Google

יורם קשת - משטרת ישראל

פסקי דין על יורם קשת | פסקי דין על משטרת ישראל

207/07 בש     12/08/2007




בש 207/07 יורם קשת נ' משטרת ישראל




1


בתי המשפט
בית משפט שלום (תעבורה) נתניה
בש 000207/07


כב' השופטת רז רות

תאריך:
12/08/2007


בעניין:
יורם קשת



ע"י ב"כ עוה"ד
ניר זאנו
וזהבה קרן

המבקש

נגד


משטרת ישראל



ע"י ב"כ עוה"ד
פרידמן

המשיבה

החלטה

כנגד המבקש הוגש כתב אישום לפיו בתאריך 8.4.07 נהג בהיותו פסול מלהחזיק רישיון נהיגה, ללא רישיון נהיגה תקף משנת 2003 וללא ביטוח תקף.

המבקש נהג כאמור בעת שריצה 4 חודשי עבודות שירות שהוטלו עליו בתיק תעבורה 2750/07 בבית המשפט לתעבורה בחדרה. לתיק חדרה צורפו שני אישומים נוספים בגין נהיגה בזמן פסילה והנאשם נדון , בין היתר, גם למאסר מותנה של 7 חודשים שהינו בר הפעלה כיום.

לחובת המבקש 73 עבירות קודמות בתעבורה.

בתאריך 16.4.07 נעצר המבקש עד תום ההליכים.

בערר שהוגש לבית המשפט המחוזי הורה בית המשפט המחוזי בתאריך 26.4.07 כי יש לשקול בחיוב שחרורו של המבקש לחלופת מעצר והורה על בחינת מסוכנותו על ידי שירות המבחן.

בתסקיר מעצר מתאריך 6.5.07 המליץ שירות המבחן לשקול שחרורו של המבקש לחלופת מעצר בביתו בפיקוח אשתו ושכנו.

בתאריך 10.5.07 החליט בית המשפט לשחרר את המבקש למעצר בית מלא בביתו כאשר המפקחים הינם אשתו של המבקש ושכנו, ארז מילשטיין , לסירוגין.
כמו כן הורה בית המשפט כי על המבקש להתייצב בפני
פסיכולוגית לפי לוח זמנים שתקבע.

בתאריך 18.7.07 הודה המבקש בכתב האישום והדיון נדחה לתאריך 10.10.07 לצורך קבלת תסקיר שירות המבחן.

לפני בקשה לעיון חוזר עפ"י סעיף 52 (א) לחסד"פ ( סמכויות אכיפה – מעצרים).

בבקשה טוען ב"כ המבקש לשינוי נסיבות בכך שבנו של המבקש שעבר לפני כשנה ניתוח להסרת גידול במח עומד לעבור סדרת טיפולים כימותרפיים הואיל וחלה הרעה במצבו המתבטאת בפגיעה בראיה.

ב"כ המבקש עותר לאפשר למבקש לצאת עם אשתו לבית החולים על מנת ללוות את בנו לטיפולים ולבדיקות ולאפשר לו לשהות לצד בנו במהלך קבלת הטיפולים ובתוככי בית החולים ללא מפקח.

כמו כן עותר ב"כ המבקש לאפשר למבקש לשהות בבית ללא פיקוח על מנת לאפשר לאשתו לטפל בשלושת הילדים האחרים, ולהתיר לו לצאת מביתו לצרכי עבודה במשק חקלאי ולסידורים בתנאים שיקבע בית המשפט ובפיקוח.

ב"כ המבקש הגיש לעיונו של בית המשפט כתמיכה בבקשה , מכתב של הפסיכוטרפיסטית בטיפולה נמצא המבקש.

המטפלת תומכת בהענות בית המשפט לבקשה ומציינת כי להתרשמותה מפנים המבקש , לראשונה מאז נמצא בטיפולה, את הנזקים שנגרמו עקב התנהגותו ואף נמצא בדיכאון עקב כך.

כמו כן הגיש ב"כ המבקש מכתב המרכז להמטולוגיה אונקולוגית ילדים במרכז שניידר לפיו , עקב הידרדרות בשדות הראיה של בנו של המבקש לאחר שעבר את הניתוח, הוא יצטרך לעבור טיפול כימותרפי לפחות פעם בשבוע בתקופה הקרובה ויזדקק ללווי והשגחה צמודה של הוריו.

כן הוגש מכתב החתום על ידי פרופ' איין כהן מנהל אשפוז יום המטולוגי-אונקולוגי מרכז שניידר, לפיו , בגלל הרעה במצבו של הבן הוחלט להתחיל בטיפול ב 16.8.07 פעם בשבוע למשך חצי שנה לפחות.

ב"כ התביעה מתנגדת לבקשה וטוענת להמשך מעצר בית מלא כפי שנקבע בהחלטה ב 10.5.07.לדבריה אין שינוי נסיבות וכבר נשקלו כל השיקולים , כולל מצבו הרפואי של הבן בהחלטה הקודמת.

בפני
יתו לבית המשפט בבקשה לעיון חוזר על המבקש להראות כי נתגלו עובדות חדשות, נשתנו נסיבות או עבר זמן ניכר מעת מתן ההחלטה.

בבש"פ 2/06 - אייל זילברפרב נ' מדינת ישראל נקבע :
" עיקרו של הליך העיון החוזר הוא בבחינה ובדיקה האם מאז ההחלטה המקורית שניתנה ארעו עובדות או נסיבות חדשות או מעבר זמן רב שיש בהם כדי לשנות את נקודת האיזון הראויה בין עניינו של הנאשם בהגשמת חירותו האישית כפרט לבין האינטרס הציבורי בהגנה על בטחון הציבור והבטחת תקינות ההליך השיפוטי."

לאחר ששקלתי את כל הנסיבות שהוצגו בפני
אני סבורה כי מתקיים התנאי של שינוי נסיבות המאפשר הקלה בתנאי המעצר, אך זאת רק לצורך ליווי הבן לבית החולים.

בנו של המבקש, ילד בן 8 , עומד לעבור טיפולים כימותרפיים בביה"ח שניידר וזקוק להשגחת הוריו. הילד עבר ניתוח ונמצא בטיפול רפואי מאז אוקטובר 2006. עקב הרעה במצבו הוחלט על טיפול כימותרפי, שאמור להתבצע פעם בשבוע בביה"ח שניידר בפתח תקוה.

לא מצאתי כי הזמן שחלף מאז נעצר המבקש והטיפולים שהבן עתיד לעבור מהווים שינוי נסיבות המצדיק הענות ליתר הבקשות המפורטות בבקשה לעיון חוזר וכפי שנטענו בפני
.

לפיכך אני מורה כדלקמן :

המבקש יוכל לצאת לבית החולים שניידר בפתח תקוה וזאת במועדים שייקבעו למתן טיפולים כימותרפיים לבנו . יציאתו של המבקש לבית החולים וחזרתו מבית החולים תהיה בליווי אחד המפקחים.

אני מורה כי המבקש יוכל לשהות ליד מיטת בנו בבית החולים במהלך כל הטיפול ובמהלך האשפוז בבית החולים גם ללא מפקח.

הודעה על מועדי הטיפולים תועבר מבעוד מועד לבית המשפט לצורך קבלת אישור ליציאה מהבית באותם מועדים.

ביתר תנאי המעצר אין שינוי.

ניתנה היום כ"ח באב, תשס"ז (12 באוגוסט 2007) בהעדר הצדדים.

רז רות
, שופטת










בש בית משפט לתעבורה 207/07 יורם קשת נ' משטרת ישראל (פורסם ב-ֽ 12/08/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים