Google

יוסף סלאמה - יד לאברהם פלר ז"ל , שרה פלר , צפורה אילון , יצחק פלר , יונתן פלר

פסקי דין על יוסף סלאמה | פסקי דין על יד לאברהם פלר ז"ל | פסקי דין על שרה פלר | פסקי דין על צפורה אילון | פסקי דין על יצחק פלר | פסקי דין על יונתן פלר |

4853/07 רעא     30/07/2007




רעא 4853/07 יוסף סלאמה נ' יד לאברהם פלר ז"ל , שרה פלר , צפורה אילון , יצחק פלר , יונתן פלר






בבית המשפט העליון בירושלים

רע"א 4853/07 - ב'

בפני
:
כבוד הרשם יגאל מרזל
המבקש:
יוסף סלאמה



נ ג ד

המשיבים:
1. יד לאברהם פלר ז"ל
2. שרה פלר
3. צפורה אילון
4. יצחק פלר
5. יונתן פלר


בקשה להפחתת סכום הערבון

החלטה
1. לפני בקשה להקטנת עירבון בסך 20,000 ₪ שנקבע בהליך שבכותרת. עניינו של ההליך בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים מיום 02.5.07 במסגרתו נדחה ערעור המבקש על פסק דינו של בית משפט השלום בירושלים ולפיו הורה בית המשפט על סילוק ידו של המבקש ממקרקעין. המבקש טוען כי אין ביכולתו הכלכלית להפקיד סכום העירבון שנקבע בהליך. לטענתו דלותו הכלכלית היא פועל יוצא של החלטת בית המשפט לפנות את המקרקעין אשר החזיק בהם במשך עשרות שנים ואשר היוו מקור יחיד לפרנסתו. המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענתם, פרוטוקול חקירת היכולת של המבקש בהוצאה לפועל, מעיד כי המבקש הינו בעל אמצעים ויכולת כלכלית גבוהה, וכי הנו בעל זכויות בנכסים המניבים הכנסות ולפיכך טענתו כי הפך לאדם דל באמצעים מופרכת לחלוטין.

2. לאחר עיון בחומר שהובא לפני באתי למסקנה כי דין הבקשה להפחתת סכום העירבון להדחות. על המבקש פטור מערבון, או הפחתתו, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא לא יוכל לגבות את מלוא הוצאותיו אם ייפסקו כאלה, לעמוד בשני תנאים מצטברים, חוסר יכולת כלכלית להפקיד העירבון, וקיום סיכויים טובים להליך. המבקש לא עמד בנטל לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית שתצדיק העתרות לבקשה, ובענייננו מוטל על המבקש נטל מוגבר כיוון שהמשיבים נאלצו לנקוט בהליכי הוצאה לפועל על מנת לגבות הוצאות המשפט שנפסקו לטובתם בהליכים קודמים נשוא הליך זה. אכן, המבקש טוען לדלות כלכלית אולם לא צרף לבקשה כל אסמכתא המעידה על כך. יתרה מכך, מפרוטוקול חקירת היכולת המוזכרת אכן ניתן ללמוד על יכולת כלכלית גבוהה. למעלה מן הצורך אוסיף כי גם סיכויי ההליך אינם גבוהים. המדובר בהליך ב"גלגול שלישי". בית המשפט קמא סמך ידו על פסק דינו של בית המשפט השלום באשר הוא "ניצב על אדנים רחבים ויציבים ונסמך על ראיות מוצקות". אינני סבור כי המבקש ביסס סיכוי מספיק להתערבות בית משפט זה.

3. על המערער להפקיד עירבון בסך 20,000₪ תוך 10 ימים מעת המצאת החלטה זו. בהעדר הפקדה כאמור יירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, ט"ו באב תשס"ז (30.7.2007).
יגאל מרזל
, שופט
ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 07048530_l02.doc כש
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il

??

??

??

??

1
2
1








רעא בית המשפט העליון 4853/07 יוסף סלאמה נ' יד לאברהם פלר ז"ל , שרה פלר , צפורה אילון , יצחק פלר , יונתן פלר (פורסם ב-ֽ 30/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים