Google

תביעות חדרה -משטרת ישראל - אלמליח יוסף,אלמליח יוסף,מליה דמיטרי,אברגיל יוסי

פסקי דין על תביעות חדרה -משטרת ישראל | פסקי דין על אלמליח יוסף | פסקי דין על אלמליח יוסף | פסקי דין על מליה דמיטרי | פסקי דין על אברגיל יוסי |

1648/99 פ     24/02/2003




פ 1648/99 תביעות חדרה -משטרת ישראל נ' אלמליח יוסף,אלמליח יוסף,מליה דמיטרי,אברגיל יוסי




בעניין:

31



בתי המשפט


בית משפט השלום חדרה
פ
001648/99


בפני
:
כב' השופט סברי מוחסן
- סגן נשיא
תאריך:
24/02/2003




תביעות חדרה -משטרת ישראל
בעניין:

המאשימה





נ
ג
ד





1 . אלמליח יוסף

2 . בן דוד שלמה

3 . מליה דמיטרי

4 . אברגיל יוסי



הנאשמים





ב"כ המאשימה
: עו"ד סיגלר
הנאשמים 1,2,3: בעצמם
הנאשם 4:
אין הופעה
ב"כ הנאשם 3: אין הופעה
נוכחים:


הכרעת דין

אני מזכה את הנאשם 1 מביצוע עבירה של תקיפת שוטר ומעבירות של איום וניסיון לתקיפת עובד ציבור
אני מזכה את הנאשמים 4-2 מכל אשמה.

1.
נגד הנאשמים הוגש כתב אישום המייחס לארבעתם ביצוע עבירות של העלבת עובד ציבור, איום ונסיון לתקיפת עובד ציבור. בנוסף מיוחס לנאשם 1 ביצוע עבירות של הכשלת שוטר ותקיפת שוטר.

2.
כפי שעולה מכתב האישום ביום 8/7/97, ברח' הרצל 38 חדרה בשעה 16:45 לערך ועל רקע רישום דו"ח תנועה לרכבו של הנאשם 1,
איימו הנאשמים על המתלונן שהינו פקח בעיריית חדרה וכן העליבו אותו וזרקו עליו אבנים.

כמו כן, נטען בכתב האישום כי הנאשם 1 ניגש אל המתלונן כשבידו אקדח מסמרים (סעיף 5 לכתב האישום), ותוך כדי שהוא מכוון את האקדח למתלונן, ירה 4 פעמים במטרה לפגוע בו.

3.
המתלונן הזעיק תגבורת ובעקבות קריאת המתלונן הגיע תחילה גיל מטרי, שגם הוא עובד כפקח בעיריית חדרה ולאחר מכן הגיעו שוטרים, בהמשך לאירוע ביקשו מהנאשם 1 להתלוות אליהם לתחנת המשטרה אך הוא סירב ובכך הכשיל את השוטר ובהמשך הנאשם 1 דחף בכח את השוטר קוסינובסקי ובכך תקף את השוטר הנ"ל.

4.
כבר בשלב זה ניתן לומר כי יש מקום לזכות את הנאשם מהעבירה של תקיפת שוטר וזאת לאור עדותו של סמ"ר קוסינובסקי שעל פי כתב האישום הוא השוטר שנדחף ע"י הנאשם וזאת משום שגם בדו"ח שהוגש ע"י העד (ת/3) וגם בעדותו בביהמ"ש אין כל עדות לכך שאכן הנאשם 1 דחף את השוטר קוסינובסקי.

5.
באשר לעבירה של הכשלת שוטר, ברור מההודעה שמסר הנאשם 1 במשטרה וכן מעדותו בביהמ"ש ומעדותם של מספר שוטרים, כי הוא סירב להתלוות לשוטרים גם כאשר הודיעו לו שהוא עצור.

(ראה למשל עמ' 2 שורה 12 להודעת הנאשם 1 ת/1, לפיה אומר הוא "והם דחפו אותי בכח לניידת ואני התנגדתי לכוח הזה").

לאור זאת נראה לי כי העבירה של הכשלת שוטר הוכחה ועל כן אני מרשיע את הנאשם בגינה.

6.
להוכחת אשמתם של ארבעת הנאשמים בעבירות המיוחסות להם העיד המתלונן עצמו, אשר העיד כי כאשר רשם דו"ח למכונית שחנתה במקום אסור לחניה "התחילו לעוף עליו אבנים" (עמ' 18 לפרו' שורה 9) ואז הוא קרא לתגבור והראשון שהגיע לעזרתו היה פקח בשם גילי מטרי, אשר כעולה מעדות המתלונן ראה את הנאשם 1 לוקח אקדח מסמרים והחל יורה על המתלונן (עמ' 18 שורה 14). כמו כן העיד המתלונן כי בנוסף לזריקת אבנים עליו ובנוסף ליריות עליו באקדח מסמרים, הם גם איימו עליו וקיללו אותו (עמ' 18 ש' 17).

מהעדויות שנשמעו בביה"מ ובמיוחד מעדותו של המתלונן עצמו, הנאשמים עבדו בקומה השלישית בהרכבת רעפים, ולפי עדותו היו בגובה של 40 - 30 מ' מהכביש.

הפקח גיל מטרי, שהגיע ראשון לאירוע ולפני שהגיעו השוטרים והוא מאשר ששמע צעקות וקללות בעיקר צעקות של הנאשם 1 ועד זה אישר שנאשם 1 סירב לעלות לניידת.

בניגוד לעדותו של המתלונן, אשר בחקירתו הראשית טען כי הנשם 1 לקח אקדח מסמרים לאחר שהגיע מטרי למקום והחל לירות, אולם העד מטרי עצמו אינו מאשר זאת, דבר הפוגם במהימנותו של המתלונן לכן אני קובע כי התבעיה לא הוכיחה שהנאשם 1 ירה באקדח מסמכים כטענתה בסעיף 5 לכתב האישום.

זאת ועוד, הדברים המפורטים בסעיף 5 לכתב האישום, לא הוכחו כלל שכן מעדותו של המתלונן עולה כי הנאשם 1 ירה עליו מאקדח מסמכים, כשהנאשם 1 היה על הגג ואילו בסעיף 5 לכתב האישום נטען כי הנאשם 1 ניגש אל המתלונן וירה 4 פעמים אל המתלונן במטרה לפגוע בו.

ברור שהעד היחידי אשר יכול להעיד על העובדות המתייחסות לעבירות המיוחסות לכל הנאשמים בנוסף למתלונן הוא הפקח גיל מטרי, אשר בעדותו לא זכר מה עשו יתר הנאשמים מלבד הנאשם 1 אשר שמע אותו העד מטרי מקלל את הפקח.

7.
לאור הסתירות שבין עדותו של המתלונן ובין עדות הפקח מטרי בנקודה מהותית שהיא עניין הירי באקדח מסמרים ולאור העובדה שהמתלונן לא תמך במהלך עדותו כאמור בסעיף 5 לכתב האישום, כאילו הנאשם 1 התקרב אליו לפני שהנ"ל ירה עליו באקדח המסמרים ומאחר ועדותו של המתלונן אינה עקבית אינני מוכן לסמוך עליה.

8.
יחד עם זאת, הנאשם עצמו הודה בהעלבת עובד ציבור ועל כן יש מקום להרשיע את הנאשם בעבירה בה הודה.

9.
סיכומו של דבר, אני קובע כי התביעה לא הצליחה להוכיח את אשמתם של הנאשמים 4-2 באף אחד מהאישומים המיוחסים להם ועל כן אני מזכה את הנאשמים 4-2 מהעבירות שיוחסו להם בכתב האישום.

אני גם מזכה את הנאשם 1 מהעבירות של איום ונסיון לתקיפת עובד ציבור ותקיפת שוטר ואני מרשיע את הנאשם 1 בעבירות של העלבת עובד ציבור והכשלת שוטר.
ניתנה היום כ"ב באדר א, תשס"ג (24 בפברואר 2003) במעמד הנוכחים.


סברי מוחסן
, שופט

סגן-נשיא


מ.ג.
חיה לוי






פ בית משפט שלום 1648/99 תביעות חדרה -משטרת ישראל נ' אלמליח יוסף,אלמליח יוסף,מליה דמיטרי,אברגיל יוסי (פורסם ב-ֽ 24/02/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים