Google

לוי סרג' - אביטל אורן , שומרה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על לוי סרג' | פסקי דין על אביטל אורן | פסקי דין על שומרה חברה לביטוח |

4509/06 א     25/06/2007




א 4509/06 לוי סרג' נ' אביטל אורן , שומרה חברה לביטוח בע"מ




1
בתי המשפט
א 004509/06
בית משפט השלום עכו
25/06/2007
תאריך:
כב' השופטת פיינסוד-כהן שושנה

בפני
:
לוי סרג'
ת.ז. 67717348
בעניין:
התובע
דולי אופיר

ע"י ב"כ עו"ד
- נ ג ד-
1. אביטל אורן
ת.ז. 029466356
2. שומרה חברה לביטוח בע"מ
הנתבעים
בנצי קין ו/או

ע"י ב"כ עו"ד
פסק דין
1. בפני
י תביעת נזקי רכוש אשר נגרמו לתובע בהתנגשות בין רכבי הצדדים אשר אירעה ביום 19/9/06.

בהתאם להסכמת הצדדים, אשר הוגשה וסומנה פ/1, התביעה נדונה עפ"י הוראות סעיף 79א' לחוק בתי המשפט. נשמעו עדויות נהגי שני הצדדים והוגשו המסמכים הרלוונטים.

2. לפניי שתי גרסאות באשר לאופן התרחשות התאונה.

א. נהגת רכב התובע, גב' אירן לוי (להלן: "גב' לוי") טוענת כי כאשר נסעה במגרש החנייה במתחם ביג ברגבה, לפתע החל הנתבע לנסוע לאחור, תוך שהוא יוצא מחנייה הניצבת לכיוון הנסיעה. החלק אחורי - שמאלי של מכוניתו פגע בחלק אחורי-שמאלי של מכוניתה, וגרם לנזק המתואר בחוו"ד השמאי מטעמה ובתמונות שהוגשו.

ב. הנתבע (להלן: "מר אביטל") טוען כי מכוניות היתה בעצירה מוחלטת בשורה של חניות ניצבות בכיוון הנסיעה. מנוע מכוניתו היה כבוי. הוא ישב וקרא עיתון, תוך שהוא ממתין לתורו בחברת סלקום. לפתע חש חבטה בחלק אחורי שמאלי של מכוניתו וראה את מכוניתה של גב' לוי נוסעת מהמקום. לגרסתו, גב' לוי ניסתה להכנס למרווח חנייה לצידו, היא נסעה אחורנית אולם משראתה שאיננה יכולה לצאת ממכוניתה, נסעה קדימה ותוך כדי יציאתה, פגעה בפינה שמאלית אחורית של מכוניתו.

3. לאחר שבחנתי את שתי גרסאות הצדדים, נחה דעתי כי מאזן ההסתברויות נוטה להעדפת גירסת גב' לוי על פני גירסתו של מר אביטל.

4. להלן עיקר טעמי -

א. מר אביטל מעיד כי ישב במכוניתו בחנייה. לגרסתו "החנייה היתה מלאה היה רווח צפוף". היה רווח צפוף ומצד שני הוא מעיד כי התאונה אירעה שעה בה גב' לוי ניסתה להכנס לחנייה לידו. כמו כן, הוא מעיד כי לא ראה את כל ההתרחשות אך יודע לספר כי הדבר אירע לאחר שגב' לוי נכנסה עם מכוניתה לרווח שלצד מכוניתו "ראתה שאינה יכולה לפתוח את הדלת וכנראה שבאה לצאת חזרה, נצמדה לאוטו ושברה את הפנס וגרמה למעיכה בכנף השמאלית". לגרסתו הספיקה גב' לוי לעשות כל זאת ולהמשיך לנסוע בטרם ראה אותה לראשונה. אין כל הסבר מדוע על אף שלא ראה את התרחשות התאונה, לא קרתה התאונה למשל כאשר ניסתה להכנס לחניה, לדוגמא. אין כל הסבר כיצד לאחר שהרגיש מר אביטל את המכה והמעיכה, לא ראה מיד את המכונית של גב' לוי אלא רק לאחר שהספיקה להתישר כמשורטט בנ/1.

ב. אומנם קיימים גם מכשולים בגרסת הגב' לוי. אכן קיים חוסר סבירות מסוים בשרטוט ששרטטה ת/1 שכן, אם נסעה כל כך צמוד למכונית הנתבע, כיצד הצליחה מכונית הנתבע לצאת אחורה בזווית ולפגוע במכוניתה. יחד עם זאת, ברור הוא כי הסקיצה אינה משקפת מרחקים מדויקים במציאות. כמו כן, הנתבע בחר שלא להציג את צילומי הפגיעה במכוניתו על אף שהיו בידיו וטופס ההודעה לחברת הבטוח שהגיש נ/2 אינו נושא כל חתימה או תאריך ולא ברור כלל מתי נערך ובאילו נסיבות.
5. אין להתעלם מן העובדה כי מעדותה של גב' לוי מסתבר כי לא שמרה על חובת הנסיעה בצד הימני של הכביש. אילו עשתה כן, קיים סיכוי סביר כי היתה מצויה במרחק רב יותר ממכונית הנתבע והפגיעה במכוניתה יכול והיתה קלה יותר או לא מתרחשת כלל.
אין בכך כדי לגרוע מאחריותו של הנתבע שכן החובה מוטלת עליו, לבדוק אם הדרך פנויה בטרם הוא נוסע אחורנית.

לפיכך, הנני קובעת את אחריותו של הנתבע להתרחשות התאונה בשיעור 80%.

6. מאחר וסכום הנזק אינו שנוי במחלוקת, הנתבעים ישלמו לתובע יחד ולחוד סך של 80% מסכום התביעה, סה"כ 4,563 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה 12/12/06 ועד היום. כמו כן, ישלמו הנתבעים יחד ולחוד לתובע החזר אגרת משפט בסך 279 ₪ וכן הוצאות שכ"ט עו"ד בסך 1,000 ₪ בתוספת מע"מ.

הסכומים ישולמו תוך 30 יום שאם לא כן ישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

ניתן היום ט' בתמוז, תשס"ז (25 ביוני 2007) בהעדר.
המזכירות תמציא העתק פסק הדין לב"כ הצדדים.

_____________________
שושנה פיינסוד-כהן, שופטת

004509/06א 114 סימה כהן








א בית משפט שלום 4509/06 לוי סרג' נ' אביטל אורן , שומרה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 25/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים