Google

מר טרנר יעקב ואח' - הסתדרות הפקידים עובדי המינהל והשירותים ואח'

פסקי דין על מר טרנר יעקב ואח' | פסקי דין על הסתדרות הפקידים עובדי המינהל והשירותים ואח'

1062/01 סק     12/03/2002




סק 1062/01 מר טרנר יעקב ואח' נ' הסתדרות הפקידים עובדי המינהל והשירותים ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע
סק 001062/01


בפני
:
כב' השופטת יהודית גלטנר-הופמן
תאריך:
12/03/02




בעניין
:
1. מר טרנר יעקב
2. עיריית באר-שבע




ע"י ב"כ עוה"ד
א.פלג

המבקשים


נגד




1 . הסתדרות הפקידים עובדי המנהל והשירותים

2 . ועד עובדי עיריית באר-שבע


ע"י ב"כ עוה"ד
נעמי לנדאו
המשיבות




החלטה

1.
מדובר בבקשה לדחות ו/או למחוק על הסף בקשת צד בסכסוך קיבוצי שהוגשה ביום 12.9.01 (להלן: "הבקשה"), להורות על ביטול הסעדים הזמניים וסגירת התיק.

2.
הסכסוך ששימש עילה להגשת "הבקשה" הינו פרסום מכרז 19/2001 לפינוי ואיסוף האשפה בעירית ב"ש ללא שיתופם כדין ו/או הסכמתן של המשיבות כאשר פרסום פרסום המכרז הנ"ל הינו מהלך בכוונת המבקשות להפרטת אגף שפ"ע בעיריה, חיסולם של מחלקת הרכב והמחלקה לנקיון ולפינוי אשפה, כך נטען ב"בקשה".

3.
במסגרת הבקשה לסעד זמני ניתן צו עיכוב הליכי המכרז ולאחר מכן בוטל המכרז על ידי בית המשפט המחוזי בהחלטה מיום 2.12.01.

4.
לאור האמור לעיל מבקשים המבקשים בבקשה זו למחוק או לדחות על הסף את הבקשה שכן אין מקום להמשיך ולהתדיין התדיינות מיותרת בעתיד על גבו של מכרז שבוטל, אין עוד עילה לסכסוך ונשמט הבסיס ל"בקשה". מדובר בשאלות תאורטיות שאין בית הדין נוהג לדון בהן.

5.
המשיבות מתנגדות לבקשה מהטעמים הבאים:

א.
"הבקשה" הוגשה בגין נסיון של המבקשת להוציא לפועל "תוכנית הבראה" בניגוד מוחלט לכל דין, באופן חד צדדי בניגוד להוראות חוקת העבודה והסכמות נוספות שנחתמו בין הצדדים (הסכם שפ"ע 2000), לרבות בניגוד להסכם הארצי מיום 3.3.99.

ב.
גם אם בוטל המכרז ששימש עילה לסכסוך הקיבוצי בגינו הוגשה ה"בקשה" הרי המשיבה פרסמה מכרז נוסף לפינוי אשפה באופן חד צדדי ולאור הצהרות בא כוחה במסגרת דיונים שהתקיימו בבית הדין, תפעל, באופן חד צדדי בניגוד למוסכם בין הצדדים גם בעתיד. (עמ' 4 לפרוטוקול הדיון מיום 19.2.02 במסגרת בקשת המשיבות למתן צו בזיון בית הדין).

ג.
בנסיבות אלה ההכרעה בסעדים הנוספים שפורטו ב"בקשה" אינן תאורטיות שכן מדובר בבעיה החוזרת על עצמה וסביר שתתרחש בעתיד (בג"צ 73/85 סייעת כך נגד שלמה הלל - יו"ר הכנסת פד"י ל"ט 3 141; ע"א 506/88 יעל שפר נ' מדינת ישראל פד"י מ"ח (1) 87).

ד.
מדובר בבקשה שהוגשה
בחוסר תום לב מתוך כוונה לנקוט בצדדים חד צדדים שהמבקשת גילתה דעתה כי נקטה בעבר ומתוכננת לעשות כן בעתיד.

6.
לאחר עיון בטענות הצדדים לרבות בגוף ה"בקשה" להלן החלטתינו:

א.
הכלל הוא כי בית הדין לא ידרש לערעור תאורטי אקדמי, גרידא (עס"ק 1015/01 פויכטונגר תעשיות אשדוד (1994) בע"מ ואח'

נ' הסתדרות הכללית החדשה - מרחב אשדוד ואח'

(לא פורסם).

ב.
מחיקה על הסף אינה מועילה מבחינה דיונית ואין היא טובה ליחסי עבודה. בית הדין לא יעתר לבקשה למחיקה על הסף כאשר מדובר בבעיה שאף אם אין לפתור אותה סופית אפשר ואפשר לסלק אבני נגף מהדרך לפתרונה או לפחות לקדם את הטיפול הענייני (דב"ע ל"ה/ 4-4 הועד הארצי של עובדי משרד הבריאות נ' מדינת ישראל שפורסם פד"ע ז' עמ' 281 ג')

ג.
בית הדין ישאף לעולם לקיים דיון לגופו של עניין בייחוד בסכסוכים קיבוציים.

ד.
לב ליבו של הסכסוך, כפי שעולה מה"בקשה" הינה טענות המשיבות כנגד המבקשת במסגרת יישום תוכנית ההבראה בעיריית ב"ש ופרסום המכרז שבוטל על פי החלטת בית המשפט המחוזי. אף אם בוטל המכרז הרי התוצאה הינה , כי יש למחוק מן הבקשה את כל הסעדים הנוגעים למכרז שבוטל אולם מעיון בבקשה לרבות בנימוקיה ומתגובת המבקשות קיים סכסוך , שקיבל ביטוי בפרסום המכרז והינו יישום תוכנית ההבראה, אשר לטענת המשיבות נעשה באופן חד צדדי שלא על דעת נציגות העובדים ו/או הסתדרות הפקידים ובניגוד להוראות חוקת העבודה, ההסכמים הרלוונטים, חובת תום הלב ביחסים קיבוציים לרבות פסיקת בית

הדין הארצי לעבודה באשר לניהול הליכי הפרטה, תוך שיתוף העובדים בהליך.

ה.
האמור לעיל מביא למסקנה, כי בי הצדדים קיים סכסוך נלווה לסכסוך שעילתו בדרך פרסום המכרז שבוטל ואומנם אין לדון ברוב רובם של הסעדים, שכן המכרז בוטל, אך אין מחלוקת, כי בעתיד יפורסם מכרז כפי שהצהיר ב"כ המבקשות במסגרת הבקשה למתן צו לבזיון בית הדין. הוכח, כי קיים לכאורה אינטרס ממשי לקיום הדיון שכן מדובר בסכסוך אשר יש לשער, כי יתרחש גם בעתיד.

ו.
מדובר בבקשה אשר תכליתה לסייע בקידום יחסי עבודה תקינים גם בעתיד בסוגיה ספציפית, דהיינו הסכם שפ"ע 2000 . מדובר בסעד אשר על פניו נועד להבטחת זכויות עתידיות ויכול וימנע סכסוכים בעתיד או יצמצם הקפם והוכח, כי קיים עניין משפטי בקבלת הסעד הנ"ל (דב"ע ל"ה 4-4 שצוטט לעיל; דב"ע מ"ז 4-20 ההסתדרות הכללית ואח'

נ' מדינת ישראל פד"ע י"ח 495).

ז.
אין מדובר בסכסוך תאורטי אקדמי גרידא אף אם לכאורה הינו תאורטי הרי השאלה שנותרה במחלוקת, גם לאחר ביטול המכרז, נותרה אקטואלית.

7.
לאור האמור לעיל מן הראוי למחוק הסעד שעניינו נוגע למכרז שבוטל דהיינו סעיף 10 (1)(2) בבקשה לסעד קבוע. ובאשר לסעדים הנוספים שפורטו אלה ישמשו כפלוגתא בבקשה הקבועה לדיון ביום 11.4.02.

8.
אין צו להוצאות.


9.
הדיון
יתקיים ביום 11.4.02 ויוקדם לשעה 10:00.

10.
בית הדין ממליץ לצדדים, לנסות ולהגיע להסכמות טרם פרסום המכרז שכן ניהול יחסי עבודה קיבוציים רצוי, כי יתנהל בהסכמה הדדית ועל דעת הצדדים בהתאם להסכמים הקיבוציים החלים על יחסי העבודה וניהול משא ומתן במקרה ספציפי זה ראוי יותר מניהול הדיון בבית הדין, טרם פרסום המכרז.

11.
המזכירות תמציא החלטה לצדדים באמצעות הפקסימיליה ובדואר רשום עם אישור מסירה.


ניתנה היום כ"ח באדר, תשס"ב (12 במרץ 2002) בהעדר הצדדים

___________________
__________________
________________
י. גלטנר-הופמן
- שופטת
נציג ציבור
- אסתר בכר
נציג ציבור
שאול ששון

























סק בית דין אזורי לעבודה 1062/01 מר טרנר יעקב ואח' נ' הסתדרות הפקידים עובדי המינהל והשירותים ואח' (פורסם ב-ֽ 12/03/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים