב"ס היא החלטה במסגרת סמכותו ומעוגנת בדין. לא ניתן לומר כי החלטת שב"ס חורגת ממתחם הסבירות המצדיק את התערבותו של בית המשפט לעניינים מינהליים.

אשר על כן ובסיכומו של דבר העתירה נדחית. נרשמה הצהרת שב"ס הן בדבר האפשרות שתינתן לעותר להיפגש עם משפחתו בביקור פתוח בתוך הכלא והן בכל הנוגע להסכמה לאפשר לו לצאת בליווי לפני או אחרי החתונה, שלא במסגרת אירוע רב משתתפים, וזאת כדי להיפגש עם בני המשפחה.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים בדחיפות בפקס'.
ניתן היום ט"ז באייר, תשס"ה (25 במאי 2005) שעה 16:30 בהעדר הצדדים.

ר. שפירא
, שופט

של







עעא בית משפט לעניינים מנהליים 633/05 מחמוד מחרום נ' שירות בתי הסוהר (פורסם ב-ֽ 25/05/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים