Google

ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות,יעל לפר-ביטון - מדינת ישראל – משרד האוצר,מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ,מרכז השלטון המקומי,שלום הערים הגדולות (ת"א, ירושלים, חיפה)

פסקי דין על ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות | פסקי דין על יעל לפר-ביטון | פסקי דין על מדינת ישראל – משרד האוצר | פסקי דין על מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים | פסקי דין על מרכז השלטון המקומי | פסקי דין על שלום הערים הגדולות (ת"א | פסקי דין על ירושלים | פסקי דין על חיפה) |

7/03 סק     29/09/2005




סק 7/03 ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות,יעל לפר-ביטון נ' מדינת ישראל – משרד האוצר,מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ,מרכז השלטון המקומי,שלום הערים הגדולות (ת"א, ירושלים, חיפה)




בעניין:


בית הדין הארצי לעבודה




סק 000007/03

סק001168/04



1. ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות
2 . יעל לפר-ביטון

המבקשים

-

1. מדינת ישראל – משרד האוצר
2. מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ
3. מרכז השלטון המקומי

4. שלום הערים הגדולות (ת"א
, ירושלים
, חיפה)

המשיבים



לפני: הנשיא סטיב אדלר
, סגנית הנשיא אלישבע ברק-אוסוסקין
, השופטת נילי ארד
נציגי עובדים: גב' נירה שמאי, מר אפרים כחלון
נציגי מעבידים: מר דורון טמיר, גב' אמירה גלין



לארגון המורים ולגב' לפר-ביטון: עו"ד סיגל פעיל
, עו"ד מיכל גרופית
למבטחים: עו"ד שרון כפתורי
למדינה: עו"ד קובי אמסלם
למשיבים 3 – 6: עו"ד מנחם לפידור

פסק דין

הנשיא סטיב אדלר


ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים, בסמינרים ובמכללות (להלן: ארגון המורים) מייצג עובדי הוראה, ובעיקר מורים בבתי הספר העל יסודיים. הארגון מונה: כ- 10,000 עובדי מדינה המבוטחים בפנסיה תקציבית; כ- 27,000 עובדי הוראה המבוטחים בקרן פנסיה צוברת - מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ
(להלן: מבטחים), וכ- 2,000 חברים המבוטחים בקרנות פנסיה צוברות אחרות. בין ארגון המורים לבין המשיבים נרקמה מערכת פנסיה "הסתדרותית" המעוגנת בהסכמים קיבוציים ובהסכמים נוספים, לרבות אלה הנוגעים לקרן פנסיה צוברת מבטחים.
[1]


[3] במסגרת בקשת ההסתדרות הכללית החדשה בסק 5/03 עתרה המדינה למחיקת ההליך בשל חוסר סמכות עניינית של בית דין זה להדרש לו. בהחלטתנו מיום 16.7.2003. נדחתה הבקשה
[1]

[4] אשר לגופו של הסכסוך בין ההסתדרות לבין המדינה והצדדים הנוספים (סק 5/03) , זה לובן במסגרת משא ומתן בין צוותים מטעם יו"ר ההסתדרות ושר האוצר. ביום 5.1.2004 נחתם סיכום דברים בין שר האוצר לבין יו"ר ההסתדרות בנוגע להסדרי הפנסיה. בהתאם להסכם זה תוקן שוב חוק הפיקוח על עסקי הביטוח, על-מנת לעגן בחקיקה את סיכום הדברים בין הצדדים.
[1]



מצינו אפוא כי בית המשפט העליון סבר, אם כי הדבר לא מצא ביטויו ב

פסק דין
מנומק מאחר והעותרים משכו את עתירתם, כי בנסיבותיו המיוחדות של המקרה, משדובר בתכנית כלכלית כלל משקית לגביה נוהל משא ומתן עם ההסתדרות, אין לומר כי השינוי נעשה ללא משא ומתן והסכמה כלל ועיקר. דברים אלה יפים גם להליך דנא. זאת ועוד, משבית המשפט העליון דחה את הנסיון להביא את הוראות החוק להבראת כלכלת ישראל לבחינה חוקתית במסגרת תקיפה ישירה, הרי שמקל וחומר שאין אנו מוצאים להידרש לתקיפה עקיפה של החוק באותן טענות גופן, החוזרות ומשתקפות גם בהשלמת הטיעונים
מטעם המבקשים מיום 28.9.2005.

[6] לא
למותר לציין, כי דעתו של בית דין זה לא נחה מהסכמי פנסיה, לפיהם ניתנו לקבוצות חברים מסוימות בעקבות הסכמה חוזית תנאים משופרים מאלה שניתנו לכלל חברי הקרן לפי תקנונה.

"עקרונות השוויון והצדק החברתי המעוגנים, בין היתר, בתקנת הציבור מונעים מקבוצה אחת מבין חברי קרן פנסיה חברתית להתעשר על חשבון כלל החברים... הצדק החברתי שאף הוא בין היסודות המכוננים את תקנת הציבור אינו סובל מצב בו קרן פנסיה חברתית מאפשרת לקבוצות עובדים.....להנות מזכויות עדיפות על פני אלה מוענקות לקבוצות עובדים אחרות.... ".
[1]



לעניין קרנות הפנסיה ההסתדרותיות ראה: ע"ע 629/97 משה אליאב ואח' – קרן מקפת מרכז לפנסיה ותגמולים, אגודה שיתופית בע"מ, פד"ע לו 721 .
[1]


ס"ק 5/03 הסתדרות העובדים הכללית החדשה ואח' - התאחדות התעשיינים בישראל (טרם פורסם).
[1]



חוק הפיקוח על עסקי ביטוח (תיקון מס' 12), התשס"ד – 2004
, ס"ח 1936, י"ג בניסן התשס"ד, 4.4.2004.

[1]


ראה:
אליאב, הע"ש 1 לעיל;
עע 600026/97, עע 600027/97 מארק פיורסט ואח' - מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ

(ניתן ביום 22.10.2003).






סק בית הדין הארצי לעבודה 7/03 ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות,יעל לפר-ביטון נ' מדינת ישראל – משרד האוצר,מבטחים מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ,מרכז השלטון המקומי,שלום הערים הגדולות (ת"א, ירושלים, חיפה) (פורסם ב-ֽ 29/09/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים