Google

סעאידה ח'אלד אבראהים - עלי מסאדי, עאטף פאיז סקר

פסקי דין על סעאידה ח'אלד אבראהים | פסקי דין על עלי מסאדי | פסקי דין על עאטף פאיז סקר |

1943/06 בשא     06/06/2006




בשא 1943/06 סעאידה ח'אלד אבראהים נ' עלי מסאדי, עאטף פאיז סקר




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט מחוזי נצרת
בשא001943/06

בתיק עיקרי: עא
001118/06

בפני
:
כב' השופט שאהר אטרש
תאריך:
6.6.06




בעניין
:
סעאידה ח'אלד אבראהים



ע"י ב"כ עו"ד
האשם סעאידה

המבקש

נ
ג
ד


1. עלי מסאדי
ע"י ב"כ עו"ד ריחאן נ'ארה
2. עאטף פאיז סקר
ע"י ב"כ עו"ד שיבלי סאמי





המשיבים


החלטה


1.
המבקש הגיש ערעור על

פסק דין
של בית משפט השלום בעפולה מיום 22.2.06. בית משפט קמא קיבל את תביעת התובע/המשיב מס' 1 וחייב את המבקש לשלם לתובע פיצוי בסך 18,377 ₪ בצירוף הוצאות משפט. יצויין, כי התובע הגיש תביעה בגין נזקים שנגרמו לרכבו לאחר שהתנגש בפרה שחצתה את הכביש. בית משפט קמא קבע, שהפרה היתה בבעלותו של המבקש, אם כי ייחס לתובע אשם תורם בשיעור של 15%.

2.
המבקש מבקש לפטור אותו מהפקדת ערבון בשל מצבו הכלכלי הקשה, שכן מדובר במבקש יליד 1944, נכה, אינו עובד, החי מקצבת נכות של הביטוח הלאומי ונתמך על ידי משפחתו. עוד טוען המבקש, כי יש לו סיכוי טוב לזכות בערעור.

3.
ב"כ המשיב 1 מתנגד נחרצות לבקשה וטוען, כי לא יתאפשר לו לגבות את ההוצאות במידה והערעור יידחה בשל מצבו הכלכלי הקשה של המבקש ומשכך, יש לחייבו בהפקדת ערבון. עוד טוען ב"כ המשיב 1, שדרך כלל בית המשפט בערעור אינו מתערב בקביעות הנוגעות למהימנות עדים ולממצאים שבעובדה, משכך סיכויי הערעור להתקבל הינם קלושים ביותר.

4.
גם ב"כ משיב 2 מתנגד לבקשה וטוען, כי אין למבקש סיכוי לזכות בערעור וכי הערבון נועד להבטחת הוצאות המשיבים המוטרדים לדיון נוסף בפני
ערכאת הערעור.

5.
הכלל הוא, כי על בעל דין המערער מוטלת החובה להפקיד בטוחה זמינה ויעילה להבטחת הוצאותיו של הצד שכנגד אם יידחה ערעורו. על מי שמבקש לחרוג מכלל זה מוטל הנטל להראות כי סיכוייו לזכות בערעור גבוהים (וממילא הסיכויים, כי יחוייב בהוצאות המשיב נמוכים) וכי מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו את הפקדת הערבון הנדרש (ראה: ע"א 6217/99 אהרון קורן ואח' נ' בנק לאומי לישראל בע"מ).


מן הכלל אל הפרט; באשר לסיכויי הערעור: מעיון בהודעת הערעור קשה להתרשם כי סיכויי המבקש לזכות בערעור גבוהים מאחר ופסק הדין של בית משפט קמא מבוסס על קביעות עובדתיות והתרשמות מעדים שהעידו בפני
ו ובית המשפט שלערעור לא ימהר להתערב בקביעות שכאלה.


באשר למצבו הכלכלי של המבקש: בהתאם להלכה הפסוקה, המבקש פטור מהפקדת ערבון מחמת עוניו חייב להכבד וליתן לבית המשפט תמונה מלאה ועדכנית אודות מצבו הכלכלי. במקרה דנן, המבקש לא הציג תמונה מלאה ועדכנית אודות מצבו הכלכלי, לא פירט נכסים שבבעלותו, לא הוכיח כי עשה נסיונות למשכן את נכסיו כדי להפקיד את הערבון או ליטול הלוואות ממקורות אחרים ולא צירף את המסמכים הנדרשים להוכחת היקף נכסיו.

6.
לאור האמור, אני דוחה את הבקשה.

ניתנה היום 06 ביוני, 2006 (י' בסיון תשס"ו) בהעדר הצדדים.

המזכירות תמציא עותק מהחלטה זו לב"כ הצדדים.



שאהר אטרש
, שופט
רשם בית המשפט המחוזי




מירי בן-עמי







בשא בית משפט מחוזי 1943/06 סעאידה ח'אלד אבראהים נ' עלי מסאדי, עאטף פאיז סקר (פורסם ב-ֽ 06/06/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים