Google

מדינת ישראל - דאוד ג'מאל

פסקי דין על דאוד ג'מאל

5480/03 ת     14/06/2007




ת 5480/03 מדינת ישראל נ' דאוד ג'מאל




1


בתי המשפט
בית משפט לתעבורה עכו
ת 005480/03


בפני
:
כב' השופט יעקב בכר

תאריך:
14/06/2007


בעניין:
מדינת ישראל





המאשימה


-נ ג ד-



דאוד ג'מאל





הנאשם

הכרעת דין

1. כנגד הנאשם הוגש כתב אישום לפיו, ביום 21.1.03 בשעה 22:25 שעה שנהג בכביש 70 בין יבור ליסעור ק"מ 64, נהג ברכב הנ"ל ולא ציית להוראות שוטר במדים שהורה לו להיכנס לרכב שעמד בשוליים במקום תאונה ולנסוע מהמקום, עבירה בניגוד לתקנה 23 (א)(1) לתקנות התעבורה, התשכ"א – 1961.

2. הנאשם כפר בעובדות כתב האישום.

3. התביעה הביאה כעד מטעמה את השוטר, רס"ר זיצר אילן עורך הדו"ח והגישה באמצעותו את הדו"ח וכך נכתב בדו"ח ת/1:
" היום ובשעה הנ"ל בהיותי בתפקיד ובמדים בניידת כחול לבן מס' 14592 טפלתי בתאונה בכביש 70 ק"מ 64 במקום התהפך ג'יפ מסוג ניסאן טרנו ועקב התהפכותו חסם חלק מנתיב הנסיעה לנוסעים מדרום לצפון, המקום סומן בשילוט וכן בפנסים מהבהבים ואבוקות תאורה וזאת מכיוון שהמקום היה חשוך לחלוטין והתאונה נרמה בדיוק בעיקול והכביש היה רטוב עקב גשמים, כמו כן על הכביש היה הרבה שמן ודלק, נהג הרכב הנ"ל הגיע למקום התאונה והעמיד את הרכבו קרוב מאד למקום התאונה בשוליים. אני ביקשתי ממנו לעזוב את המקום מפני שהוא מפריע לי בכוונת התנועה במקום , אך הנ"ל סרב בכל תוקף להשמע לי ובמקום לעזוב נסע עם רכבו לכיוון הנגדי תוך חציית קו ההפרדה המסומן על הכביש ונעמד בצד השני כאשר חלק מהרכב על נתיב הנסיעה לכיוון דרום. אני בקשתי מנו מספר פעמים לעזוב את המקום בשל תנאי הכביש עקב התאונה, אך הוא המשיך בסירובו ,כמו כן סירב להציג רישיונות, בשל טיפול קשה בתאונה רשמתי את מספר הרכב בלבד והחלטתי שאת הדוחות נשלח לנהג בדואר".
4. הנאשם בחקירתו בפני
ציין את הדברים הבאים:
"זה היה בינואר 2003 הייתי אצל הורי , נסעתי מאחיהוד לטמרה, לפני צומת יבור היה שם ג'יפ של הרופא שהתהפך באמצע הכביש אני ועוד כמה אנשים עזרנו להזיז את הג'יפ לשער כדי להוציאו מהכביש, אחרי שהזזנו אותו ועזרנו להם לצאת הגענו עד לאמבולנס התבקשתי שאשאר כדי שאשמור על הדברים שלו, העד לא אמר כמה דברים ואני רוצה להוסיף. לגבי אשתי שהיתה עמי התקשרתי כמה פעמים מהטלפון שלי לחבר שלו שהיה אמור להגיע עוד לפני שיגיע הגרר , מה שעזר לי להגיע לרופא זה מספר הטלפון, התקשרתי לחבר שלו אם הוא הגיע. הגיע זיסר שאל מי זה ג'מאל אמרתי לו אני עמדתי ליד האמבולנס היה שוטר שהיה מודע לכך שאני אמור להישאר, הגיע זיסר אחרי שפנה לרכב ושאל את אשתי מי בעל הרכב, לא כמו שאמר בעדותו שהייתי לבדי בלי אשתי והילדים. זה לא נכון. הוא ביקש ממני להזיז את הרכב, יש שם שוליים נשארתי 40 ס"מ מהקו הצהוב יותר ימינה כדי לא להפריע, הוא ביקש שאצא משם, הסברתי לו שאני נשאר כדי לשמור על הדברים שיגיע החבר של הרופא, הוא התעקש עמי, הסתובבתי ירדתי שמאלה לכיוון סחנין ושעב עד שמצאתי פירצה כדי לא לעלות על פס לבן, הסתובבתי וחזרתי חזרה איך שהגעתי הוא ראה שזה אני, עמד עם שוטרת אמר לה תרשמי את מספר הרכב נזמן אותו לביהמ"ש, נכון שהסתובבתי על פס לבן אחרי שהגיע הגרר , הכביש היה סגור לשני צדדים. אחרי שבועיים מגיע אלי הזמנה על שם בעל הרכב ואחרי הדיון הראשון הגיעו עוד 2 דוחות שהיינו אמורים לשלמם".

עד הגנה מס’ 1, ד"ר כמאל אבו ג'באר העיד בפני
את הדברים הבאים:
"התאונה קרתה בחודש ינואר 2003. עבדתי במשך שנתיים בבית חולים רמב"ם בינואר 2003 עברתי לבי"ח זיו בצפת העברתי את הדברים שלי למגורים החדשים, היה לי ג'יפ ניסאן טרנו לפני צומת אחיהוד היה רכב שסטה מהכביש וגרם לי לרדת מהשוליים ואז הרכב שלי התהפך. היינו לבדנו בכביש פתאום הגיע הנאשם שאיני מכירו קודם לכן, אני מודה לו שעזר לי היינו 2 ברכב אני ועוד רופא שעזר לי , אנחנו לא נפגענו חוץ משריטות, אך מד"א החליט לפנות אותנו לבי"ח ביקשתי מהנאשם לעזור לי ובינתיים התקשרתי לחבר שעובד בבי"ח רמב"ם שיבוא מהר וישגיח על הדברים כי היה לי ציוד רב, פוניתי לבי"ח הופתעתי לשמוע ממנו שהשוטר ביקש ממנו להזיז את הרכב, אחרי שהוא הזיז את הרכב רשום לו דו"ח הייתי מופתע שדבר כזה קרה, מדובר באדם שרק רצה לעזור, אמרתי לו שאיני מהאיזור וביקשתי ממנו שיעזור לי, התחילו להתאסף אנשים באיזור התאונה, אני מופתע לשמוע איני מבין מה קרה כאן".

5. בפני
הוצגו 2 גרסאות. לא אדע איזה מבין 2 הגרסאות היא הנכונה, לפיכך החלטתי לזכות את הנאשם מחמת הספק. הנאשם העיד בפני
באומרו שהגיע למקום התאונה על מנת לסייע לנפגעים והוא נדרש להישאר ולהשגיח על הרכב והציוד בו על פי בקשת הנפגע.
גרסה זו נתמכת בעדותו של בעל הרכב, במקרה דנן הנפגע בתאונה, ואף בעדותה של אשתו.
לעומת זאת, השוטרת שהיתה יחד עם עד התביעה לא רשמה כל תרשומת לגבי האירוע ולא העידה, ולכן גירסת עד התביעה לא אומתה בעדות נוספת כפי שאומתה עדותו של הנאשם. אני מאמין שאין לשוטר כל סיבה לטפול על הנאשם אשם שווא, אולם יתכן ובשל הלחץ הרגעי שהיה במקום התאונה, היתה אי הבנה.

לאור האמור, לא שוכנעתי מעל לכל ספק סביר שהנאשם ביצע את העבירה המיוחסת לו בכתב האישום, לפיכך הנני מזכה אותו מאשמה זו.

ניתנה היום כ"ח בסיון, תשס"ז (14 ביוני 2007) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק לצדדים.

יעקב בכר
, שופט

ד.ר005480/03ת 014








ת בית משפט לתעבורה 5480/03 מדינת ישראל נ' דאוד ג'מאל (פורסם ב-ֽ 14/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים