Google

עבד אל גני מרסל - בנק הפועלים בע"מ

פסקי דין על עבד אל גני מרסל | פסקי דין על בנק הפועלים בע"מ

1017/07 עא     18/06/2007




עא 1017/07 עבד אל גני מרסל נ' בנק הפועלים בע"מ




1
בתי המשפט
עא 001017/07
בית משפט השלום עכו
18/06/2007
תאריך:
כב' השופטת פיינסוד-כהן שושנה

בפני
:
עבד אל גני מרסל

בעניין:
המערער
עבדאלגני נימר

ע"י ב"כ עו"ד
-נ ג ד-
בנק הפועלים בע"מ
המשיב
חסין מקס

ע"י ב"כ עו"ד
פסק דין
1. לפני ערעור על החלטת כב' הרשם אוחיון בבקשת רשות להתגונן אשר הגישה המערערת כנגד תביעתו של המשיב (בש"א 1247/07 ת.א. 1327/07). כב' הרשם אוחיון קבע בהחלטתו מיום 21.3.07, כי תנתן למבקשת רשות להתגונן כנגד תביעת המשיב בתנאי שתפקיד בקופת בית המשפט סך של 50,000 ₪ עד לא יאוחר מיום 1.6.07. יש לציין כי החלטתו של כב' הרשם ניתנה מבלי שהתקיים דיון בבקשה בנוכחות הצדדים, אלא על סמך בקשת הרשות להתגונן, התצהיר התומך בה, תגובת המשיב והתצהיר התומך בתגובה.

2. טוענת המערערת כי טעה כב' הרשם עת נמנע מלקיים דיון בבקשה. אילו קיים דיון בבקשה היה יכול להתרשם באופן אישי מן המערערת ודבר זה היה מוצא ביטויו בהחלטתו. יש לדחות טענה זו. תקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד- 1984 (להלן: "התקנות"), מאפשרות לבית המשפט ולרשם להכריע בבקשת רשות להתגונן מבלי לקיים דיון. מתן רשות להתגונן מבלי לקיים דיון אינו טעון אף נימוקים מיוחדים (ראה תקנה 205 לתקנות). כפי שרשאי בית המשפט והרשם להעניק רשות להתגונן ללא קיום דיון, על יסוד הבקשה בלבד, כך רשאי הוא להתנות את מתן הרשות להתגונן בתנאים (תקנה 210 לתקנות). איני מוצאת כי העובדה כי לא התקיים דיון מנעה מן המערערת להעלות מלוא טענותיה. סיכומי טענות אינם המקום להעלות טענות חדשות. את מלוא הטענות יש לפרט בבקשה למתן רשות להתגונן. באשר להתרשמות ממהימנות המערערת, הרי שהחקירה הנגדית בשלב בקשת הרשות להתגונן לא נועדה לצורך התרשמות מהימנותה אלא לצורך מתן אפשרות למשיב למוטט את גרסתה. בשלב בקשת הרשות להתגונן על השופט להימנע מלדון בשאלות מהימנות (ראה לדוגמא ע"א 356/85 משה מגן נ. הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ, פד"י מ"א (3) 319). אומנם ניתן להעלות את השאלה, האם יש לנקוט בדרך דיונית זו במקום בו המשיב בוחר להגיש תצהיר מטעמו התומך בתגובה אולם לא נטען לעניין זה בפני
י.

3. טוענת המערערת כי טעה כב' הרשם בהחלטתו כאשר התנה את בקשת הרשות להתגונן בהפקדה של 50,000 ₪ מאחר והמשיב פעל בחוסר נקיון כפיים עת התיר לאחיה לבצע בחשבונה פעולות נכיון שיקים, ולנהל את חשבונה בעת ההסתבכות הכספית. בכלל הפעולות המערערת מונה חתימה של שמה על גבי שיקים לנכיון, בפני
פקיד בנק. יש לציין כי כל זאת לאחר שבוטלה הרשאתו לפעול בחשבונה והיא הייתה בירדן לצורך לימודיה.

4. ראשית יודגש כי כב' הרשם העניק למערערת רשות להתגונן. התנאת הרשות להתגונן בהפקדה, נומקה על ידי כב' הרשם בהתרשמותו כי סיכויי ההגנה קלושים. גם אם לא אצטרף להערכת סיכויי ההגנה , הרי שסכום ההפקדה אשר נקבע על ידי כב' הרשם מצוי בתחום הסבירות בשים לב לטענות המערערת.

5. המערערת טוענת כי ביטלה הרשאתו של אחיה לפעול בחשבונה באמצע שנת 2005. המשיב מאשר כי ביטול ההרשאה היה עוד בתחילת שנת 2005. המשיב חולק על דברי המערערת כי אחיה הוא שביצע את פעולות ניכיון השיקים לאחר תחילת שנת 2005 וטוען כי היא אשר ביצעה אותן. כאמור בשלב זה אין דנים בשאלת מהימנות. יחד עם זאת, קיימת בעייתיות בטענת המערערת שכן היא טוענת שבאותה תקופה על אף שהותה בירדן, היא אשר ניהלה את החשבון. פעולות ניכיון השיקים להם מתייחסת המערערת נמשכו לאורך תקופה של כארבעה וחצי חודשים. המערערת איננה טוענת כי במהלך תקופה זו חלקה על אמיתות הפעולות ובאה בטרוניה כלשהי לבנק. הספק המתעורר מוצא ביטויו בחיוב והפקדה ובסכום ההפקדה הדומה לקרן השיקים בהם מדובר.

6. המערערת טוענת כי המשיב חייבה בלא חתימתה בסכום של 16,000 ₪. המשיב אינו חולק על כך, אך טוען כי מדובר בתיקון פעולה שגויה. גם טענה זו צריכה לבוא לידי ביטוי בסכום כלשהו בחובת ההפקדה.

7. המערערת טוענת מחד כי ניהלה עסק קטן לממכר חומרי בניין. מאידך, טוענת כי זה מספר שנים היא מצויה בירדן לצורך לימודיה וכי מצבה הכספי קשה ביותר. הספק העולה מן הצורך ליישב עובדות אלה גם הוא בה לידי ביטוי בסכום ההפקדה.

8. המערערת טוענת כי אין לה נכסים למעט רכב מסחרי טנדר איסוזו שנת ייצור 1997 המעוקל ברישום לטובת המשיב. אכן יש בעת קביעת סכום ההפקדה להביא עיקול זה בחשבון. יחד עם זאת, עובדה זו לא נטענה על ידי המבקשת בבקשת הרשות להתגונן שהגישה וכמו כן לא נטען על ידה למעט טיעון כללי של עורך דינה מה שווי הרכב.

9. לאור כל האמור לעיל, הנני קובעת כי דין הערעור להדחות. החלטת כב' הרשם מצויה בתחום הסביר.

10. הנני מחייבת את המערערת בהוצאות המשיב בסך של 1,000 ₪ בתוספת מע"מ.

הסכום ישולם תוך 30 יום שאם לא כן ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

ניתן היום ב' בתמוז, תשס"ז (18 ביוני 2007) בהעדר.
המזכירות תמציא העתק פסק הדין לב"כ הצדדים.

_____________________
שושנה פיינסוד-כהן, שופטת

001017/07עא 114 סימה כהן









עא בית משפט שלום 1017/07 עבד אל גני מרסל נ' בנק הפועלים בע"מ (פורסם ב-ֽ 18/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים