Google

אליאס חליל מוראני ,חליל נאיף יוסף מוראני ,דורין חנא מוראני - בנק הפועלים בע"מ

פסקי דין על אליאס חליל מוראני | פסקי דין על חליל נאיף יוסף מוראני | פסקי דין על דורין חנא מוראני | פסקי דין על בנק הפועלים בע"מ

2286/01 בשא     03/09/2001




בשא 2286/01 אליאס חליל מוראני ,חליל נאיף יוסף מוראני ,דורין חנא מוראני נ' בנק הפועלים בע"מ




בעניין:

2



בתי המשפט


בית משפט מחוזי נצרת
בשא002286/01

בתיק עיקרי: עא
001128/01

בפני
:
כב' השופטת, מוניץ
נחמה

תאריך:
03/09/2001




בעניין
:
1. אליאס חליל מוראני

2. חליל נאיף יוסף מוראני

3. דורין חנא מוראני



ע"י ב"כ עו"ד
ש. קובטי

המבקשים

נ
ג
ד


בנק הפועלים בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
ז. הצובאי
ואח'
המשיבה

ה ח ל ט ה


1.
בפני
בקשה להורות על עיכוב ביצוע הליכי מכירת נכס המקרקעין שבבעלות המבקשים במסגרת ההליכים למימוש משכנתא הרשומה לטובת המשיב והמתנהלים בהוצאה לפועל.

2.
על פי הנטען בבקשה, ביום 26/6/01, דחה כב' ראש ההוצאה לפועל את בקשת המבקשים לעיכוב הליכי מכירת הנכס כדי שיוכלו הם לפדותו בעצמם. בגוף אותה החלטה העניק כב' ראש ההוצל"פ רשות ערעור על החלטתו הנ"ל וכן עיכוב הליכי המכירה לתקופה של 7 ימים.

3.
המבקשים עותרים, להורות על הארכת התקופה של עיכוב הליכי ההוצאה לפועל, עד לסיום הדיון בערעור שהוגש. המבקשים טענו כי להם סיכויים טובים כי טענותיהם בערעור יתקבלו, וכי דחיית הבקשה לעיכוב הליכים תגרום להם נזק רב ובלתי הפיך, שכן השלמת מכירת הנכס תייתר את הצורך לדון בערעור. לעומת זאת למשיבים לא יגרם נזק כלשהוא מעיכוב הביצוע.

4.
המשיב התנגד לבקשה, הוא טען כי מטרת הערעור והבקשה לעיכוב הליכים הינה לגרום לעיכוב נוסף של הליכי המכירה, דבר הגורם נזקים רבים למשיב.

עוד טען המשיב כי בהתאם להחלטתו של כב' ראש ההוצאה לפועל מיום 5/7/01, ניתן אישור סופי להליך המכירה על פיו נרשמה ביום 11/7/01, הערת אזהרה לטובת הקונה. בעקבות החלטת ראש ההוצאה לפועל מיום 5/7/01 ואישור חוזה המכר עם הקונה, שילם הקונה לכונסת הנכסים סך של 70% מן התמורה, על פי ההסכם.


לפיכך, טוען המשיב, עסקת המכר נסתיימה והושלמה עם מתן ההחלטה מיום 5/7/01, ונתגבשה סופית עם מתן הצו הפורמלי מיום 8/7/01, שקיבלו ביטוי בתשלום מרבית הסכום על פי הסכם המכר ורישום הערת האזהרה לטובת הקונה. עיכוב ביצוע המכר עלול לגרום הן למשיב והן לקונה נזקים בלתי הפיכים. המשיב עשוי להימצא כמפר הסכם המכר.


כן טען המשיב כי המבקשים לא צירפו כל אסמכתא שיש בה להעיד על קיומו של מעונין ברכישת הנכס, או על כוונתם לפדות את הנכס. סיכויי הערעור קלושם שכן הוא נסמך על טענות פרוצדורליות טכניות ולא מהותיות. עיכוב הליכי מימוש הנכס עלול לגרוע מסיכויי המשיב להפרע מהמבקשים, שכן החוב גדל עם חלוף הזמן וכולל צבירת רביות.

דיון:
5.
כלל הוא כי צו העיכוב חל על כל הליך שעדיין לא הסתיים. לטענת המשיב, הליך מכירת הנכס הסתיים, לכן אין מקום להעתר לבקשת העיכוב של המבקשים.


תקנה 69, לתקנות ההוצאה לפועל, תש"מ 1979, קובעת:

"הוכרז מציע כקונה ושילם את יתרת המחיר, יינתן לו אישור על כך חתום על ידי ראש ההוצאה לפועל, אישור ישמש אסמכתא להעברת המקרקעין על שמו בפנקסי המקרקעין".


היום הקובע לענין גיבוש זכותו של הקונה הינו יום מתן הצו הסופי המיועד לרשם המקרקעין, לפי תקנה 69 לתקנות ההוצאה לפועל.

(ראה ד. בר אופיר, הוצאה לפועל הליכים והלכות, חלק ראשון, מהדורה חמישית, ינואר 2001, בעמ' 399), שם נאמר:

"... מציע שהוכרז בתור קונה בהליכי ההוצאה לפועל ושילם את יתרת המחיר, זכאי לקבל את הבעלות על הנכס ואת העברתו ואין לשלול ממנו זכות זו על ידי תשלום החוב על ידי החיוב או על ידי הסדר אחר ...".


ובעניננו, כבר ביום 5/6/01, קיבלה כונסת הנכסים הצעה לרכישת הנכס. אלא שעל פי החלטתו של כב' הרשם מיום 29/6/01, ולפיה:
"הליכי המכירה עוכבו בהתאם להחלטתי מאתמול, בינתיים אני לא מאשר את ההסכם ומורה לכונסת להמנע מקבלת תמורה כלשהי כל עוד ההסכם לא אושר על ידי ...".


משמעותה של החלטת כב' ראש ההוצאה לפועל הינה כי, עוכבו הליכי המכירה, לא נתקבלה כל תמורה מהקונה, כמו כן לא אושר הסכם המכר.

רק בהחלטה מיום 27/6/01, הורה ראש ההוצאה לפועל, על המשך הליכי המכירה, אולם עיכב את ביצוע החלטתו לתקופה של 7 ימים לשם הגשת ערעור, כך הוא קובע:

"אשר על כן אני דוחה את בקשת החייב ומורה על המשך הליכי המכירה מאחר ומדובר בנכס של חייב, וזאת בכדי לאפשר לו להגיש ערעור על החלטתי זו שהריני נותן בזה רשות לערער עליה בתוך התקופה הקבועה בחוק".


מן האמור עולה, כי הליכי מכירת הנכס לא הסתיימו כטענת המשיב. לכן
עיכוב ביצוע מימוש המשכון עד למתן החלטה בערעור, אין בו כדי לגרום נזק למשיב. סכום החוב נושא הפרשי ריבית והצמדה המצטרפים לסכום החוב שאותו יפרע המשיב מהנכס במידה וידחה הערעור. מאידך אם תושלם מכירת מכירת הנכס יתיתר הדיון בערעור, ולא תהיה אפשרות להשיב את המצב לקדמותו.
גם בחינת סיכויי הערעור מלמדים שיש להורות על המשך עיכוב הביצוע עד למתן ההחלטה בערעור.

מכאן התוצאה היא שאני מורה על עיכוב ביצוע מכירת הנכס עד למתן החלטה בערעור.


ניתנה היום ט"ו באלול, תשס"א (3 בספטמבר 2001) בהעדר הצדדים.


המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.




מוניץ
נחמה
, שופטת


002286/01בשא – מירב כהן







בשא בית משפט מחוזי 2286/01 אליאס חליל מוראני ,חליל נאיף יוסף מוראני ,דורין חנא מוראני נ' בנק הפועלים בע"מ (פורסם ב-ֽ 03/09/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים