Google

גבריאלה (דה-ליאו) לוי - מיכאל בן אברהם גבאי

פסקי דין על גבריאלה (דה-ליאו) לוי | פסקי דין על מיכאל בן אברהם גבאי

1093/01 פ     26/07/2001




פ 1093/01 גבריאלה (דה-ליאו) לוי נ' מיכאל בן אברהם גבאי




בעניין:

16



בתי המשפט


בית משפט מחוזי נצרת
פ
001093/01


בפני
:
כב' השופטת גבריאלה (דה-ליאו) לוי

תאריך:
26/07/2001



בעניין:
מדינת ישראל




המאשימה



- נ ג ד

-


מיכאל בן אברהם גבאי





הנאשם

נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד גב' מזרחי
הנאשם וב"כ עו"ד ג'בארין

החלטה


מאחר והמאשימה הגישה בקשה להשלמת טיעונים מחמת השמטה, אני מורה כי הצדדים יטענו עתה בעל פה בטרם ינתן גזר הדין.

ניתנה היום ו' באב, תשס"א (26 ביולי 2001) במעמד הצדדים.



_________________

גבריאלה (דה-ליאו) לוי



שופטת

עו"ד גב' מזרחי
:

אני חוזרת על האמור בבקשה, לנאשם לא יגרם כל עיוות דין.
מדובר בהשמטה מקרית בסיפא של הטיעון לעונש. אני מבקשת בנוסף לעונשים שביקשנו להשית על הנאשם לשלול את רשיון הנהיגה של הנאשם על פי סעיף 37 א (א), יחד עם סעיף א (2) לפקודת הסמים המסוכנים כמי שהורשע בעבירה על פי פקודת הסמים.

עו"ד ג'בארין

:
אני מתנגד לבקשת חברתי להוסיף ולטעון לעונש עוד היום. אני לא קיבלתי העתק מבקשתה של חברתי, ונודע לי רק עתה לפני שביהמ"ש נכנס לאולם הדיון.
שנית הנאשם בעצם לא הורשע בשום עבירה בניגוד לפקודת התעבורה או לתקנותיה ואף לא הוכרז בתיק זה כסוחר סמים ועל כן אני חושב שבקשתה של חברתי בלתי צודקת ועל כן אבקש לדחותה לאלתר.


גזר דין


הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום, חבלה חמורה, החזקה ושימוש בסם מסוכן, והחזקת סכין שלא כדין.

על פי עובדות כתב האישום בין הנאשם ובין אחרים התעורר וויכוח כלשהו אשר במהלכו שלף הנאשם סכין שהיתה עמו ודקר את המתלונן. כאשר נתפס הנאשם, הסתבר כי השתמש הוא בסם מסוג הירואין ועל כך גם הועמד לדין.

גזירת הדין במקרה זה קשה היא מן הרגיל, באשר הסתבר כי הנאשם סובל מבעיות נפשיות קשות אשר אף הצריכו בעבר כ-35 אישפוזים בבתי חולים פסיכיאטריים ואף יותר מכאן הובחן כי סובל ממחלת סכיזופרניה.


יחד עם זאת, לנאשם אף עבר פלילי עשיר ביותר, אשר נמשך לאורך שנים ארוכות, ואם בכך לא די, הנאשם אף מכור להירואין ומשתמש בו כל הזמן. היינו, מדובר באדם אשר תחלואים רבים חברו יחדיו וקשה לומר מה מהם מוביל אותו להתנהגות נשוא כתב אישום, האם זה מחלת הנפש הסוחבת אותו למחוזות אלו, האם זהו ההירואין והאם זו דרך חייו, או שמא שלושת אלו כאמור חוברים להם יחדיו וקובעים את מהלכיו.

ב"כ המאשימה, שמה דגש על העובדה כי הנאשם ניסה לפתור סכסוך של מה בכך שהיה בין הצדדים באמצעות שליפת סכין ועל כך לדעתה יש לנקוט בעמדה מחמירה.

ב"כ הנאשם מצידו שם דגש על דבריי דלעיל ומוסיף כי הנאשם לא ניסה לפתור סכסוך, כפי שנטען כלפיו, אלא ניסה להתפטר מאנשים שהטרידו באמצעות סכין רגילה שהיתה עמו, ודווקא מתוך רצונו לצאת ממעגל הסמים, שכן אותם אנשים לגירסת ב"כ באו לבקש מן הנאשם סמים והוא סרב.

כנגד הנאשם תלוי ועומד מאסר על תנאי בר הפעלה, אשר הוטל עליו בבית משפט השלום בתל-אביב בת"פ 10921/00 של 4 חודשי מאסר בגין עבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים.

ב"כ הנאשם טוען כי אם יופעל המאסר על תנאי, פירוש הדבר כי הנאשם ישוב ויכנס מיד לבית הסוהר, מאחר וכאמור מכור הוא להירואין.

אין ספק כי מצבו של הנאשם מצב מורכב הוא, ואין ספק כי נוכח נסיבותיו המיוחדות, ברור הוא כי יקשה עליו לצאת ממצבו בכוחות עצמו ללא עזרה חיצונית. יחד עם זאת, נכון לעבירת העבירות נשוא כתב אישום זה ועובר להעמדתו לדין כשיר הנאשם לעמוד לדין, ועל כן כנגד כל אותם נתונים אשר הדגשתי לעיל, יש להעמיד גם את האינטרס הציבורי להגן על שלום הציבור ולהבהיר לנאשם כי אל לו להשתמש בדרך האלימות גם נוכח מצבו המיוחד.

לולא מצבו המיוחד של הנאשם, אין ספק כי היה צריך לגזור עליו עונש מאסר ארוך. אולם, בהתחשב בכל האמור לעיל, ובהתחשב בהודאתו, אני גוזרת על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל.

כמו כן אני מפעילה את המאסר על תנאי שהושת על הנאשם בת"פ 10921/00 בית משפט השלום בתל-אביב וקובעת כי עונש זה ירוצה בחופף לעונש המאסר שהטלתי כאן.


בנוסף לכך אני גוזרת על הנאשם 4 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא שלא יעבור את העבירות בהן הורשע במשך שנתיים מיום שחרורו.


עונש המאסר שהוטל על הנאשם כאן, יחושב מיום 19/4/01.




בנוסף לכך, נוכח העובדה כי הנאשם הורשע בעבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים, אני מורה כי הנאשם לא יוכל להחזיק רשיון נהיגה במשך 3 שנים מהיום.


ניתן היום ו' באב, תשס"א (26 ביולי 2001) במעמד הצדדים.



_________________

גבריאלה (דה-ליאו) לוי



שופטת



חנה + רחל






פ בית משפט מחוזי 1093/01 גבריאלה (דה-ליאו) לוי נ' מיכאל בן אברהם גבאי (פורסם ב-ֽ 26/07/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים