Google

מדינת ישראל - רפאל בן גומיל רחמנוב ,נתן בן שלום סימנדוייב

פסקי דין על רפאל בן גומיל רחמנוב | פסקי דין על נתן בן שלום סימנדוייב |

3183/07 בש     29/08/2007




בש 3183/07 מדינת ישראל נ' רפאל בן גומיל רחמנוב ,נתן בן שלום סימנדוייב




11
בתי המשפט

בית משפט מחוזי חיפה
בש 003183/07

בתיק עיקרי: פ 006108/07
בפני
:
צ' קינן

תאריך:
29/08/2007
בעניין:
מדינת ישראל

המבקשת

נ ג ד
1. רפאל בן גומיל רחמנוב
ת.ז. 011049749
2. נתן בן שלום סימנדוייב
ת.ז. 061294534

המשיבים

החלטה

1. בפני
בקשה למעצר עד תום ההליכים לפי סעיף 21 לחסד"פ (סמכויות אכיפה – מעצרים) כנגד שני נאשמים.

כב' השופט פינקלשטיין קבע בהחלטתו מיום 9.8.07 כי קיימת תשתית ראייתית שיש בה כדי לבסס לכאורה סיכוי סביר להרשעתם של המשיבים בעבירות המיוחסות להם בכתב האישום.

כן ציין כב' השופט פינקלשטיין, כי על דרך הכלל, מעשים אלימים מהסוג המתואר בכתב האישום תוך שימוש בנשק קר, מצדיקים מעצר עד תום ההליכים. מאידך, נדחתה הטענה כי מתקיימת עילת מעצר של חשש מפני שיבוש הליכים או השפעה על עדים, בהעדר ראייה ספציפית.

עוד נקבע, כי המשיב 1 הוא שיזם את הנסיעה לטיילת כדי "לסגור חשבון" עם מי שתקפו את בנו, וכי קיימות ראיות לכאורה כי המשיב 1 תקף באלימות קשה את המתלונן 1. כן מציין כב' השופט בהחלטתו, כי למשיב 1 הרשעה קודמת אחת בעבירות איומים והפרת הוראה חוקית. מאידך, לא ניתן לייחס למשיב 1 את מעשה הדקירה עצמו שכן לכך לא הובאו ראיות.

לאור האמור, מצא כב' השופט פינקלשטיין כי למרות חזקת המסוכנות הנזקפת לחובתו של המשיב 1, בהתחשב בכלל הנסיבות, ניתן לשקול חלופת מעצר שיהיה בה כדי להפיג את מסוכנותו של המשיב 1.

לגבי המשיב 2 קבע כב' השופט פינקלשטיין, כי הוא שדקר לכאורה את המתלוננים וגרם להם לפציעות חמורות. מעורבותו נמצאה איפוא מכבידה יותר מזו של המשיב 1 ויש בה כדי להצביע על רמת המסוכנות הנשקפת ממנו. עם זאת, ונוכח גילו הצעיר של המשיב 2 ועברו הנקי, סבר כב' השופט כי גם לגביו יש לשקול חלופת מעצר.

לאור האמור, הוזמנו תסקירי מעצר בעניינו של כל אחד מהמשיבים.

2. תסקיר המעצר לגבי המשיב 1:
תסקיר המעצר הוכן ע"י מר חוסיין חמוד, קצין מבחן בכיר מעצרים. התסקיר הוגש על סמך שיחה עם המשיב 1, שיחה עם אימו ופגישה עם דודו ודודתו של המשיב 1, המתגוררים באור עקיבא, אשר הוצעו כמפקחים לצורך חלופת מעצר.

התרשמות קצין המבחן מהמפקחים המוצעים, היתה מאנשים אחראיים המנהלים אורח חיים נורמטיבי, מודעים לאחריות שנוטלים על עצמם, ולהערכתו, גם מסוגלים להציב גבולות ברורים למשיב 1. לאור האמור, המליץ קצין המבחן לשחרר את המשיב 1 לבית דודיו בחלופה המוצעת באור עקיבא, ולהעמידו בפיקוח המעצרים של שירות המבחן לחצי שנה.

3. תסקיר המעצר לגבי המשיב 2:
התסקיר לגבי המשיב 2 נערך על סמך שיחה עם המשיב 2 ופגישה עם הוריו של המשיב 2. התרשמות קצין המבחן היא מאדם המודע לחומרת מצבו, בעל יכולת התבוננות פנימית ורצון להתקדם בחייו. להערכת קצין המבחן יש למשיב 2 היכולת לשמור על צו ביהמ"ש אם ישוחרר לחלופת מעצר, וכי הסבירות להישנות התנהגות פורצת גבולות מצידו לאור חווית המעצר הקשה – היא נמוכה.

באשר להורי המשיב 2, המוצעים כמפקחים במסגרת חלופת המעצר, התרשם קצין המבחן מאנשים אחראיים וסמכותיים, המסוגלים להציב גבולות ברורים בפני
ו של המשיב 2. המלצת קצין המבחן היא אם כן, לשחרר את המשיב 2 למעצר בית בבית הוריו בעכו ולהטיל עליו צו פיקוח מעצרים לחצי שנה.
4. חקירת ה"מפקחים" המוצעים:
ב"כ המשיבים הגיש תצהירים של ה"מפקחים, המוצעים לשני המשיבים: בגין המשיב 1, דודו אלחנן סימנטוב ודודתו טורי סימנטוב ובגין המשיב 2, הוריו שלום ואסתר סימנדויוב ובנם ניסים, בן 26, השוהה אף הוא בבית הוריו.

כולם נחקרו על ידי ב"כ המבקשת, שלאחריה הסתייגותה היחידה של האחרונה מהם ומיכולת הפיקוח שלהם נעוצה בחוסר יכולתם של הקרובים להשלים עם עצם האפשרות כי המשיבים אכן ביצעו את המיוחס להם.

5. ההתרשמות מהנחקרים:
דבריהם של המפקחים המוצעים בביהמ"ש, אוששה את התרשמותו החיובית של קצין המבחן, מאישיותם, מרצינותם, מהבנתם את תפקידם המתבקש ומיכולתם להציב גבולות ראויים למשיב.

התרשמתי אף אני כי מדובר באנשים נורמטיביים, חיוביים, המקיימים מסגרות משפחתיות תומכות המודעים היטב לכובד המשימה.

6. עמדות הצדדים ביחס לחלופת המעצר:
המבקשת עומדת על התנגדותה לכל חלופה ועותרת למעצרם בפועל של המשיבים. היא אינה מבססת את התנגדותה על טענה לפגם באישיותם וביכולתם של המפקחים להבטיח את תנאי השחרור, ומבלי שהטילה דופי באמינות התסקירים. את התנגדותה תלתה בנימוקים "עקרוניים" לפיהם את מסוכנותם של המשיבים, הנלמדת מטיב העבירה, לא ניתן למנוע בכל דרך זולת מעצר בפועל.

ב"כ המשיבים מאידך מבקש לאמץ את עמדת קצין המבחן. לדבריו, על אף חומרתן של העבירות שנעברו, שעה שהאב - המשיב 1, פעל בחוסר שיקול דעת, מתוך חשש לגורל בנו, ומבלי שצפה את עצם הדקירה שבוצעה על ידי המשיב 2.
עברו אינו מכביד (לחובתו הרשעה קודמת אחת) ובסך הכל ניהל אורח חיים נורמטיבי ותקין לאורך חייו.

המשיב 2, שלכאורה הוא שדקר וגרם לתוצאה החמורה, הוא צעיר, נעדר עבר פלילי, שנקלע לארוע לאחר שהוזעק ביחד עם המשיב 1 לסייע לבנו הקטין של האחרון, שהוכה קודם לכן על ידי המתלונן 1.

7. חלופת מעצר
כאמור, נקבע על ידי כב' השופט פינקלשטיין, לצד קיומה של תשתית ראייתית לכאורית, קיימת גם עילת מעצר לגבי שני המשיבים, ואולם, גם כאשר קיימת עילת מעצר וגם כאשר מדובר בעבירות חמורות, על ביהמ"ש לבדוק האם לא ניתן להשיג את מטרות המעצר בדרך חילופית שפגיעה בנאשם פחותה.

בעניננו, מדובר בנסיבות מיוחדות, כמתואר בדברי ב"כ המשיבים, שאין בהם כדי להעיד על אורח חיים בריוני ואלים.

למשיב 1 הרשעה קודמת אחת ואילו עברו של המשיב 2 נקי. משפחותיהם מתחייבות לפקח ככל שיתבקש והתרשמותיה היא כי הם כשירים לעשות כן.

8. אשר על כן אני מקבלת את עמדת ב"כ המשיבים, לפיה ניתן להסתפק בחלופה המוצעת.

כדי להפיג את המסוכנות, אני מורה על שחרור המשיבים בתנאים הבאים:

א. שני המשיבים יפקידו ערבון בסך 10,000 ש"ח במזומן או בערבות בנקאית וכן יחתמו על ערבות עצמית בסך 10,000 ש"ח להבטחת מילוי תנאי השחרור, וכן כדי להבטיח התייצבותם לדיון ככל שיתבקשו.

ב. יוצא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד שני המשיבים ודרכונם יופקד בביהמ"ש, ובאין להם דרכון תקף יוגש על כך תצהיר, וזאת טרם שחרורם.

ג. המשיב 1 יהיה נתון במעצר בית מלא במשך כל שעות היממה בבית דודו ודודתו, אלחנן וטורי סימנטוב, בשכונת זלמן שז"ר בלוק 804/1, אור עקיבא, ובכל עת ימצא עמו מי מבני הזוג בבית.

אלחנן וטורי סימנטוב יחתמו על התחייבות ע"ס 10,000 ש"ח, כל אחד, להבטחת תנאי השחרור, הפיקוח וההתייצבות למשפט של המשיב 1 .

ד. המשיב 2 יהיה נתון במעצר בית מלא, במשך כל שעות היממה, בבית הוריו ניסים ואסתר סמנדויוב, ברח' בן גוריון 447/27 בעכו, ובכל עת ימצא עמו בבית אחד מהוריו.

אסתר וניסים סמנדוייב יחתמו על התחייבות ע"ס 10,000 ש"ח כל אחד להבטחת תנאי השחרור, הפיקוח וההתיצבות למשפט של המשיב 2.

ה. שני המשיבים יהיו נתונים בפיקוח קצין מבחן מעצרים לתקופה של חצי שנה, וישתפו פעולה בכל תהליך טיפולי שיתבקש. יציאתם מהבית לצורך הפיקוח והטיפול תהא רק על פי אישור בכתב של נציג שירות המבחן ובמועד שינקב במפורש באישור, וגם זאת כשהם מלווים על ידי מי מהמפקחים שאושרו.

המזכירות תעביר העתק מהחלטתי לקצין מבחן מעצרים – שירות המבחן למבוגרים, עכו.

התוצאה הודעה למשיבים ולב"כ הצדדים והם קיבלו עותקי ההחלטה.

ניתנה היום ט"ו באלול, תשס"ז (29 באוגוסט 2007).

צ' קינן
– שופטת








בש בית משפט מחוזי 3183/07 מדינת ישראל נ' רפאל בן גומיל רחמנוב ,נתן בן שלום סימנדוייב (פורסם ב-ֽ 29/08/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים