Google

מדינת ישראל - לוי פאר סיוון

פסקי דין על לוי פאר סיוון

42307/06 ת     01/07/2007




ת 42307/06 מדינת ישראל נ' לוי פאר סיוון




4


בית המשפט לתעבורה
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
ת 042307/06


בפני
:
כב' השופט ישראל ויטלסון

תאריך:
01/07/2007




בעניין:
מדינת ישראל

המאשימה

- נ ג ד -


לוי פאר סיוון

הנאשמת





הכרעת - דין

נגד הנאשמת הוגש כתב אישום, לפיו, ב- 28.9.06 יום ה' בשבוע בשעה 23:56, נהגה הנאשמת בצומת הרחובות לוי אשכול, כביש 44 ולא צייתה לתמרור ב- 36 אשר היה מוצב בכוון נסיעתה, ובכך שלא נתנה זכות קדימה לרכב אחר, אשר נכנס אל הצומת מכביש אחר (כביש 44), בניגוד לתקנה 64(ג) ו- 22(א) לתקנות התעבורה (נ"ח) תשכ"א-1961.

הנאשמת כפרה בהאשמה המיוחסת לה ונשמעו הראיות.

מטעם התביעה העיד השוטר אורן פלד. עדותו נשענה רובה ככולה על דו"ח התנועה ת/1 והמזכר ת/2. על פי עדותו, בעת שהוא עמד בקירבת הצומת עם רח' לוי אשכול, בכביש מס' 44 למזרח, במרחק של כ-5 מטר מהצומת גופו, הוא הבחין כי הרכב בו נהגה הנאשמת, הגיע לצומת מכיוון רח' לוי אשכול, האט בפתח הצומת, ובסופו של דבר בלם - בתוך כביש 44 למזרח. הבלימה היתה בתוך הנתיב הימני גופו, מבין 3 נתיבים במקום.

בשל אופן הבלימה ואופן הנסיעה של הנאשמת, רכב טנדר סובארו אשר נסע ממערב למזרח, בנתיב הימני ביותר, נאלץ לסטות מנתיב נסיעתו לנתיב האחר הכל כדי למנוע התנגשות. תוך כדי סטייה צפר נהג הטנדר.


תגובת הנאשמת באוזני השוטר במעמד רישום הדו"ח היתה:

"אני יודעת על מה עצרת אותי, על זה שנכנסתי לצומת, אני לא שמתי לב, אני מצטערת אני לא צריכה לצאת. אני מכירה את התמרור, אני לא חותמת כרגע, אני אומרת לך שזה לא מה שאמרתי. אבא שלי אמר לי לא לחתום."

עוד הוסיף השוטר וציין, יחד עם הנהגת היו שתי נוסעות נוספות. בסיום רישום הדו"ח, ערך השוטר את התרשים המשורטט בגוף ת/2.

השוטר רואי זקצר העיד אף הוא. עדותו נשענה על מסמך ת/3. על פי עדותו, הוא עמד בצומת המדובר, בכביש מס' 44 לכוון מזרח. ממקום תצפיתו הוא הבחין ברכב בו נהגה הנאשמת כאשר זו האחרונה נכנסה אל הצומת, ובאופן כניסתה היא גרמה לרכב אחר, אשר נסע בכביש החוצה, כביש מס' 44, לסטות מנתיב לנתיב. בשל דרך הנהיגה, כמתואר, נרשם הדו"ח נשוא הדיון כאן.

הנאשמת העידה להגנתה כי היא האטה בפתח הצומת, וכאשר היא רק החלה להכנס אליו, היא שמעה צפירה ארוכה. היא הביטה מיד שמאלה, וראתה אכן רכב מתקרב. או אז היא בלמה, ואיפשרה לרכב האחר אשר נסע במהירות גבוהה מאוד לחלוף על פניה. מיד לאחר הארוע, ובמרחק גדול מהצומת, היא נעצרה על ידי השוטרים. לפי טעמה, אין אמת בעדות השוטרים. לא זאת אף זאת, הם עמדו במרחק מהצומת אשר על כן לא הבחינו היטב באופן נהיגתה במקום.

עדת ההגנה דיקלה בוסקילה העידה כי ישבה כנוסעת ברכב הנאשמת. הן נכנסו אל הצומת בדרך ואופן של נסיעה איטית, בהגיען לצומת, רכב אלמוני צפר, הנאשמת בלמה, הרכב האחר חלף משמאלם בדרך החוצה. לפי טעמה לא בוצעה כל עבירה מצידה של הנהגת.

לאחר ששמעתי את הצדדים, עיינתי בדוחות השוטרים ובשרטוט אשר בגוף ת/2.


השתכנעתי כי ממקום עמידת עדי התביעה בצומת, היה להם שדה ראיה פתוח וברור, הן לקו - נסיעת הנאשמת בפתח הצומת, והן לרכב מסוג טנדר אשר נסע מכיוון מערב לכוון מזרח בצומת, בכביש מס' 44. משהבחינו כי רכב הטנדר נאלץ לסטות מקו נסיעתו, בשל אופי ודרך כניסת הנאשמת אל הצומת, נרשם הדו"ח - ובדין.

הנאשמת, בהגינותה מאשרת אף היא, כי הרכב האחר אכן צפר לה. טרם הצפירה היא לא הבחינה בו כלל ועיקר, גם מכך ניתן ללמוד על טעות בשיקול הדעת. היא היתה חייבת להבחין ברכב אשר נסע בדרך החוצה, מבעוד מועד, ובטרם הכניסה לצומת.

סוף דבר, בהישעני על עדות השוטרים להם אני מאמין, אני מרשיע את הנאשמת בעבירה המיוחסת לה בכתב האישום.


ניתנה היום,ט"ו בתמוז, תשס"ז (01 ביולי 2007).

ויטלסון ישראל - שופט
קלדניות: נורית י +מח








ת בית משפט לתעבורה 42307/06 מדינת ישראל נ' לוי פאר סיוון (פורסם ב-ֽ 01/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים