Google

ביטון משה מאיר, ביטון יוחנן - בלום מאיר משה, בלום דליה, בלום ניצן ואח'

פסקי דין על ביטון משה מאיר | פסקי דין על ביטון יוחנן | פסקי דין על בלום מאיר משה | פסקי דין על בלום דליה | פסקי דין על בלום ניצן ואח' |

1582/06 בשא     14/05/2006




בשא 1582/06 ביטון משה מאיר, ביטון יוחנן נ' בלום מאיר משה, בלום דליה, בלום ניצן ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט מחוזי נצרת
בשא001582/06

בתיק עיקרי: עא
001083/06

בפני
:
כב' השופט שאהר אטרש
תאריך:
14/05/2006




בעניין
:
1. ביטון משה מאיר

2. ביטון יוחנן





המבקשים

נ
ג
ד


1. בלום מאיר משה

2. בלום דליה
3. בלום ניצן
4. נרקיס מורן


ע"י ב"כ עו"ד
אפרים כהן

המשיבים


החלטה


1.
המערערים מבקשים המרת ערבון בערובה, שהינה התחייבות צד ג'.

המערער מס' 1 טוען בתצהירו התומך בבקשה, כי מצבו הכלכלי קשה ביותר, היות והוא חי מקצבה של הבטחת הכנסה בסך כ- 2,300 ₪, כאשר על שולחנו סמוכים שלושה ילדים והוא אף נעזר להשלמת הכנסתו בעזרה מקרובי משפחה. עוד טוען המערער מס' 1 בתצהירו, כי ישנם סיכויים מרביים שהמערערים יזכו בערעור, לאור פגמים חמורים בפסק דינו של בית משפט קמא.

המערער מס' 2 טוען בתצהירו, כי מצבו הכלכלי קשה, שכן הוא מטופל בשבעה ילדים קטנים והכנסת משפחתו היחידה הינה מפנסיה שהוא מקבל מצה"ל.

לבקשה לא צורפו מסמכים נוספים זולת תצהיריהם של המערערים עצמם.

2.
המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענתם, מדובר בבקשה שטחית וסתמית ובתצהירים סתמיים ובלתי מפורטים, ללא כל הוכחות לנטען בהם. עוד טוענים המשיבים, כי המערערים לא פרשו תמונה מלאה של צרכיהם ושל מצבם הכלכלי העדכני, לרבות רכושם והוצאותיהם ולא צירפו מסמכים המעידים כי עשו מאמצים לצורך השגת הסכום הדרוש ולא הביאו אסמכתאות לגבי פקדונות או חסכונות שיש להם. עוד טוענים המשיבים, כי סיכויי המערערים לזכות בערעורם הנם אפסיים, שכן מדובר בפס"ד שניתן בהסתמך על קביעות עובדתיות לרבות הודאת המערערים במסגרת התיק הפלילי באשר לתקיפה נשוא התביעה.

3.
בתשובתם שבים המערערים וטוענים, כי יש להם סיכוי ממשי שפסק דינו של בית משפט קמא יבוטל.

4.
לאחר שעיינתי בנימוקי הבקשה ובנימוקי התגובה והתשובה, הגעתי לכלל מסקנה, כי דין הבקשה להדחות.


הכלל הוא, כי על בעל דין המערער מוטלת החובה להפקיד בטוחה זמינה ויעילה להבטחת הוצאותיו של הצד שכנגד, אם יידחה הערעור. על מי שמבקש לחרוג מכלל זה, מוטל הנטל להראות כי סיכוייו לזכות בערעור גבוהים וכי מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו את הפקדת הערבון הנדרש (ראה: ע"א 6217/99 אהרון קורן ואח'
נ' בנק לאומי לישראל בע"מ).

5.
באשר לסיכויי המערערים לזכות בערעור:


מעיון בהודעת הערעור קשה להתרשם כי סיכויי המערערים לזכות בערעור גבוהים, מאחר ופסק הדין מבוסס על קביעות עובדתיות והרשעת המערערים בתיק הפלילי ובית המשפט שלערעור לא ימהר להתערב בקביעות שכאלה.

6.
באשר למצבם הכלכלי של המערערים:


בעניין זה קובעת ההלכה הפסוקה, כי "בעל דין הטוען כי חסר יכולת הוא להפקיד את סכום הערבון, חייב להכבד וליתן מידע מלא ומפורט על מצבו הכלכלי, ובכלל זה על הכנסתו והכנסת בני משפחתו בתקופה האחרונה ועל רכושו ורכוש בני משפחתו" (ראה: ע"א 4752/91 ניביט מערכות בע"מ נ' בנק הפועלים).

המערערים במקרה דנן לא הציגו תמונה מלאה ועדכנית אודות מצבם הכלכלי, לא פירטו נכסים שבבעלותם, לא הוכיחו כי עשו נסיונות למשכן את נכסיהם כדי להפקיד את הערבון או ליטול הלוואות ממקורות אחרים ולא צירפו את המסמכים הנדרשים להוכחת היקף נכסיהם. כמו כן, המערערים לא ציינו כלל מיהו אותו צד ג' שערבותו מוצעת ומה יכולתו הכלכלית.

7.
לאור כל האמור, אני דוחה את הבקשה.

ניתנה היום 14 במאי, 2006 (ט"ז באייר תשס"ו) בהעדר הצדדים.

המזכירות תמציא עותק מהחלטה זו לצדדים.




שאהר אטרש
, שופט

רשם בית המשפט המחוזי






מירי בן-עמי









בשא בית משפט מחוזי 1582/06 ביטון משה מאיר, ביטון יוחנן נ' בלום מאיר משה, בלום דליה, בלום ניצן ואח' (פורסם ב-ֽ 14/05/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים